عمومیکسب و کار ایرانی

گسترش کسب و کار با چاپ کاتالوگ با همچاپ

مزایای چاپ کاتالوگ حرفه ای در بازاریابی محصولات

اگر مدیریت یک تجارت محصول محور را دارید، بدون شک باید از مزایای داشتن یک کاتالوگ حرفه ای اطلاعات کافی را داشته باشید. یکی از ابزارهای کلاسیک در روش بازاریابی محصولات چاپ کاتالوگ حرفه ای است. کاتالوگ باید طوری طراحی شود که بتواند تاثیر زیادی در جذب مخاطب ایجاد کند.

بازاریابی کاتالوگ |چاپ کاتالوگ

کاتالوگ‌ها با هدف بهبود و گسترش کسب و کار انجام می‌شود، از این رو باید در طراحی و چاپ آن از تصاویر، چیدمان کاتالوگ و اطلاعات محصول محور استفاده کنید، تا بتوانید به خوبی اطلاعات لازم در خصوص تجارت مورد نظر را به مخاطب انتقال دهید.

یکی از موفق‌ترین وسایل چاپی در زمینه بازاریابی کاتالوگ است، که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. صاحبان کسب و کارهای مختلف ترجیح می‌دهند، که با کمک گرفتن از کاتالوگ محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند. در صورتی که این کاتالوگ ها به صورت حرفه‌ای و چشمگیر طراحی شوند می‌توانند در جذب مشتری به شما کمک شایانی کند.

بازاریابی کاتالوگ |چاپ کاتالوگ

کاتالوگ باید دارای محتوای متنی قوی باشد، تا از این طریق دریافت اطلاعات کامل و دقیق را به مخاطب انتقال دهد.

محتوای متنی کاتالوگ باید دارای شرایط زیر باشد:

  • محتوا باید مختصر و مفید باشد.
  • در آن به ویژگی‌های مهم محصول و خدمات اشاره شود.
  • اطلاعاتی که وارد می کنید باید صحیح، دقیق و بدون اغراق باشد.
  • اصول نگارشی را رعایت کنید.
  • زبان متن محتوا باید ساده و قابل فهم باشد.
  • محتوا را بر اساس نیاز مخاطبان بنویسید.

برای ایجاد یک کاتالوگ موفق لازم است که شناخت کافی از مخاطبان خود داشته باشیم و نوع نیاز مشتری را در کاتالوگ بگنجانید، بعد از مرحله شناخت مخاطب باید نوع محصول و خدمات خود را تعیین کنید، گزینه بعدی محتوای داخل کاتالوگ است که باید به زبان ساده به طوری که نیاز مخاطب را برطرف کند نوشته شود.

 در محتوای کاتالوگ برای جذب بهتر و بیشتر مخاطب باید از جملات اضافی و حاشیه‌ای پرهیز کنید. انتخاب یک تصویر با کیفیت متناسب با خدمات خود می‌تواند به کار شما جلوه بیشترین دهد و مشتری بیشتری را به سمت کسب و کارتان جذب کند.

طراحی کاتالوگ باید بر اساس استانداردهای از پیش تعیین شده باشد، بنابراین قبل از شروع طراحی باید بررسی کنید، که ابعاد و تعداد صفحات از استانداردهای لازم به پیروی کند.

به جز مواردی که ذکر شد جنس کاغذ کاتالوگ در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد و حتماً باید از نوع مات و براق با گرماژ استفاده شود.

بازاریابی کاتالوگ |چاپ کاتالوگ

رنگ به کار رفته در کاتالوگ باید متناسب با حرفه و تجارتی که دارید انتخاب شود، تا با هم، همخوانی لازم را داشته باشد، این نکته خیلی در جذب مخاطب تاثیرگذار است.

کاتالوگ‌ها به دو صورت دیجیتال و چاپی وجود دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی کاتالوگ دیجیتال طرفداران زیادی دارد، چرا که شما با دادن یک آدرس اینترنتی از مخاطب می خواهد که کاتالوگ را دانلود و مطالعه کند، با این حال هنوز هم کاتالوگ‌های چاپ طرفداران خود را از دست ندادن.

در کاتالوگ ها برای رشد موثر و بیشتر کسب و کارتان از پلتفرم‌های رسانه‌ای استفاده کنید، به این دلیل که مردم در رسانه های اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند و شانس شما برای دیده شدن بیشتر می‌شود.

طراحی کاتالوگ زمانی موفق آمیز خواهد بود که با جذب احساسات مشتری، ان‌ها را برای خرید محصول وسوسه کنید،  به این وسیله شما می توانید درصد فروش خود را افزایش دهید.

کاتالوگ ها به دلیل واقعی و قابل لمس بودن اهمیت زیادی دارند و بر روی تصمیم مخاطب تاثیر گذار هستند. اگر به درستی و حرفه ای  طراحی شده باشند، می توانند مشتری های فعلی و بالقوه را جذب کند.

همانطور که گفتیم کاتالوگ اهمیت زیادی دارد اما باید نمونه‌ای به چاپ برسد که کسب و کارتان را به هدف مورد نظر نزدیک کنند، تنها زیبایی ظاهری اهمیت ندارد. داشتن صداقت در تصویرسازی می تواند تاثیر مثبتی روی کسب و کار شما داشته باشد.

کاتالوگ اگر به طور حرفه ای طراحی شده باشد می‌توان نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و در کمترین زمان مخاطب با محصولات و خدمات شما آشنا شود. خیلی از افراد به دنبال کمترین قیمت برای تهیه کاتالوگ هستند، در حالی که برای چاپ کاتالوگ با کیفیت باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت کرد.

برای چاپ کاتالوگ اندازه‌های مختلفی استفاده می‌شود که شما می توانید با توجه به نیاز و هدفتان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

هدف اصلی و مهم هر کسب و کاری افزایش فروش و شناخته شدن در بین مخاطبان است، کاتالوگ‌ها این قابلیت را دارند که تمام محصولات و خدمات شما را به مخاطبانتان معرفی کند و یک ابزار بسیار قوی در جذب مشتری به حساب می آیند.

شاید بسیاری از افراد فکر می‌کنند به دلیل گسترش اینترنت و همه گری آن در بین مخاطبان کاتالوگ ها دیگر کارایی ندارند و از نظر هزینه اقتصادی و به صرفه نیستند، اما طبق آخرین تحقیقات کاتالوگ های چاپی بیشترین تاثیر را در فروش و جذب مخاطب برای کسب و کارها دارد.

برای تاثیرگذاری بیشتر کاتالوگ طرح انتخابی را بر حسب سلیقه مشتری انتخاب کنید، به طور مثال اگر مخاطبان شما کودکان هستند متناسب با سن آنها رنگ و طرح کاتالوگ را انتخاب کنید که برایشان جذاب تر باشد.

ممکن است برخی افراد کاتالوگ را با پرشور اشتباه بگیرند، لازم به ذکر است که این دو محصول با هم تفاوت دارند هدف از طراحی کاتالوگ تبلیغات و بازاریابی است در صورتیکه بروشور در مورد یک محصول و خصوصیات آن توضیح می دهد.

از آنجایی که کاتالوگ ها شبیه مجله هستند و محصولات در آن به نمایش گذاشته می‌شود، جنس و نوع طراحی در آن بسیار اهمیت دارد و افزایش فروش و جذب مخاطب تنها با یک کاتالوگ حرفه ای امکان پذیر است.

در طراحی کاتالوگ باید به این نکته توجه کنید، که کاتالوگ‌ها  فقط نقش آشنایی افراد با محصولات را دارند، پس باید به طور مختصر به معرفی محصول بپردازید پدر ان کلی گویی نکنید.

در این روش بازاریابی بازخورد کاتالوگ اهمیت ویژه ای دارد، چرا که شما از این طریق متوجه ارتباط گیری مخاطب با کاتالوگ خود می شوید.

در صورت نیاز به چاپ کاتالوگ به وب سایت چاپ آنلاین همچاپ مراجعه کنید.

منبع : hamchap.com

دکمه بازگشت به بالا