عمومیکسب و کار ایرانی

اجاره سند چرا و چگونه‌؟

روشی است که با استفاده از آن می‌توان فرصتی ایجاد کرد تا فردی که با این ضمانت شناخته می‌شود مدتی را خارج از زندان به منظور رفع جرم خود و جمع‌آوری مدارک و مستنداتی دال بر بی‌گناهی خویش سپری کند.در واقع وجود وثیقه اطمینان خاطر و امانتی است برای دستگاه قضایی مبنی بر عدم فرار زندانی و حضور به موقع وی در جلسات بازپرسی و دادگاه .زیرا در صورت فرار زندانی متناسب با نوع جرم وی وثیقه برای جبران خسارت ضبط می‌شود.در واقع اقدامی است که فرد در مقابل اتهامی که به وی نسبت داده شده و بابت آن در بازداشت به سر می‌برد می‌تواند با اجاره سند و ارایه آن به دادگاه فرصت رفع اتهام از خود را پیدا کرده و به پیگیری کارهای خود بپردازد.

بسیاری از افراد در مورد این مفاهیم و ارایه اینگونه خدمات اطلاعی ندارند.

برای زندانی از دو جنبه حقوقی و کیفری قابل بررسی است.

منظور از مفهوم حقوقی قانون همان چارچوب‌های مختلفی است که برای جامعه در شرایط متفاوت در نظر گرفته شده است.

این چارچوب‌ها نحوه عملکرد و وظایف افراد را در شرایط مختلف مشخص می‌کنند.

اما مفهوم کیفری قانون کمی پیچیده‌تر است چرا که در این بخش قانون‌گذار تاکید بر اثبات و تعریف جرم و مفاهیم مرتبط با آن را دارد.

اهمیت اجاره وثیقه برای آزادی زندانی

همانطور که می‌دانید متهم فردی است که هنوز معلوم نیست مجرم است یا نه و مراحل اثبات جرم وی در دادگاه در حال طی شدن است .

گاهی روند اثبات یا رد جرم بسیار طولانی بوده و ممکن است مدت زمانی طولانی ادامه یابد .مضاف بر این اگر فرد متهم داری شرایط خاص مانند بیماری یا سرپرست خانوارو . . . باشد در این شرایط اجاره وثیقه برای آزادی زندانی بسیار اهمیت دارد.

با تکیه بر تجربه و تخصص چندین ساله تیم ما در کمترین زمان ممکن و با و به صورت کاملا قانونی و بدون هیچ شبهه و ابهامی ما شما را در این امر یعنی آزادی عزیزانتان یاری می‌کنیم.

لزوم وجود دفاتر اجاره وثیقه

در هر جامعه‌ای به خصوص در جوامع در حال توسعه مانند کشور عزیزمان با توجه به شرایط اقتصادی و تورم افسار گسیخته خیلی از افراد و اقشار کم‌درآمد جامعه خانه و ملک شخصی ندارند.

حال اگر برای یکی از عزیزان این طبقه زحمتکش حادثه‌ای دچار شود و یکی از عزیزانشان (علی الخصوص بی گناه) به زندان بیفتد چه می‌شود؟

در چنین حالتی خانواده زندانی چاره‌ای جز اجاره وثیقه ندارند. اجاره سند برای دادگاه نوعی از قرارداد اجاره، مربوط به اسناد مختلف است که در شرایط خاصی کاربرد دارند و برای موقعیت‌های معینی به کار می‌روند.

همه دفاتر اجاره وثیقه معتبرند؟

آیا می‌شود از هر دفتر و هر شخصی هر سندی با هر قیمت و هزینه ای را برای این منظور اجاره کرد؟

قطعا خیر.

متاسفانه چه بسیارند دفاتر و اشخاصی که با هزاران ترفند اسناد نامعتبر ارایه میکنند که البته در مرحله کارشناسی با درایت دستگاه قضایی این تقلب‌ها شناسایی می‌شوند اما حتی در این حالت فرد زندانی و خانواده‌اش دچار فوت وقت می‌شوند و امید ناامید شده فرد اسیر علی الخصوص اگر بی گناه باشد امری دردناک و دور از انصاف است.

و حتی گاهی اسناد معتبر ارایه می‌شود اما با هزینه‌ای گزاف و غیر واقع که این نیز به دور از عدل و انصاف و در واقع سو استفاده از شرایط بحرانی خانواده‌ای گرفتار و نگران است.

پس پیشینه و سابقه درخشان امری بسیار مهم است که به لطف ایزد منان و تلاش تیم متخصصمان در این زمینه رو سفید بوده‌ ایم و خوش نام.

اجاره وثیقه برای زندانی در دیوار

جست و جو جهت در چنین فضاهای ناامنی راه حلی کاملا اشتباه است. زیرا وجود دلالان و سودجویان که قصدی جز فریب مردم گر فرایند برای مقاصدی همچون تامین قرار ، و یا ارائه به بانک جهت ضمانت برای دریافت وام کاربرد دارد .  سند یک دارایی غیرمنقولی است که در ازای ضمانت متهم  نزد دادگاه یا بانک ها بازداشت میکنند ، در لغت سند به معنای «مدرک» است . به عبارت دیگر کاربرد در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار و جلوگیری از زندانی شدن متهم بوده و در این شرایط آزادی فرد متهم و بازداشت شده تنها با تأمین قرار وثیقه و یا میباشد .

این کار باعث میشود که  متهم با تامین وثیقه و سند ملکی تا زمان تشکیل دادگاه نهایی در خارج از زندان باشد، اما در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و مسئولیت عواقب انرا بپذیر و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مرجع قضایی معرفی کند .

نحوه اجاره سند

در صورتی که هر کسی و به هر دلیلی به مراجع قضایی اعم از دادسرا یا دادگاه احضار شود ، از همان ابتدای شروع پرونده بعنوان  متهم شناخته می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مقام محترم قضایی قرار وثیقه و یا سند متناسب با شدت جرم برای متهم صادر میشود و متهم میتواند با تامین و ارائه سند به دادگاه یا همان تودیع سند و بازداشت ان  به قید ضمانت و به صورت موقت آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه سند به تصمیم مرجه قضایی و نوع پرونده بستگی دارد .

در شرایطی که متهم و خانواه وی سند  برای تودیع به مرجع قضایی را نداشته باشد و همچنین  در پرونده امکان استفاده از ضمانت یا سند برای متهم فراهم شده باشد بعبارتی پرونده بصورت وثیقه باز باشد ، فرد می تواند اقدام به اجاره سند از سایر افراد کند. بنابر این  یکی از موارد استفاده از برای تضمین متهم در مراجع قضایی است. که با تامین آن می توان متهم را با شروطی که در قانون ذکر شده آزاد نمود. برخی دیگر از کاربردهای سند اجاره ای نیز می توان از سند اجاره ای برای دریافت مرخصی از زندان استفاده کرد.

هزینه و نرخ اجاره سند

هزینه و نرخ اجاره سند معمولا بصورت سالیانه یا 6 ماهه تعیین میشود و مبلغ اجاره به شرایط پرونده و میزان وثیقه  وابسته است ، برای نمونه و مثال با نرخ و قیمت 14 درصد میباشد . این در حالی است که  هزینه اجاره سند در سایر کلان شهر ها با نرخ 9 الی 10 درصد میباشد .  همچنین در صورت تایید مقام قضایی میتوانید سند شهرستان را با نرخ ۸ درصد اجاره نمایید.

اجاره سند برای دادسرا |اجاره سند برای زندانی

مراحل اجاره سند

اگر تصمیم به اجاره سند برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی دارید باید مراحل آن  را بصورت دقیق و قانونی طی نمایید تا بتوانید بدون مشکل کلیه مراحل مربوط به اجاره سند خود را بدون مشکلانجام دهید :

مرحله اول) اخذ مشاوره قبل از تامین سند:

در گام اول میبایست وضعیت پرونده ، نوع اتهام زندانی  و شدت جرم توسط سندگذار بررسی شده  و درصورتیکه امکان اجاره سند فراهم باشد برای این کار میتوان برای عقد قرارداد اجاره سند  از طریق تهران بزرگ اقدام نمود.

مرحله دوم) عقد قرار اجاره سند

بمنظور اجاره سند ملکی و یا تامین وثیقه ملکی ، میبایست نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی اقدام نمایید ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره سند  که معمولا یک ساله است ، مبلغ اجاره سالانه ، تضامین مورد نیاز ، نحوه انجام کار ، نحوه تمدید سند در صورت نیاز ، موارد فورس ناژور و … تعیین میشوند .

مرحله سوم) کارشناسی توطکارشناس رسمی دادگستری و بازداشت سند

در این مرخله مالک سند بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت سند را از مقام قضایی یا مسئول بخش وثیقه های بانک دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

مرحله چهارم) گرفتن ضمانت های لازم برای اجاره سند

زمانیکه سند آماده بازداشت و تودیع به مقام قضایی میباشد ، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه اجاره سند برای یک سال کامل و بصورت چک بین بانکی توسط اجاره کننده پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان میبایست توسط چک و سفته ضمانت متهم را نزد مالک سند انجام دهند که با اینکار مالک از عدم بروز مشکل در اینده برای سند خود مطمئن باشد. در این حالت مالک حاضر است برای شما سند ملکی خود را به مرجع قضایی ارائه دهد .

 

دکمه بازگشت به بالا