علمی و پزشکی

از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شفاف ، سوئد از آن زمان به بعد ، این سویه در این کشور آمریکای جنوبی غالب شده و علت بیش از 80٪ عفونت های جدید است.

این گونه اکنون حداقل در 26 کشور جهان از جمله انگلستان شناخته شده است و سازمان بهداشت جهانی در 14 ژوئن گونه لامبدا را نامگذاری کرد.

آژانس بهداشت عمومی انگلیس می گوید این گونه ها را از نظر جهش در پروب های پروتئینی آزمایش کرده است که باعث می شود ویروس به سلول های انسانی متصل شود.

مهمترین نگرانی دانشمندان احتمال افزایش شیوع و احتمال افزایش مقاومت ویروس در برابر آنتی بادی های خنثی کننده است ، به این معنی که می تواند سریعتر گسترش یابد و در برابر واکسن ها و درمان آنتی بادی مقاومت بیشتری داشته باشد.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن های استفاده شده وجود ندارد.

آخرین تحقیقات چه می گوید؟

به گزارش ایندیپندنت ، مطالعه جدیدی که هنوز توسط سایر دانشمندان مورد مطالعه قرار نگرفته است ، بر اساس نمونه هایی از کادر پزشکی شیلی ، می گوید گونه لامبدا از هر دو نوع آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیل) مسری است.

این مطالعات همچنین نشان می دهد که گونه های لامبدا بیش از گونه های آلفا یا گاما در پاسخ آنتی بادی که در بیمارانی که یکی از واکسن های تاج ساخت چین را دریافت می کنند ، از ایمنی فرار می کند. با این حال ، پیش نویس این مطالعه ، که در اول ژوئیه منتشر شد ، هیچ واکسن دیگری را بررسی نکرد.

طبق آخرین گزارش های 2 جولای ، هشت مورد از این نوع در انگلیس شناسایی شده است که احتمالاً کمتر از تعداد واقعی است.

سرویس بهداشت عمومی انگلستان در گزارش اولیه خود از 25 ژوئن ، جزئیات بیشتری را در مورد شش مورد اول شناسایی شده توسط نمونه گیری ژنتیکی ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از این موارد منجر به مرگ 28 روز پس از نتیجه آزمایش مثبت نشد.

دکمه بازگشت به بالا