علمی و پزشکی

ارائه خدمات بهداشتی و توانبخشی به مهاجرین آسیب‌پذیر

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در حاشیه بازدید از فعالیت‌های حمایت از بهبودیافتگان در گلشهر مشهد، از مشارکت هلال‌احمر در ارائه خدمات بهداشتی و توانبخشی به مهاجرین آسیب‌پذیر خبر داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز راضیه عالیشوندی و ونسنت کاسارد -رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران- از پروژۀ مراقبت‌های بهداشت اولیه و توانبخشی با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران و جمعیت حمایت از بهبود یافتگان بازدید کرد.

عالیشوندی در جریان این بازدید گفت: هدف از انجام این پروژه تاکید بر ارائه خدمات بهداشتی به زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌هایی از قبیل دیابت، فشارخون، آسم، اختلالات سلامت روان و معلولیت‌های جسمی است.

وی افزود: کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با همکاری جمعیت، از بهبودیافتگانی که از افراد و مهاجرین آسیب‌پذیر در منطقۀ گلشهر مشهد فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کند.

عالیشوندی با اشاره به این که جمعیت هلال احمر نسبت به شناسایی و ارزیابی وضعیت مهاجرین آسیب‌دیده در کشور اقدام می‌کند، ادامه داد: این جمعیت در سال ۲۰۲۴ به رفع نیازهای سلامت و سایر نیازهای هزاران مهاجر آسیب‌پذیر افغان در حوزه‌های بهداشت، سلامت روان و توانبخشی جسمی‌پرداخته است. 

در ادامۀ این بازدید، عالیشوندی در یکی از نشست‌های جمعیت خودیار زنان افغان که در منزل یکی از مددجویان برگزار شده بود، حضور پیدا کرد و در خصوص توانمندی و کسب مهارت های مختلف این قشر به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

با همکاری جمعیت حمایت از بهبودیافتگان، زنان افغان نیازمند حمایت‌های روحی روانی، در این گروه‌ها به حل مسائل و مشکلات خود می‌پردازند همچنین برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خانگی، توانمندسازی برای اشتغال‌زایی، کسب درآمد و آموزش و تربیت فرزندان از اقداماتی است که در جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پروژه درمانی جمعیت هلال‌احمر نیز توسط پزشک، پرستار، مددکار و کارشناس تغذیه جمعیت انجام می‌شود. در این پروژه درمانی، خدماتی از جمله مشاوره‌های پزشکی، توانبخشی جسمی، ارجاع به آزمایشگاه و مراکز رادیولوژی، ارجاع به متخصصان مختلف و مراکز دندانپزشکی، حمایت برای خرید دارو، مشاوره‌های روانشناسی و روانپزشکی، تغذیه، جلسات آگاهی‌بخشی سلامت با هدایت پرستاران و کارشناسان تغذیه علاوه بر آن حمایت از جوامع و ارائه خدمات کاهش آسیب به جامعه هدف، ارائه می‌دهد.

انتهای پیام 

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.
دکمه بازگشت به بالا