علمی و پزشکی

ارائه بیش از ۶۳۸ هزار خدمت درمانی به حجاج در عربستان / ۴۱ زائر ایرانی بستری در مکه

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در ایام حج تمتع گفت: در مجموع بیش از ۶۳۸ هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ارائه شده است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر ؛ دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا روز ۲۲ تیرماه،   ۶۳۸ هزار و ۲۳۵ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع،  ۴۸۰ هزار و ۷۹۳ مورد ویزیت عمومی، تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است.  

کولیوند گفت: در این مدت ۲۴۱۱ مورد بستری،   ۲۵ هزار و ۹۱۹  مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و …،  ۱۰۸ هزار و ۱۴۷ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

وی افزود: همچنین ۷۷۳۸ مورد سرم  تراپی،  ۶۳ مورد گچ‌گیری،   ۵۹ هزار و ۶۷۸ مورد تزریقات و ۳۳ هزار و ۳۷۱ مورد انجام تست قند و فشار خون برای حجاج در این مدت انجام شده که بخشی از آن مربوط به گرمای بیش از حد هوا در عربستان و گرمازدگی زائران بوده است.

وی ادامه داد: ۴۶۳۵ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۲۱ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۲۰ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

انتهای پیام

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.
دکمه بازگشت به بالا