عمومی

آلاچیق فلزی چیست و کاربرد آن کدام است؟

سازه نگهدارنده سقف شیب دار در تمامی انواع کم و بیش مشابه است و در حقیقت نوع پوشش نهایی به کار رفته در سقف نوع سقف شیب دار را مشخص میکند. پوشش سقف شیب دار در گذشته عموما آردواز و پس از آن از جنس سفال بود که دارای سوراخ هایی بودند و عملا با سیم فلزی بر روی سازه اسکوپ (بست) می شدند. اما امروزه عموما از متریال و مصالح سینتیتک عایق رطوبت برای پوشش سقف شیب دار استفاده میشود که هم وزن کمتری دارند، هم ظاهر بهتری نسبت همتای قدیمی خود دارند. شرکت ویلا سقف آماده ارائه خدمات شیروانی در سراسر کشور می باشد.

این نوع چوب به دلیل روغنهای طبیعی که دارد، باعث میشود سقف شما در برابر پوسیدگی و آفات مقاوم باشد و مدت طولانی عمر کند. سقفهای چوبی برای مناطقی که مستعد آتشسوزی هستند مناسب نیستند. آنها به طور معمول در حدود ۲۵-۳۵ سال دوام دارند، گاهی اوقات با نگهداری منظم و در مناطقی با شرایط معتدل عمر طولانیتری خواهند داشت. مزایای انواع پوشش سقف شیبدار چوبی: نمایی چوبی همواره درآمیخته با نوستالژی و خانه های جنگلی را برای شما به ارمغان می آورد.

سوار کردن سقف شیبدار تکبر، بر فراز ساختمان کار سادهایست. در مقایسه با سایر سقفها به مواد و مصالح کمتری نیاز است. شیب تند این سقفها کمک میکند تا برف و باران سریع و راحت از رویآنها سرازیر شود و در نتیجه سقف شیبدار تکبر گزینهای ایدهآل برای مناطق برفی و بارانی محسوب میشود. میتوان برای زیباتر جلوه دادن نمای ظاهری ساختمان و ارتقا بخشیدن ارزشهای معماری بنا از این سبک طراحی و اجرای الاچیق فلزی نیز بهره گرفت. چنانچه شیب بام بیش از حد باشد، سقف بسیار کوتاه خواهد شد.

معایب انواع پوشش سقف شیبدار چوبی: تغییر شکل ظاهری در گذر زمان ، اشتعال پذیری بالا ، دفرم شدن چوب خمیدگی و تاثیر بالای رطوبت. یکی دیگر از انواع سقف شیروانی ویلا که در شمال ایران بسیار محبوب است، از سفال ساخته میشود. با اینکه برخی از سقفهای سفالی از رس ساخته شدهاند، اما برخی دیگر نیز از مواد سیمانی یا بتنی تولید میشوند.

سقف سفالی فقط باید در قالب بندی سقف محکم شوند تا بتواند وزن سنگینتری را تحمل کنند. سال عمر میکنند زیرا دچار پوسیدگی در شرایط آب و هوایی مرطوبت نمیشوند. همچنین از نظر دوام، مقاوم در برابر آب بوده و نگهداری آن نسبتاً آسان است. تنها نکته منفی آن که سنگینترش نسبت به دیگر متریالهای بام است، که میتواند فرآیند نصب را پیچیده و وقتگیر کند.

یکی دیگر از انواع سقف شیروانی ویلا که در مناطق مستعد آتش سوزی بسیار محبوب است، سقف فلزی است. سقفهای شیروانی فلزی تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری بوده و به طرز خارق العادهای بادوام هستند. همچنین به دلیل قابلیتهای ساختاری عالی، در برابر ضربه مقاوم هستند و بسته به نوع فلز مورد استفاده، نزدیک به ۴۰ تا ۸۰ سال ماندگاری دارند. در حالی که سقفهای فلزی نسبت به سقفهای شینگل گرانتر هستند، اما دوام بیشتری دارند و بسیار عمر میکنند.

دکمه بازگشت به بالا