بین الملل

آتش‌سوزی مهیب در اطراف شهرک اسرائیلی «جلبوع»+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، منابع خبری صهیونیستی شامگاه امروز شنبه از وقوع یک آتش‌سوزی مهیب و گسترده در اطراف شهرک صهیونیست‌نشین «جلبوع» واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

روزنامه اسرائیل هیوم گزارش داد که در پی این آتش‌سوزی، منازل متعلق به شهرک‌نشینان اسرائیلی در نزدیکی این منطقه تخلیه شده است و دهها تیم آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش، عازم این منطقه شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

هنوز مشخص نیست که علت آتش‌سوزی چه بوده و آیا به خاطر بالنهای آتش‌زای مبارزان فلسطینی است، یا خیر، ولی بارها مناطق اطراف شهرکهای اسرائیلی به آتش کشیده شده است.

منابع خبری صهیونیستی بیست و سوم خرداد ماه گذشته خبر دادند که گروه‌های جوانان انقلابی در نوار غزه بار دیگر تهدید کرده‌اند که سیاست پرتاب بالن‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی فلسطین را مجددا در پیش خواهند گرفت.

گروه‌های فلسطینی، پیش از این، از ده‌ها بالن آتش‌زای آماده پرتاب و همچنین تجهیزاتی که برای این مسئله کاربرد دارد، تصاویری منتشر کردند. پشت سر این جوانان نیز پلاکارد‌هایی نوشته شده بود با این شعار: «با آتش و زبانه، [شهرک‌های اسرائیلی]اطراف نوار غزه، فرو خواهند پاشید».

شبکه صهیونیستی کان به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد، پیام‌هایی از طریق واسطه‌ها به رژیم صهیونیستی فرستاده شده است که احتمالا جوانان فلسطینی بار دیگر از سلاح‌های مورد استفاده در راهپیمایی‌های بازگشت، اسفتاده خواهند کرد. این اقدام در واکنش به شانه خالی کردن صهیونیست‌ها از اجرای تعهدات قبلی خود است.

سیاست پرتاب بالن‌های آتش‌زا پس از راهپیماییها‌های بازگشت و شکست محاصره نوار غزه فراگیر شد. این راهپیمایی‌ها در سال ۲۰۱۸ به صورت گسترده برگزار می‌شد و به عنوان اهرام فشاری از سوی جوانان فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی بود. در پی پرتاب این بالنها، مساحت‌های گسترده‌ای از اراضی کشاورزی تحت اشغال صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد. رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این مسئله، مواضع گروه‌های مقاومت را هدف قرار می‌داد که نشان می‌داد این بالن‌ها به شدت صهیونیست‌ها را کلافه کرده بود.

خرداد ماه گذشته نیز منابع رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار در کارخانه صنایع جنگ‌افزاری رژیم صهیونیستی موسوم به «البیت» در شهر «رمت هشارون» که متعلق به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است، خبر دادند.

در این رخداد، انفجار مهیبی در شهرک تل‌آویو درون کارخانه سامانه‌های البیت که بزرگ‌ترین تولیدکننده تسلیحات رژیم صهیونیستی و ۸۵ درصد از پهپادهای این رژیم را تولید می‌کند، به وقوع پیوست. برخی منابع خبری گزارش کردند که در پی وقوع این انفجار، تعدادی زخمی شده‌اند که البته جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه ندادند.

این اولین بار نیست که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار در این کارخانه جنگ‌افزارهای نظامی خبر می‌دهند. پیش از این نیز اوایل اردیبهشت ماه، برخی منابع رسانه‌ای از وقوع انفجار در داخل کارخانه صنایع جنگ‌افزاری «البیت» در نزدیکی تل‌آویو خبر داده بودند که البته در آن زمان نیز گزارشی از تلفات آن حادثه منتشر نشده بود.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا