راهنمای خرید کفش رانینگ مناسب

خرید کتونی رانینگ به شما کمک می کند در دویدن و پیاده روی احساس راحتی داشته باشید، انتخاب کتونی یکی از مسائلی است که نیاز به دقت و شناخت جنس و برند مناسب دارد، شاید فکر کنید انعطاف پذیر بودن یک کفش برای انتخاب یک کفش کافی می باشد اما انتخاب کتونی رانینگ مناسب به عوامل مختلفی از جمله نوع فعالیت، وزن بدن و ترجیحات فردی بستگی دارد، اگر از کفش مناسب و با کیفیت هنگام دویدن و پیاده روی سریع استفاده نکنید باعث آسیب به زانو، کمرو پاها می شود برای اینکه خرید و انتخاب صحیح برای فعالیت رانینگ داشته باشید به طور کامل در مورد راهنمای خرید کفش رانینگ مناسب نوشته شده است.

راهنمای خرید کفش رانینگ مناسب

ویژگی‌های مهم کفش رانینگ

انتخاب کفش رانینگ مناسب برای حفظ سلامت پاها و افزایش کارایی در هنگام دویدن ضروری است. کفش رانینگ باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو از پاها در حین دویدن محافظت کند و به افزایش سرعت و قدرت دونده کمک کند در این بخش به مهم ترین ویژگی های کفش کتونی اشاره می کنیم:

  • تناسب:

کفش رانینگ باید به طور کامل به پا بچسبد و در عین حال برای انگشتان پا فضای کافی را فراهم کند.

در هنگام امتحان کردن کفش، بند آن را نبندید، زیرا ممکن است باعث فشرده شدن پا شود.

بعد از ظهر که پاها کمی متورم می‌شوند، برای خرید کفش رانینگ اقدام کنید.

  • وزن:

کفش رانینگ باید سبک باشد تا به راحتی بتوانید با آن بدوید.

وزن کفش‌های رانینگ به طور معمول بین 200 تا 350 گرم است.

  • زیره:

زیره کفش رانینگ باید از جنس مناسب باشد تا اصطکاک و کشش لازم را برای دویدن فراهم کند.

جنس زیره می‌تواند از لاستیک، مواد مصنوعی یا فوم باشد و باید به گونه ای باشد که از ضربات ناشی دویدن جلوگیری کند.

عاج‌های زیره باید به اندازه کافی عمیق باشند تا از لیز خوردن در سطوح مختلف جلوگیری کنند.

  • رویه و تنفس کفش:

رویه کفش رانینگ باید از جنس مناسب باشد تا تهویه و تنفس کافی را برای پاها فراهم کند.

جنس رویه می‌تواند از چرم، چرم مصنوعی، پارچه مش یا نایلون باشد.

  • پشتیبانی:

کفش رانینگ باید قوس پا را به طور کامل پشتیبانی کند تا از افتادگی قوس و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند.

  • انعطاف‌پذیری:

کفش رانینگ باید به اندازه کافی انعطاف‌پذیر باشد تا حرکت طبیعی پا در هنگام دویدن را محدود نکند و حرکات پنجه و پاشنه که هنگام دویدن در حال کشش می باشد را کنترل کند در کتونی های مخصوص رانینگ از کفی EVA استفاده می شود که قابلیت انعطاف پذیری فوق العاده، ضد ضربه و ضد آب دارد.

  • نوع فعالیت:

نوع فعالیت ورزشی شما در انتخاب کفش رانینگ مناسب نقش مهمی دارد.

برای مثال، اگر دونده ماراتن هستید، به کفش رانینگ با زیره ضخیم‌تر و عاج‌های عمیق‌تر نیاز دارید.

  • برند:

برندهای مختلفی در زمینه تولید کفش‌های رانینگ فعالیت می‌کنند.

قبل از خرید، برندهای مختلف را بررسی کنید و برندی را انتخاب کنید که به کیفیت محصولاتش معروف باشد برند های معروف و محبوب مانند: آدیداس (Adidas)، نایکی (Nike)، نیوبالانس (New Balance)، آسیکس (Asics)، بروکس (Brooks)، ساوکونی (Saucony)، میزو (Mizuno)، هوکو وان وان (Hoka One One)

  • قیمت:

کفش‌های رانینگ در طیف قیمتی متنوعی عرضه می‌شوند، قبل از خرید بودجه خود را مشخص کنید و به دنبال کفش رانینگ‌ای باشید که با نیازها و بودجه شما مطابقت داشته باشد.

  • امتحان کردن:

قبل از خرید، حتماً کفش رانینگ را امتحان کنید و مطمئن شوید که راحت است و به پاهای شما فشار نمی‌آورد.

انواع کفش رانینگ

انواع کفش رانینگ

کفش‌های رانینگ در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای نوع خاصی از دویدن مناسب هستند. برخی از انواع رایج کفش رانینگ عبارتند از:

  • کفش‌های رانینگ روزانه:

این نوع کفش برای دویدن‌های کوتاه و روزمره مناسب است معمولاً وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالایی دارند و به دلیل ضخامت کم زیره، برای دویدن‌های طولانی‌مدت نمی توان از آن استفاده کرد.

  • کفش‌های رانینگ تمرینی:

این نوع کفش برای دویدن‌های طولانی‌تر و تمرینات سخت می باشند و ضخامت زیره در این نوع کفش‌ها بیشتر از کفش‌های رانینگ روزانه است و به همین دلیل برای محافظت از پا در مسافت‌های طولانی‌تر مناسب هستند همچنین دارای سیستم‌های پشتیبانی قوی‌تری برای قوس پا هستند.

  • کفش‌های رانینگ مخصوص مسابقات:

این نوع کفش برای دویدن‌های حرفه‌ای و مسابقات به صورت اختصاصی و منحصر به فرد هستند بنابراین وزن بسیار کمی دارند و به حداکثر سرعت دونده کمک می‌کنند و به دلیل ضخامت کم زیره، برای دویدن‌های طولانی‌مدت مناسب نیستند.

  • کفش‌های تریل رانینگ:

این نوع کفش برای دویدن در سطوح ناهموار و خاکی مناسب می باشد و دارای عاج‌های عمیق و برجسته برای چسبندگی و کشش بیشتر در سطوح ناهموار هستند، همچنین دارای سیستم‌های پشتیبانی قوی‌تری برای قوس پا و مچ پا هستند.

  • کفش‌های رانینگ مینیمالیست:

این نوع کفش برای دونندگانی که به دنبال احساس طبیعی‌تر در هنگام دویدن هستند، طراحی شده و دارای ضخامت زیره بسیار کم و انعطاف‌پذیری بالایی هستند به دلیل ضخامت کم زیره، برای محافظت از پا در مسافت‌های طولانی مناسب نیستند.

خرید کتونی رانینگ

کلام پایانی:

در این مقاله راهنمای خرید کفش رانینگ مناسب تمامی چالش هایی که ممکن است در خرید این مدل کفش برای شما پیش آید را بیان کردیم تا با دید باز بهترین کتونی رانینگ و با کیفیت ترین را انتخاب کنید تا هنگام انجام فعالیت مورد نظر خود دچار ناراحتی و آسیب نشوید.

دکمه بازگشت به بالا