عمومیکسب و کار ایرانی

آموزشگاه سئو لرنووب برگزار کننده دوره های سئو تخصصی

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند. موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند. موتورهای جستجوی در نحوه رتبه بندی وبسایت‌ها در هنگام جستجوی کلیدواژه‌های مختلف توسط کاربران، عملکرد متفاوتی دارند. این تفاوت رتبه دهی ناشی از هوش مصنوعی مورد استفاده در موتورهای جستجو است. گوگل نتایج بهتری در هنگام جستجو به کاربران نشان ‌می‌دهد و فرایند جستجو در اینترنت را برای کاربران در مقایسه با سایر موتورهای جستجو در گوگل دلپذیرتر است. به همین دلیل گوگل تبدیل به پرطرفدارترین موتور جستجو در اینترنت شده‌است.

همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف زیادی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد.

بطور کلی عملکرد موتورهای جستجو شامل چهار مرحله است:

  1. خزش (Crawling): مشاهده و بررسی صفحات وبسایت‌ها که اصطلاحا به آن کراولینگ یا خزیدن می‌گویند.
  2. فهرست کردن (Indexing): فهرست کردن صفحات مشاهده شده در پایگاه داده یا همان ایندکس شدن صفحات
  3. رتبه بندی صفحات (Ranking): رتبه‌بندی (رنکینگ) نتایج بر اساس کلمه کلیدی وارد شده توسط کاربر و فاکتورهای رتبه‌دهی
  4. نمایش نتایج به کاربر در صفحه نتایج جستجو: با وارد شدن کلمه کلیدی در موتور جستجو، صفحه نتایج جستجو لینک‌های سایت‌های مختلف را به ترتیب به کاربر نمایش می‌دهد. به صفحه نتایج جستجو اصطلاح SERP می‌گویند که مخفف (Search engine result page) است.

الگوریتم‌های موتورهای جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط در هنگام جستجوی یک کلیدواژه طراحی شده‌اند تا تجربه‌ی گشت و گذاری کارآمد و دلچسب در فضای وب را در اختیار کاربرانشان قرار ‌دهند. سئو و بهینه سازی محتوای صفحات، می‌تواند به شما در کسب رتبه‌ بالاتر در نتایج جستجو کمک کند.

بهترین آموزشگاه سئو |خرید دوره سئو

۳ جنبهٔ مهم سئو

تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت در ۳ ستون تقسیم می‌شوند و برای کسب و حفظ رتبهٔ خوب در گوگل، باید در هر سه جبهه قوی ظاهر شوید:

 

✔️ سئوی داخلی (On-page)

این بخش از فعالیت‌های سئو به بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت‌ مربوط می‌شود. با سئوی داخلی، خیال گوگل (و کلاً موتورهای جست‌وجو) را بابت استانداربودن محتوای خود راحت و مسیر را برای کشف و بررسی آن هموار می‌کنید.
بهینه‌سازی صفحات داخلی سایت، مثل آب‌خوردن است! فقط کافی است طبق این چک‌لیست عمل کنید:

  • تحقیق کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ) انجام دهید
  • ساختار متن را درست بچینید (از زیرعنوان‌ها استفاده کنید)
  • از آدرس‌های (URL) کوتاه و مرتبط استفاده کنید
  • توضیحات و عنوان سئو را بهینه کنید (مثلاً‌ استفاده از کیورد در آن‌ها، توجه به نیت کاربر و طول بهینه)
  • به چگالی و نحوهٔ توزیع کلمات کلیدی دقت کنید
  • در جای مناسب به صفحات داخلی سایت خودتان لینک دهید (لینک‌سازی داخلی)
  • انکرتکست‌ها را بهینه کنید (استفاده‌نکردن از عبارت‌هایی مثل بیشتر بخوانید و…)
  • در محتوای خود از تصاویر استفاده کنید (رعایت نکات بهینه‌سازی مثل حجم و نام فایل)

 

✔️ سئوی خارجی (Off-page)

ستون دوم سئو، فعالیت‌هایی است که خارج از سایت برای بهبود جایگاه‌تان در نتایج جست‌وجو انجام می‌دهید. با اقداماتی مثل لینک‌سازی خارجی (دریافت بک‌لینک) با پست مهمان و سایر فعالیت‌های بازاریابی مثل رپورتاژ و روابط‌عمومی، می‌توانید اوضاع سئو خارجی سایت‌ را بهتر کنید.

جهت اطلاع از آدرس آموزشگاه سئو لرنووب کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا