علمی و پزشکی

آیا در آینده به اختلالات روانی مبتلا خواهید شد؟

اخبار آفتابی:

محققان در این مطالعه نشان دادند که با اندازه گیری میزان پروتئین های خاص در خون هر فرد ، آنها می توانند پیش بینی کنند که آیا افراد در آینده در معرض خطر روان پریشی هستند.

روان پریشی به معنای وضعیت روانی غیر طبیعی است که در روانپزشکی برای توصیف وضعیت “از دست دادن توانایی تشخیص واقعیت از خیال” استفاده می شود. طبق برخی معیارها ، مانند علائم روان پریشی خفیف تا متوسط ​​، برخی از افراد از نظر بالینی در معرض خطر یک اختلال روانی مانند اسکیزوفرنی هستند. با این حال ، فقط 20 تا 30 درصد این افراد دچار بیماری روانی می شوند.

آیا در آینده دچار اختلالات روانی خواهید شد؟

محققان نمونه های خون گرفته شده از افرادی را که در معرض خطر اختلالات روانی بودند ، تجزیه و تحلیل کردند. این افراد چندین سال توسط محققان دنبال شدند. زیرا محققان می خواستند دریابند که چه کسی دارای این اختلال روانی است و چه کسی نیست دانشمندان پس از ارزیابی پروتئین در نمونه های خون و استفاده از یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده ها ، توانستند الگویی از پروتئین را در نمونه های خون پیدا کنند که می تواند به آنها کمک کند پیش بینی کنند که چه کسی در معرض اختلالات روانی است. ،،

بسیاری از این پروتئین ها با التهاب همراه هستند و این نشان می دهد افرادی که در معرض خطر بیماری روانی هستند ، تغییرات اولیه در سیستم ایمنی بدن خود را نشان می دهند.

دقیق ترین آزمایش بر اساس 10 پروتئین پیش بینی کننده است. محققان توانستند 93 درصد از افرادی که در معرض خطر اختلالات روانی در آینده هستند با دقت آزمایش خون بسیار بالا و کسانی که در معرض خطر اختلالات روانی آینده نیستند با دقت 80 درصد شناسایی کنند.

پروفسور دیوید کوتتر ، نویسنده اصلی این تحقیق گفت: “در حالت ایده آل ، ما می خواهیم از بروز اختلالات روانی جلوگیری کنیم ، اما این امر مستلزم آن است که بتوانیم افرادی را که در معرض خطر هستند ، بطور دقیق شناسایی کنیم.” تحقیقات ما نشان داده است که با کمک یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل میزان پروتئین در نمونه های خون ، می توان پیش بینی کرد که چه کسی واقعاً در معرض خطر این اختلالات است. اکنون برای تأیید این یافته ها باید در سایر افراد در معرض خطر روان پریشی به این نشانگرها توجه کنیم.

این یافته ها در مجله JAMA منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا