علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

آیا گانودرما برای دیابت مفید است

گانودرما چیست ؟

قارچ گانودرما از گونه قارچ ‌های قرمز می ‌باشد که با نام علمی Ganoderma Lucidum برای اکثر عموم شناخته می شود . اکثر افراد فکر می کنند قارچ‌ های قرمز سمی هستند

اما این یک باور غلط و اشتباه می باشد .باید بگوییم که تمامی قارچ های قرمز خاصیت سمی بودن را ، ندارند. لازم به ذکر است که این قارچ ارزش غذایی و دارویی بسیاری را شامل می شود و اکثر کشور های جهان از آن شناخت خوبی دارند.

قارچ گانودرما از قارچ‌ های چتری می‌باشد که در طبیعت بر روی چوب و تنه درختان رشد می‌کند. حدود هشتاد گونه از گانودرما در گیاهان وحشی و خود رو در طبیعت می باشد که امروز در مزارع پرورش قارچ با روش‌ های خاصی ایجاد می شوند. قارچ گانودرما دارای بافتی صیقلی براق و چوبی می باشد و از نظر ظاهر بسیار متفاوت ‌تر از قارچ دکمه ای است.

قارچ گانودرما در طب سنتی ژاپن از گیاهان بسیار مفید است که به‌‌ عنوان قارچ Reishi محبوبیت دارد. اما مردمان ژاپن به آن رِیشی می گویند.

به معنی این‌ که پادشاه گیاهان دارویی می باشد ، این لقب را به آن داده ‌اند. همچنین در چین نیز دارای محبوبیت بسیاری است و نماد تندرستی و سلامت و طول عمر می‌باشد و قدمتی حدوداً 2000 هزار ساله دارد و برای درمان‌ های پزشکی بسیار مؤثر است.

محبوبیت

محبوبیت این قارچ رِیشی به گونه ‌ای است که زمانی فقط و فقط برای بزرگان و امپراتور آن‌ ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و در اختیار تمامی مردم نبود.

افراد قدرتمند و ثروتمند در گذشته با امید داشتن زندگی بهتر و آرامش طولانی مدت، گانودرما را مورد  استفاده قرار می دادند. این افراد معتقد بودند که استفاده از قارچ گانودرما می تواند سبب آرامش و زندگی طولانی  برای آن ها باشد .

همچنین از عنوانین مختلفی نظیر : گیاه توانمندی معنوی و قارچ ده‌ساله نیز استفاده می کردند. در دنیای امروز گیاه گانودرما در کل دنیا محبوب و شناخته شده ‌است و در طب های سنتی این گیاه تاثیر شگفت انگیزی برای اکثریت بیماری ‌های روحی و جسمی دارد.

حالا چگونه گانودرما پیدا کنیم تا بتوانیم آن را مصرف کنیم؟

این دقیقاً همان سوالی است که باید به آن توجه داشتهباشید! تمام گانودرما های موجود در بازار فیک و تقلبی بوده و پیدا کردن گانودرما اصل کار آسانی نیست. ممکن است گانودرما اصل هم باشد اما قسمتی که شما می خرید آن بخشی باشد که خواصی ندارد . اگر در آخر از تمام این هفت خوان جان سالم به در ببرید باید در نظر داشته باشید که مصرف مستقیم گانودرما به دستگاه گوارش به خصوص کبد آسیب می رساند. خوب پس حالا چه کار کنیم؟ ساده است؛ می توانید از قهوه گانودرما استفاده کنید. همانطور که گفته شد  بهترین روش مصرف گانودرما مصرف فرآورده های آن است. حالا باید پرسید کدام فرآورده؟ ما قهوه گانودرما را به دلیل خواص مضائف و جذب بهتر آن به شما پیشنهاد می کنیم.

گانودرما و دیابت نوع ۱

دیابت نوع ۱ یا دیابت وابسته به انسولین نوعی از دیابت است که در آن پانکراس به اندازه کافی انسولین ترشح نمی کند.

این دیابت ممکن است هر کسی را گرفتار کند اما بیشتر در کودکان و جوانان شایع است.

انجمن دیابت ایران و گانودرما |درمان قطعی دیابت با گانودرما

قهوه مخصوص دیابت نوع ۱

به دلیل پایین بودن سن مبتلایان این بیماری احتمال فشار خون داشتن آنها نیز پایین است و بهتر آن است که کسانی که فشار خون ندارند از قهوه سوپریم گانودرما استفاده کنند. این بهترین رابطه گانودرما و دیابت نوع یک است. در ادامه در مورد گانودرما و دیابت نوع ۱ یا به طور کل دیابت و‌ گانودرما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

گانودرما و دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ ، دیابت شیرین یا دیابت بزرگسالی نوع دیگری از دیابت است. ۹۰ درصد افراد مبتلا به دیابت به نوع ۲ آن و تنها ۱۰ درصد افراد بیمار به نوع ۱ دیابت و دیابت بارداری مبتلا هستند.

کدام قهوه برای دیابت نوع ۲؟

از عوارض این بیماری ابتلا به فشار خون بالا است از آن سو کسانی که فشار خون بالا دارند بهتر است از قهوه گانودرما موکا برای دیابت استفاده کنند پس می توان گفت گانودرما و درمان دیابت نوع ۲ با حضور قهوه موکا امکان پذیر است.

گانودرما و دیابت نوع  2گانودرما چگونه دیابت را درمان می کند؟

راجب گانودرما و دیابت نوع ۲  گفته شده است که به تازگی آنزیم هایی در قارچ گانودرما کشف شده است که این آنزیم ها می ‌توانند میزان قند خون را کاهش دهند و این گونه است که درمان دیابت با قهوه گانودرما میسر می گردد.  همان طور که پیشتر نیز ذکر کردیم گانودرما موکا و دیابت نوع ۲ زوج مناسبی هستند پس بهتر است برای درمان دیابت با گانودرما از آن مصرف شود. همچنین تحقیقات نشان میدهند که تاثیر گانودرما بر دیابت نوع ۲ این گونه است که پس از گذشت ۳۰ روز میزان قند خون به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

جمع بندی

بیماری دیابت از جمله بیماری های شناخته شده و شایع در جهان می باشد که شیوع بیش از حد این بیماری در جوامع مختلف، موجب شده است تا روش های درمانی متنوعی برای مقابله با دیابت در نظر گرفته شود. درمان کردن دیابت با قارچ Ganoderma یکی از این روش ها می باشد که در این مقاله سعی داشتیم تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

مواد تشکیل دهنده دمنوش مصفی خون که با نام دمنوش تخصصی کبد چرب نیز شناخته می‎شود از گیاهانی چون کاسنی، گزنه، قاصدک، علف لیمو، به لیمو، چای سبز می باشد. قهوه گانودرما هات چاکلت دکتر بیز از تاثیرات آن در درمان پیسی است و در فروشگاه ما موجود می باشد و با بهترین قیمت خرید نمایید. پودر قهوه لاته دکتر بیز دارای خواص درمانی بسیاری می باشد . که فواید آن از سیر معمولی هم بیشتر است ولی اندازه آن شهرت ندارد. قهوه گانودرما ماسالا بیز عصاره قارچ گانو ترکیبی از پودر خالص گانو لوسیدوم (ریشی) با میخک، هل، زنجبیل، دارچین، چای سیاه، فلفل و برخی دیگر از ادویه های هندی است. قهوه ماسالا دکتر بیز برای تقویت سیستم ایمنی، رفع خستگی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و خواص ضد التهابی پیشنهاد می کند

دکمه بازگشت به بالا