علمی و پزشکی

پایان عملیات هلال احمر در حج امسال / حجاج بستری در بیمارستان‌ها به کشور منتقل شدند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به اتمام کار جمعیت هلال احمر در مراسم حج در سال 1401 از اعزام تمامی زائران بستری در بیمارستان های عربستان به این کشور خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، سیدعلی مرعشی با اشاره به اینکه آخرین کاروان حجاج ایرانی روز گذشته به کشور بازگشتند، گفت: چند ساعت پس از بازگشت آخرین کاروان حج از عربستان به ایران، آخرین تیم مرکز پزشکی حج و زیارت نیز عازم شد. ایران برای به فعالیت جمعیت هلال احمر در حج تمت 1401 پایان می دهد.

وی افزود: خوشبختانه تمامی زائران در سلامت کامل به سر می برند و تمامی بیماران بستری در بیمارستان های عربستان به این کشور منتقل شده اند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد. امسال نزدیک به 40 هزار زائر به حج اعزام شدند و با توجه به محدودیت زمان آمادگی، تعداد زیادی از کارها در کمترین زمان ممکن انجام شد و در همین مدت کوتاه مراکز درمانی هلال احمر تشکیل شد. مکه. ، مدینه، منا و عارفت.

مرعشی ادامه داد: در مجموع 464 زائر در مراکز درمانی بستری شدند و نزدیک به 9 هزار خدمات پاراکلینیکی و بیش از 35 هزار خدمات پرستاری و جراحی جزئی در مراکز درمانی هلال احمر به زائران ارائه شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به سایر خدمات ارائه شده به زائران تصریح کرد: در حج 1401 بیش از 67 هزار نسخه صادر شد و بیش از 72 هزار ویزیت از پزشکان ارجاعی انجام شد. در مجموع بیش از 214 هزار خدمت در مراسم حج به زائران ارائه شد.

وی افزود: متاسفانه در حج امسال 3 زائر دو زن و یک مرد جان خود را از دست دادند.

مرعشی با اشاره به همکاری خوب جمعیت هلال احمر عربستان با جمعیت هلال احمر گفت: پس از دیدار دکتر کولیوند با رئیس جمعیت هلال احمر عربستان، توافقات و همکاری های خوبی با سعود انجام شد. جمعیت هلال احمر در قالب مراسم حج به خوبی انجام شد و بهترین خدمات به زائران ارائه شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا