عمومیکسب و کار ایرانی

آموزش نصب سایبان ماشین

سایبان ماشین

گروه بزرگ ما از بنام ترین طراحان و مجریان سازه سبک مانند: سایبان پارکینگ، دیوار های کرکره ای، سوله سبک، سایبان ماشین و کانکس ها، سایبان اتومبیل، سایبان حیاط و … می باشد که با بهره گیری جدید ترین فناوری ها و به روزترین تکنولوژی و متد های حال حاضر در دنیا و همچنین علوم مهندسی و تیم حرفه ای، توانسته است سازه هایی با کیفیت عالی برای کارفرمایان طراحی و اجرا کند.

شایان به ذکر است که شرکت ما با بهره گیری نرم افزار های پیشرفته در زمینه مدل سازی، در حیطه معماری و عمران، سازه هایی زیبا و منحصر به فرد طراحی می کند. شرکت ما فعالیت حرفه ای خود را در زمینه طراحی و اجرای سازه های سبک و سایبان پارکینگ از سال 1383 آغاز، و پس از 5 در سال 1388 توانست دفتر مرکزی خود را در تهران و البرز به صورت رسمی افتتاح کند.

مجموعه ما با بهره گیری از نیروی متخصص و با تجربه به طراحی و اجرای انواع سایبان من جمله سایبان خودرو و سازه سبک پرداخته است و در این راه از روش های نوین طراحی و استاندارد جهانی برای ساخت محصولاتی با کیفیت استفاده کرده است. شرکت ما، محصولاتی نظیر سازه سبک و سایبان پارکینگ خودرو یا دیگر محصولات بسیار کاربردی و چند منظوره را در کوتاه ترین زمان ممکن، با قیمتی بسیار مناسب و به صرفه مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید کرده و به بازار عرضه می نماید. همین امر سبب گردیده است تا مشتریان رضایت بیشتری از محصولات تولید شده داشته باشند.

سایبان ماشین چیست؟

  • سایبان سازه ای است بسیار کارآمد در زنگی روزمره ی امروزی، زیرا با افزایش گرما و آلودگی هوا و همچنین در فصل پاییز و زمستان هنگام بارش نزولات باعث حفاظت می شود.
  • البته می بایست سایبان ماشین یک المان معماری و یک سازه ی عمرانی باشد تا هم طراحی آن زیبا باشد و مقامت آن نیز محاسبه شده باشد تا امنیت مالی و جانی افراد نیز کاملا حفظ شود.
  • سایبان های ماشین دارای کیفیت های متنوع و همین طور قیمت های متفاوت هستند که با تو جه به مشخصات فنی سازه و معتبر بودن شرکت پیمانکار سایبان می توانید آن را بسنجید.
  1. سایبان ماشین

پارکینگ فضایی ضروری برای تمامی ساختمان‌ها اعم از اداری، تجاری و مسکونی است اما هنوز هم هستند بناهایی که فضایی جدا و تفکیک شده به عنوان پارکینگ ندارند. در این مواقع خودرو باید در خیابان و یا درون محوطه‌ی حیاط قرار بگیرد. در ساختمان‌های مسکونی حیاط‌دار برای محافظت از خودرو در برابر اثر تخریبی باد و باران از سایبان حیاط استفاده می‌کنند. برای این منظور می‌توان از سایبان برقی هم استفاده کرد. علاوه بر این بسیاری از مراکز تجاری، اداری و گردشگری هم پارکینگ مسقف ندارند و از سایبان برای محفوظ  نگه داشتن ماشین استفاده می‌کنند.

  1. سایبان فنری

یکی از مدرن‌ترین انواع سایبان است که با نصب موتور می‌توان آن را به سایبان برقی تبدیل کرد. قیمت به صرفه و نصب آسان از جمله مهم‌ترین مزایای این نوع سایبان است. این سایبان‌ها مجهز به روکش ضدآب هستند و سایه بسیار مناسبی ایجاد می‌کنند به همین دلیل بیشتر به عنوان سایبان مغازه از آن‌ها استفاده می‌شود. این سایه به بهتر دیده شدن ویترین مغازه هم کمک می‌کند.

  1. سایبان دوطرفه (Double Pente)

پایه اصلی و بخش جمع شونده، وسط سایبان قرار می‌گیرد. به عبارتی این نوع سایبان شبیه به شیروانی است که سایبان‌های آن از دوطرف به سمت مرکز جمع می‌شود. گزینه‌ای ایده‌آل برای فضای باز رستوران‌ها هستند که بسته به شرایط می‌توان آن را باز یا بسته نگه داشت. بر روی پایه‌ها، پارچه‌ای نرم و منعطف اما مقاوم قرار می‌گیرد.

  1. سایبان کالسکه‌ای

از جمله قدیمی‌ترین انواع سایبان هستند که از گذشته بیشتر برای مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. باز و بسته می‌شوند و باتوجه به این که بیشتر برای مغازه‌ها از این نوع سایبان استفاده می‌کنند حتی به عنوان فضایی برای نصب تبلیغات هم کاربرد دارد. این نوع از سایبان یکی از نمونه‌های کلاسیک و البته کاربردی سایبان است.

  1. سایبان چتری

طراحی ویژه این سایبان باعث شده برای انواع فضاها مثل باغ، پارک و حیاط کاربرد داشته باشد. تعداد پایه‌های این سایبان بستگی به ابعاد و اندازه‌های آن دارد. به دو شکل ثابت و متحرک تولید می‌شوند. پایه‌های چتر سایبان ثابت درون زمین محکم می‌شود اما پایه‌های نمونه متحرک را با دست می‌توان جا‌به‌جا کرد. بعضی نمونه‌های کوچکتر این نوع سایبان هم تنها به یک پایه وصل شده و شبیه به چتر از بالا باز می‌شود.

  1. آفتابگیر

آفتابگیر یکی از ساده‌ترین انواع سایبان است که اتفاقا وزن بسیار کمی هم دارد. از یک جهت به دیوار متصل شده و از جهت دیگر به ساده‌ترین شکل باز و بسته می‌شود.

  1. سایبان استخر

برای استخرهای خصوصی اغلب از سقف‌های متحرک استفاده می‌شود. سایبان استخری بیشتر در استخر‌های روباز عمومی و ورزشگاه‌ها طرفدار دارد. انواع بسیار متنوعی با نام‌های پاویلون، بادبانی، پارکینگی، کشویی و گلخانه‌ای دارد.

  1. سایبان آکاردئونی

زمان جمع شدن این نوع سایبان، پارچه آن شبیه به آکاردئون جمع شده و روی هم تا می‌خورد به همین دلیل با این نام در صنعت شناخته می‌شود. گزینه‌ای مناسب برای نمایشگاه‌های موقت، هتل و تالارهاست.

مراحل ساخت سایبان با قوطی

ساختن یک سایبان با استفاده از قوطی یا یا لوله فولادی می‌تواند یک پروژه جالب و کاربردی باشد، پروژه ای که هم جذاب و سرگرم کننده است و هم نتیجه کاربردی ای دارد. اگر کمی فنی باشید قطعا از پس ساخت یک سایبان برای اتومبیل، ویترین مغازه و یا یک سایبان چند منظوره در حیاط خانه برمی آیید .

در ادامه مراحل اصلی ساخت سایبان با قوطی را گام به گام برای شما شرح می‌دهیم:

ابزارهای لازم :

شما برای ساخت یک سایبان متوسط برای خانه یا محل کار خود به ابزارهای خاص، پیشرفته و یا بزرگی نیاز ندارید، مهمترین ابزارهای مورد نیاز :

  1. فرز با سنگ برش و ساب
  2. دستگاه جوش برق با الکترود 2 یا ضخیمتر
  3. دریل دستی با مته 3، 5 و 8
  4. پیچگوشتی شارژی یا برقی که البته اگر دریل شما دور عکس دارد می توانید از همان استفاده کنید.
  5. پیچ گوشتی های معمول و …
  6. ابزارهای ایمنی مانند دستکش، عینک و ماسک .
    حتما از وسایل ایمنی مناسب استفاده کنید، دستکش، عینک کار و حتی الامکان کفش کار می تواند تا حد زیادی ایمنی شما را در کار بالا ببرد، سعی کنید تا حد ممکن تنها کار نکنید داشتن یک همکار میتواند کار را لذت بخش تر کرده و از خطرات آن بکاهد.

مواد اولیه لازم:

1- لوله‌ یا پروفیل فولادی با قطر و ضخامت دلخواه

2- ورق آهنی برش خورده به عنوان زیر سری یا صفحه ستون پایه ها

  • ضخامت 5 میل به بالا 10 سانت در 10 سانت- اتصالات فلزی (مانند کلاهک‌ها، پایه‌ها و …)

3- پوشش آفتابگیر

  • اگر سری به چادردوز های میدان سپاه تهران بزنید با دنیایی از پارچه ها، چادر ها و برزنت های مختلف آشنا میشوید در قیمت های مختلف، که بسته به کاربرد و صلیقه خود باید جنس و رنگ آن را انتخاب کنید. قطعا کار برش و دوخت چادر را هم باید به آنها بسپارید. مد نظر داشته باشید که برخی چادرها بیشتر از چند ماه در مقابل آفتاب دوام نمی آورند ولی قیمت ارزانی دارند، در مقابل چادرهای کانتینری تا چند سال کیفیت خود را حفظ می کنند.

4- اتصالات و پیچ های سر مته .

مراحل انجام کار:

  1. طراحی و برنامه‌ریزی:

– قبل از شروع به کار، یک طراحی دقیق از سایبان خود داشته باشید، اگر به نرم افزارهای طراحی مسلط هستید که چه بهتر اگر نیستید نقشه خود را دستی و دقیق ترسیم کنید، در نقشه طول هر کدام از اجزا، شکل برش سر و ته آن و نحوه اتصالش ( چه جوش و چه پیچ و مهره ) به اجزا دیگر را مشخص کنید .

  1. قرار دادن صفحه ستون ها

محل پایه ها را مشخص کنید زیر هر پایه را مقداری گود کنید و ملات سیمان محکمی درون آن ریخته و ورق های زیر سری را روی آن قرار دهید، اینها محل قرارگیری پایه های سایبان خواهد بود و قوطی های پایه روی آنها جوش میشوند .

  1. برش لوله‌ یا پروفیل ها:

– همه چیز با برش آغاز میشود، با استفاده از ابزار مناسب ( فرز، فرز انگشتی یا حتی اره دستی )  لوله‌ یا پروفیلهای فولادی خود را به ابعاد مورد نیاز ببرید. از ابزارهای ایمنی مانند دستکش و عینک استفاده کنید مخصوصا در زمان استفاده از فرز.

دکمه بازگشت به بالا