عمومیکسب و کار ایرانی

آموزش تعمیر صحیح سایبان برقی مغازه

هر وسیله ای پس از مدتی کارکرد ممکن است نیاز به تعمیر و بازسازی پیدا کند. تعمیر سایبان برقی نیز از این قاعده مستثنی نیست. امروزه به دلیل گسترش استفاده از سایبان برقی، شغل تعمیرات سایبان برقی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.اجزای مختلفی دارد که هر کدام از آن ها در صورت خرابی به طور جداگانه قابل تعمیر و در نهایت قابل تعویض هستند. ویژگی تعمیر سایبان برقی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود چرا که دیگر نیاز نیست کل مجموعه سایبان را تعویض کنید .

مزایای تعمیر سایبان برقی به جای تعویض

تعویض کامل سایبان برقی به هنگام خرابی مسلما هزینه زیادی به شما تحمیل خواهد کرد، از این رو یکی از مزایای  صرفه جویی در هزینه هاست. صرفه جویی در زمان از دیگر مزایای تعمیر سایبان به جای تعویض آن است.اگر در فکر تغییر ظاهر سایبان خود هستید، می توانید با بازسازی به جای تعویض این عمل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. به عنوان مثال جهت تغییر ظاهر سایبان می توانید فقط به صورت جداگانه پارچه آن را بازسازی کنید که در اینصورت نیازی به تعویض کل مجموعه سایبان برقی ندارید.یکی از ویژگی های سایبان، تعمیر سایبان برقی و یا تعویض قطعات معیوب به صورت جداگانه است که شما را از تعویض کلی سایبان بی نیاز می کند. مثلا تعمیر و یا تعویض موتور به صورت مجزا.

Training on the correct repair of the shop's electric awning

تعمیر سایبان برقی مغازه

سایبان برقی مغازه برای محافظت از محصولاتی که در معرض تابش نور خورشید قرار دارند به کار می رود . عملکرد معیوب این سایبان سبب آسیب رسیدن به محصولات می شود . بنابراین برای تعمیر سایبان مغازه باید در سریعترین زمان ممکن اقدام کنید .

خرابی سایبان مغازه می تواند به علت عدم کارکرد صحیح موتور برقی و یا کارکرد ناقص بازویی ها باشد . برای تشخیص صحیح مشکل و تعمیر سایبان برقی به صورت اصولی باید با اجزای سایبان و نحوه عملکرد هر کدام آشنایی داشته باشید .کاربرد دیگر سایبان برقی مغازه ، زیباسازی فضای بیرون آن است که مربوط به پارچه سایبان می شود . پارچه در دراز مدت بر اثر تابش آفتاب و گرد و خاک مستهلک می شود . شما می توانید با تعمیر و یا تعویض پارچه ، جلوه اولیه سایبان مغازه را بازسازی کنید .

تعمیر سایبان برقی بازویی

  • سایبان برقی بازویی از پرکاربردترین انواع سایبان است که تقریبا در همه اماکن قابل نصب است . این سایبان اجزای مختلفی دارد که هر یک از آن ها به صورت جداگانه قابل تعمیر هستند .
  • در سازه این سایبان از بازو های متحرک استفاده می شود که وظیفه باز و بسته کردن چادر را بر عهده دارند . بازوها معمولا از جنس آلومینیوم ساخته می شوند که در صورت خرابی قابل تعمیر و همین طور قابل تعویض هستند .
  • بازو ها به کمک تسمه پلاستیکی ، زنجیر و یا سیم بکسل به هم متصل می شوند که معیوب شدن آن ها عملکرد سایبان بازویی را با مشکل روبرو می کند .
  • باکس نگهدارنده اجزای سایبان در مدل فول باکس ، به مرور زمان بر اثر تابش آفتاب و عوامل محیطی مستهلک می شود . جهت تعمیر سایبان برقی فول باکس می توانید باکس معیوب را تعویض کنید و موجب محافظت بیشتر اجزای سایبان در برابر مخاطرات محیطی شوید .

تعمیر موتور الکتریکی

می توانید به منظور تعمیر سایبان برقی ابتدا موتور آن را چک کنید . خرابی موتور الکتریکی عملکرد سایبان برقی را کاملا دچار مشکل می کند و مانع از باز و بسته شدن آن خواهد شد . انتخاب نامناسب موتور برقی با توان کششی پایین برای سایبان بزرگ و سنگین ، باعث وارد شدن فشار بیش از حد به موتور و در نهایت از کار افتادگی آن می شود .

موتورها نیاز به سرویس های دوره ای دارند که باید کاملا دقیق و به موقع صورت گیرند . بدین منظور باید موتورها از مراکز معتبر با گارانتی اصلی تهیه شوند .خرابی موتور می تواند از میکروسوئیچ ، برد ، ریموت کنترل و یا سیم کشی باشد . برای تعویض و یا اضافه کردن ریموت کنترل باید از افراد متخصص و کار بلد استفاده کنید .یکی از عوامل سر و صدا هنگام باز و بسته شدن سایبان برقی می تواند عملکرد معیوب موتور باشد. علت آن ممکن است تراز نبودن موتور و یا محکم نبودن براکت ها باشد .

تعمیر پارچه سایبان برقی

اگر پارچه سایبان برقی اصولی انتخاب نشود ، بر اثر تابش آفتاب دچار رنگ پریدگی و پوسیدگی می شود و از آنجایی که نمای سایبان را تحت تأثیر قرار می دهد باید در اسرع وقت ترمیم و یا تعویض شود .انتخاب صحیح پارچه سایبان برقی متناسب با شرایط محیطی منطقه نیازمند تخصص و تجربه است که باید توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود .

پارچه را نمی توان از بدنه سازه سایبان برقی جدا کرد . جهت تعویض آن باید کل مجموعه سایبان باز شود . در صورت پارگی اگر میزان آن کم باشد می توانید در همان محل اقدام به ترمیم کنید ولی در صورت پارگی شدید حتما باید پارچه کاملا باز شود و در کارگاه های دوخت پارچه ترمیم شود . تعمیر سایبان برقی و همچنین تعمیر پارچه آن نیاز به دانش فنی بالایی دارد که از عهده افراد عادی خارج است.

تعمیر آپشن های سایبان برقی

یکی از آپشن های سایبان برقی سنسور نور ، باد و باران است که در صورت خرابی عملکرد اتوماتیک سایبان در شرایط مختلف آب و هوایی مختل می شود .گزینه دیگر تنظیم کننده زاویه شیب است که اگر این عمل با مشکل روبرو شد و نتوانستید شیب سایبان را تنظیم کنید ، باید قطعه آن را تعمیر کنید .کلیه قطعاتی که برای نورپردازی سایبان برقی به کار می روند مانند LEDها ، قابلیت تعمیر و یا جایگزینی با قطعه سالم را دارند که در صورت نیاز می توانید اقدام کنید .هیتر گرمایشی و مه پاش آپشن های دیگری هستند که ممکن است بر اثر کارکرد زیاد دچار مشکل شوند . جهت تعمیر سایبان برقی می توانید هر کدام از این موارد را به طور جداگانه تعمیر کنید و در صورتی که خرابی آن ها جدی باشد قابل تعویض هستند .

تعمیر سایبان برقی با پایین ترین هزینه

اگر می خواهید تعمیر سایبان برقی شما با هزینه کمتری انجام شود باید کاملا با اجزای سایبان برقی و عملکرد هر کدام از آن ها به طور جداگانه آشنایی داشته باشید . قطعا این کار از عهده همه افراد بر نخواهد آمد که بهتر است جهت تعمیر سایبان برقی به صورت اساسی و دقیق از افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی دارند استفاده شود .

دکمه بازگشت به بالا