علمی و پزشکی

۷ باور اشتباه پزشکی که باید فراموش کنیم

اخبار آفتاب:

پزشکان سعی می کنند تصورات غلط رایج را به صورت روزانه اصلاح کنند. در زیر 7 مورد از این باورها را بررسی می کنیم و توضیح می دهیم که چرا هیچ پایه علمی ندارند و غلط است.

باور غلط 1: “افرادی که مشکلات قلبی دارند نباید ورزش کنند”

ریچارد لی ، متخصص قلب و عروق در بوستون می گوید: “ورزش منظم می تواند به شما در تنظیم فشار خون ، افزایش مقاومت عضلانی و بهبود آمادگی جسمانی کمک کند.” این بدان معناست که کسانی که از نظر سلامت بدن مشکل دارند باید در ورزش بیشتر به ورزش توجه کنند. مهم نیست که آنها به بیماری قلبی یا سایر مشکلات مبتلا هستند. ابتدا با پزشک مشورت کنید و تمرینات سبک را زیر نظر مربی شروع کنید.

7 باور غلط پزشکی که باید فراموش کنیم

باور غلط 2: “واکسن آنفولانزا شما را با آنفولانزا آزار می دهد.”

برخی از واکسیناسیون امتناع می کنند زیرا معتقدند واکسن آنفلوانزا باعث بیماری آنها می شود. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، هیچ موردی از ابتلای شخصی به واکسن آنفلوانزا گزارش نشده است.

3. افسانه: “کالری کمتری ، کاهش وزن”

محققان دریافتند: “بدن ما برای فعال نگه داشتن بدن به کالری (انرژی) از غذا نیاز دارد و کالری کمتری مستقیماً بر عملکرد اعضای بدن تأثیر می گذارد.” بهترین راه برای کاهش وزن افزایش متابولیسم در بدن است (مانند ورزش).

4. افسانه “گیاهخواران و گیاهخواران دیگر فاقد پروتئین هستند”

طبق گفته موسسه بهداشتی هاروارد ، مردان باید 56 گرم در روز و زنان 46 گرم در روز ، كه به راحتی در یك روز تأمین می شود ، و ما اغلب بیش از این مقدار پروتئین دریافت می كنیم. گیاهخواران و هر کسی که رژیم گیاهخواری دارد گفت: “همراه با فواید گیاهخواری ، کمبود پروتئین آخرین چیزی است که باید نگران آن باشید.” پروتئین های روزانه را می توان به راحتی با اسموتی های میوه ای ، مغزها ، بادام زمینی یا کره بادام زمینی بدست آورد.

5. تصور غلطی که “سرمای پاییز و زمستان باعث سرماخوردگی می شود”

در حقیقت ، ویروس ها و باکتری ها عامل اصلی سرماخوردگی هستند. سرد نیست ما فقط باید خود را از یخ زدگی در فصول سرد نجات دهیم. اگر سیستم ایمنی بدن شما پایین باشد ، چه زمستان باشد چه تابستان ، بدن در برابر ویروس ها و باکتری های بیماریزا مقاوم نیست. شما باید با رژیم غذایی مناسب و ورزش سیستم ایمنی بدن خود را بهبود ببخشید.

6. مغالطه “قرار دادن یخ روی سوختگی”

بعضی اوقات روی سوختگی یخ می گذاریم ، که کاملاً اشتباه است. “از آنجا که یخ می تواند آسیب بیشتری به سلول ها وارد کند و در برخی موارد شرایط سوختگی بدتری گزارش شده است.”

7. باور نادرست “اگر کسی در خانواده شما به دیابت نوع 2 مبتلا باشد ، شما نیز چنین کنید.”

جالب است بدانید که دیابت نوع 2 ناشی از سبک زندگی نامناسب است. کسانی که ریشه این بیماری را در خانواده خود دارند ، نباید از این امر غفلت کرده و تصور کنند که به این بیماری مبتلا هستند. در عوض ، آنها باید بیشتر مراقب باشند.

منبع: بهترین زندگی

دکمه بازگشت به بالا