بین الملل

آتش‌سوزی مهیب در اردوگاه پناهجویان «روهینگیا»؛ 12 هزار نفر آواره شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، مقام‌های بنگلادش امروز (دوشنبه) اعلام کردند که در پی وقوع آتش‌سوزی مهیب روز گذشته (یکشنبه) در اردوگاه پناهجویان «روهینگیا» در جنوب شرقی این کشور، حدود 12 هزار نفر آواره شدند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گزارش کرد که فاجعه آتش‌سوزی در بحبوحه وخامت شرایط در «کوتوپالونگ»، بزرگترین اردوگاه پناهندگان جهان با نزدیک به یک میلیون پناهجو، رخ داده است.

 

به گفته مقامات محلی، آتش‌سوزی که حوالی ساعت ۱۴:۰۰ بعد از ظهر یکشنبه به وقت آغاز شد و چندین هزار پناهگاه ساخته شده از بامبو و پارچه برزنتی و همچنین امکاناتی مانند بیمارستان‌ها و مدارس را در خود فروبرد تا این‌که در نهایت حدود ساعت ۱۷:۳۰ بعد از ظهر توسط آتش نشانان روهینگیا و بنگلادشی مهار شد.

در پی وقوع این حادثه، برخی از ساکنان دچار جراحات خفیفی شدند اما تا دوشنبه بعدازظهر، هیچ تلفاتی از این حادثه گزارش نشده است و همچنین علت این آتش‌سوزی نیز تاکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

«رجینا د لا پورتیلا» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بنگلادش گفته است که پناهندگانی که آواره شده‌اند و تعداد آن‌ها به ۱۲ هزار نفر می‌رسد، در سایر نقاط اردوگاه پناهجویان اسکان داده می‌شوند یا به مراکز اجتماعی انتقال داده می‌شوند.

طبق این گزارش، آژانس‌های امدادی و مقامات کشورهایی چون ایالات متحده سال‌ها از بنگلادش درخواست مجوز برای ارتقای پناهگاههای اردوگاه پناهجویان با سازه‌هایی را کرده‌اند که در برابر باران‌های شدید در فصل باران‌های موسمی و آتش‌سوزی در فصل خشک مقاومت بهتری داشته باشند اما دولت بنگلادش به طور مصمم با این درخواست‌ها مخالفت کرده بود و تأکید کرده بود این پناهگاهها نیازی ندارند به روز رسانی شوند زیرا موقت هستند.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۱، در پی وقوع یک آتش‌سوزی مهیب، بیش از ۵۰ هزار پناهجو در اردوگاه روهینگیا آواره شدند و ۱۵ نفر نز جان خود را از دست دادند.

پایان پیام/م/ ت 1623




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا