علمی و پزشکی

۴ روش ساده برای غنی کردن رژیم غذایی

به گزارش شفاف ، به نقل از روییست سالودکوموف ، تغذیه سالم همیشه یکی از نگرانی های مردم بوده است. یکی از باورهای غلط رایج در بین عموم مردم این است که غذای سالم بخارپز ، بی مزه و بدون نمک و روغن است.

با این حال ، افراد می توانند یک رژیم غذایی سالم داشته باشند و همزمان به قلب خود بچسبند. به راحتی می توانید وعده های غذایی خود را با مواد مختلف غنی کنید و علاوه بر تأمین نیازهای اساسی بدن ، از خوردن غذا نیز لذت ببرید.

بهترین کارهایی که می توانید برای غنی سازی وعده های غذایی خود از نظر یک متخصص تغذیه انجام دهید عبارتند از:

از سالاد به عنوان وعده اصلی استفاده کنید: تحقیقات نشان داده است که خوردن سالادی که حاوی سبزیجات برگ سبز (مانند کاهو و اسفناج) به همراه غلات کامل مانند کینوا ، بهترین منبع منیزیم ، آهن و ویتامین های گروه B است. می توانید کمی برنج قهوه ای نیز به این سالاد اضافه کنید.

2. به وعده های غذایی خود کمی میوه اضافه کنید: مواد مغذی موجود در گیاهان می تواند به سلامت بدن کمک کند. سعی کنید مقداری میوه به وعده های غذایی خود اضافه کنید. میوه همچنین می تواند رنگ و زیبایی وعده های غذایی را بهبود بخشد ، به ویژه برای افزایش اشتها در کودکان. در همین راستا ، ترکیبی از انبه ، سالاد ، آووکادو و سایر میوه ها توصیه می شود.

4 روش آسان برای غنی سازی رژیم غذایی

3. خوردن حبوبات را فراموش نکنید: تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان داده است که حبوبات تنها منبع کربوهیدرات نیستند و این گروه غذایی دارای خواص بی شماری برای بدن هستند. به عنوان مثال ، حبوبات حاوی مقدار زیادی پلی فنول هستند. پلی فنول ها میکرو عناصری هستند که خود از آنتی اکسیدان های مختلفی تشکیل شده اند و مصرف آنها سلامت سیستم قلبی عروقی را تضمین می کند. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

4- خواص منحصر به فرد دانه ها و مغزهای مغذی: بهتر است سالاد خود را با دانه ها و مغزهای مغذی غنی کنید. گردو ، آجیل ، میوه های خشک ، دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان و دانه کتان برخی از مواردی هستند که می توانید به سالاد خود اضافه کنید.

در آخر باید تأکید کرد که علاوه بر رژیم غذایی سالم و غنی ، تحرک کافی و ورزش منظم از دیگر عواملی است که روی نشاط و سلامت بدن تأثیر می گذارد. سعی کنید حداقل هفته ای دو بار ورزش کنید. همچنین می توانید برای افزایش فعالیتهای روزمره خود گامهای ساده بردارید ، مثلاً از ماشین کمتری استفاده کنید و سعی کنید حداقل بخشی از فاصله کار تا خانه را طی کنید.

دکمه بازگشت به بالا