عمومیکسب و کار ایرانی

 آیا دوره نتورک پلاس سخت تر از دوره سکیوریتی پلاس است؟

برای تبدیل شدن به یک متخصص شبکه باید بدونیم که شبکه رو از کجا شروع کنیم؟ در واقع داشتن یک مسیر راه برای آموزش شبکه برای افرادیکه می خواهند تبدیل به یک کارشناس شبکه شوند از اوجب واجبات است . اما پیدا کردن یک نقشه راه آموزش شبکه های کامپیوتری کار چندان ساده ای نیست.دوره های آموزشی شبکه بسیار متنوع و زیادی در بازار کار شبکه های کامپیوتری وجود دارد. شما باید بتوانید مسیر راه یادگیری شبکه های کامپیوتری با توجه به نیاز بازار را به خوبی از بین این دوره های شبکه پیدا کنید.

سکیوریتی پلاس و هرآنچه باید از این دوره بدانید! | همیار آی‌تی

تعریف شبکه چیست؟

شما اگر می خواهید آموزش شبکه را بصورت درست و دقیق یاد بگیرید ، باید درک کنید که شبکه چیست؟ اولین جمله ای که اکثر دوره های آموزشی شبکه به شما یاد می دهند دقیقا همین است که شبکه چیست؟ و پاسخ به همین سادگی است ، شبکه به مجموعه ای از کامپیوترها گفته می شود که برای تبادل اطلاعات به همدیگر متصل شده اند. این جمله را تا انتهای این مقاله به خاطر بسپارید تا خوب متوجه ماجرا شوید.

آموزش شبکه شامل چه چیزهایی می شود؟

قبل از اینکه وارد سوال محبوب چجوری شبکه رو شروع کنیم؟ بشیم ، یک مثال برای شما می زنم که مفهوم شبکه و اهمیت شناخت اجزای اون رو درک کنید. سوال اینجاست ، چجوری من می تونم متخصص ماشین بشم؟ متوجه شدید؟

خوب همینجا شما قطعا لبخند می زنید و با خودتان می گویید که متخصص ماشین دیگر چه صیغه ای است؟ در حوزه خودرو و ماشین آلات تخصص های زیادی وجود دارد که در نهایت محصولی به نام ماشین یا خودرو تولید می شود و شما متخصص یکی از این حوزه ها می شوید که در زیر عنوان می کنیم :

  • متخصص برق خودرو
  • متخصص جلوبندی خودرو
  • متخصص مکانیک موتور خودرو
  • متخصص صافکاری و نقاشی خودرو
  • متخصص تودوزی و تزئینات خودرو
  • و ….

همانطور که می بینید تخصص خودرو و ماشین خودش می تواند شامل ده ها تخصص مختلف شود . بنابراین جمله شبکه را از کجا شروع کنیم؟ مثل این است که بگوییم ماشین را از کجا شروع کنیم؟ طبیعتا شما باید وارد یکی از تخصص های حوزه شبکه شوید و درک مناسبی از ماهیت شبکه داشته باشید تا بتوانید به درستی مسیر راه یادگیری شبکه را انتخاب کنید.

دوره های حرفه ای آموزش شبکه را با توسینسو تجربه کنید

آموزش شبکه های کامپیوتری بسیار بسیار متنوع و دارای گرایش های زیادی است که شما به مرور با آنها آشنا می شوید اما نقشه راه یادگیری شبکه و شروع یادگیری شبکه های کامپیوتری با توجه به تجربه بنده ، مسیر مشخصی دارد که اگر به نکاتی که در ادامه عنوان می کنم دقت کنید برای شما بسیار شیرین ، جذاب و راحت خواهد بود. حالا به سراغ سوال اولمان بر میگردیم که شبکه چیست و شامل چه اجزایی می شود ، به نکات زیر توجه کنید :

  • کابل های شبکه و ارتباطات فیزیکی زیرساختی شبکه
  • سخت افزارهای شبکه ( روتر ، سویچ ، اکسس پوینت ، فایروال ، سرور فیزیکی و … )
  • سیستم عامل های شبکه ( ویندوز ، لینوکس ، یونیکس ، اندروید و … )
  • سرویس های شبکه ( ، وب سرور ، و و و … )
  • نرم افزارهای شبکه ( مجازی سازها ، ایمیل سرورها ، بانک های اطلاعاتی ، مانیتورینگ و … )
  • امنیت شبکه ( سخت افزارها ، ترافیک ، نظارت بر عملکرد کارکنان ، مدیریت متمرکز و …. )
  •  …..

پس الان متوجه شدید که برای آموزش شبکه های کامپیوتری باید شما اجزای آن را درک کنید. بنابراین یادگیری شبکه های کامپیوتری شامل آموزش دیدن اجزای مختلف شبکه است و دوره های آموزشی شبکه نیز بر همین اساس طبقه بندی می شود که ما نیز ابتدا به معرفی دوره های شبکه مبتنی بر اجزای شبکه و سپس معرفی مسیر راه یادگیری شبکه یا همان شبکه را از کجا شروع کنیم خودمان می رویم .

دوره های آموزش شبکه چه پیشنیازهایی دارد؟

پایه و اساس همه دوره های آموزش امنیت شبکه ، همه دور های آموزش Network +‎  ، همه دوره های فناوری اطلاعات و … همگی دوره نتورک پلاس است و بس … سرفصل دوره آموزشی نتورک پلاس شما شامل موارد زیر می باشد :

  1. پایه و اساس و نحوه کارکرد شبکه یا Networking Fundamentals : در این سرفصل شما باید بتوانید مفاهیم اولیه شبکه مثل سرویس های شبکه و انواعشان ، ارتباطات فیزیکی شبکه و انواعشان ، توپولوژی ها یا همبندی های شبکه و انواعشان ، معماری شبکه و در نهایت مفاهیم اولیه سرویس های پردازش ابری را به خوبی بشناسید.
  2. نحوه پیاده سازی و عملکرد تجهیزات شبکه یا Network Implementations : در این سرفصل شما باید بتوانید به خوبی نحوه عملکرد تجهیزات شبکه اعم از سویچ ، روتر ، فایروال و … را بشناسید ، مکانیزم و روش مسیریابی اطلاعات در شبکه های کامپیوتری را درک کنید ، راهکارهای مبتنی بر اترنت را پیاده سازی کنید و در نهایت درک درستی از شبکه های بسیم یا وایرلس و تکنولوژی های بکار رفته در آنها به دست بیاورید.
  3. نحوه عملکرد شبکه ( عملیات شبکه ) یا Network Operations : در این سرفصل شما باید بتوانید مفاهیمی مثل مانیتورینگ و نظارت بر شبکه ، طرح تداوم کسب و کار یا BCP ، روشهای مختلف مانیتورینگ شبکه و … را به خوبی درک کنید و آماده شناخت مرکزی به نام NOC در شبکه شوید.
  4. مفاهیم اولیه امنیت شبکه و اطلاعات یا Network Security : شما باید در این سرفصل مفاهیم اولیه امنیت شبکه و ارتباطات ، انواع حملاتی که بصورت معمول به شبکه ها انجام می شوند و تهدیدات امنیتی شبکه را به خوبی درک کنید تا آماده امن کردن شبکه در قالب امنیت تدافعی شوید.
  5. رفع اشکال شبکه یا Network Troubleshooting : در این سرفصل شما باید با توجه به شناخت تجهیزات شبکه ، کابل کشی شبکه ، سرویس ها و پروتکل های شبکه ، به خوبی مکانیزم رفع اشکالات ارتباطی شبکه را درک کنید و آنها را رفع کنید.

دوره آموزشی نتورک پلاس بدون شک مهمترین دوره برای شروع یادگیری شبکه است و اینقدر مباحث زیاد و حجیمی دارد که معمولا در آموزشگاه های مختلف فناوری اطلاعات کشور به هیچ عنوان بصورت کامل تدریس نمی شود . حتما به شما پیشنهاد می کنم مقاله زیر را در خصوص یادگیری شبکه با دوره نتورک پلاس مطالعه کنید :

مسیر یادگیری شبکه چیست؟ نقشه راه یادگیری دوره های شبکه

در خصوص شروع یادگیری شبکه امروز چیزی به شما میگم که هر آموزشگاهی به شما نمیگه و واقعیت های بازار کار شبکه در دنیای واقعی هست . دوست عزیزی که قصد دارید دوره های آموزشی شبکه رو شروع کنید ، دیگه دوران تک بعدی بودن در زمان ورود به دنیای شبکه های کامپیوتری گذشته ، این یعنی شما باید یک حدود تخصصی در همه گرایش های شبکه که مورد نیاز بازار کار هست ابتدا یاد بگیرید و بعد از یادگیری اینها در اصطلاح یک آچار فرانسه هستید که می تونید وارد بازار کار شبکه بشید .

آموزش شبکه های کامپیوتری از مبتدی تا پیشرفته را با ما یاد بگیرید

در ادامه می تونید با توجه به علاقه ای که دارید گرایش تخصصی شبکه پیدا کنید و به عنوان متخصص شبکه در یک حوزه خاص فعالیت کنید. در این پاراگراف میخام به شما مسیر راه یادگیری شبکه ای که خودم بهش اعتقاد دارم و با خیال راحت می تونم تاییدش کنم رو به شما معرفی کنم . بعد از مطالعه ادامه مقاله شما پاسخ این جمله که چجوری شبکه رو شروع کنیم و چه تخصص هایی از شبکه رو باید یاد بگیرم و … رو قطعا پید خواهید کرد.

 

 

دکمه بازگشت به بالا