علمی و پزشکی

ویروس مُسری‌تر کرونا خطرناک‌تر و در مقابل واکسن‌های کووید-۱۹ مقاوم است؟

گزارش شده است که ویروس کرونا ویروس جدیدی در مناطقی از انگلستان شناسایی شده است ، به جز ایرلند شمالی ، 70 درصد مسری تر از نوع رایج اصلی ویروس آلوده به Covid-19 است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، با وجود اقدامات جدید کشورهای اروپایی از هلند به بلژیک و ایتالیا برای قطع سفر به انگلیس ، نگرانی های عمومی وجود دارد و این س ofال که آیا نوع جهش یافته ویروس کرونا علاوه بر مسری بودن ، نوع شدیدتری نیز ایجاد می کند؟ آیا بیماری Covid-19 در بیماران رخ می دهد؟ سرانجام ، آیا جهش به این معنی است که واکسن های شناسایی شده علیه Covid-19 بی اثر هستند؟

سوزان هاپکینز ، متخصص مرکز بهداشت عمومی انگلیس ، به Sky News گفت که ویروس جدید ، بنام VUI-202012/01 ، دارای ساختار ژنتیکی کاملاً مشخص است که جدا از انگلستان ، در دانمارک و استرالیا نیز شناسایی شده است. است. به گفته وی ، این ویروس شباهت زیادی به گونه های جهش یافته ویروس کرون دارد که در آفریقای جنوبی و هلند نیز گزارش شده است.

هاپکینز توضیح داد که این نوع ویروس کرونا اولین بار در سپتامبر گذشته در بدن این بیماری مشاهده شد ، اما توالی کامل ژنوم آن در ماه نوامبر شناسایی شد. به گفته وی ، این نوع ویروس کرونا در ابتدا هیچ ویژگی خاصی از خود نشان نداد ، بنابراین محققان آن را یکی از جهش های بسیاری دانستند که ویروس معمولاً ایجاد می کند و سپس از بین می رود.

“اما در اواخر ماه نوامبر ، محققان تعجب کردند که چرا علیرغم افزایش محدودیت های عمومی ، از گسترش ویروس کرونا در برخی مناطق کاسته نمی شود.” این امر منجر به تحقیقات دقیق بالینی ، رفتاری و اپیدمیولوژیک و تعیین توالی ژن ویروس قرنیه شد و یک کلون ویروس کرونا جدید برای گسترش یافت. در آن مناطق “

به گفته هاپکینز ، نتایج مطالعه منتشر شده در تاریخ 18 دسامبر به دولت انگلیس نشان می دهد که نوع جدید ویروس کرونا بسیار مسری تر شده است.

وی افزود که با الگوبرداری از کالج امپریال لندن امکان مقایسه ماهیت مسری این گونه با گونه های قبلی وجود دارد که به نظر می رسد 70٪ برای بیان سرعت افزایش سرعت انتقال کافی نیست. با این حال ، این نرخ در جنوب شرقی انگلستان 43 درصد و در شرق انگلیس به ترتیب 62 درصد و 59 درصد بود.

هاپکینز خاطر نشان می کند ، به نظر نمی رسد که ویروس جدید خطرناک تر یا کشنده تر شده باشد ، با توجه به اینکه در هفته های اخیر افزایش قابل توجهی در مرگ و میر ناشی از بیماری Covid-19 از دست رفته است. همچنین هیچ دلیل قطعی مبنی بر دشواری روزافزون ویروس یا مقاومت ویروس در برابر واکسن کرونا وجود ندارد.

وی گفت: “علی رغم این واقعیت که واکسن ها به طور معمول سطح سیستم ایمنی بدن را تحریک می کنند ، که همچنین نوع جهش یافته ویروس را خنثی می کند ، وی خاطرنشان کرد که نتایج نهایی در مورد اثرات واقعی ویروس عروق ویروس کرونا در دو هفته آینده و نتایج تحقیقات توسط کالج جدید امپریال لندن و چندین موسسه شریک شناسایی خواهد شد. دانشگاه ها.

در همین حال ، ایوان برنی ، معاون آزمایشگاه شناسایی بیومولکولی اروپا ، به گاردین گفت که اگر سویه جدید ویروس کرونا تأثیر عمده ای در شدت بیماری داشته باشد ، تاکنون شواهدی وجود دارد.

برنی افزود با وجود افزایش چشمگیر شیوع ویروس ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها افزایش چشمگیری نداشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که واکسن ها در حال آزمایش بر علیه انواع مختلف ویروس ها هستند و در حال حاضر هیچ دلیلی برای بی اثر بودن Covid-19 وجود ندارد.

پروفسور کریس ویتی ، مشاور ارشد بهداشت دولت انگلیس نیز به اسکای نیوز گفت که در حال حاضر هیچ مدرکی در مورد افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا جدید یا بی اثر بودن واکسن ها و روش های درمانی مصوب وجود ندارد.

فدریکو جورجی ، محقق دانشگاه بولونیا که تحقیقات خود را بر روی سویه های ویروس کرونا ویروس جهش یافته طی سال گذشته متمرکز کرده است ، به ساینس دیلی گفت که درمان های Covid-19 فعلی ، از جمله واکسن ها ، می توانند علیه تمام گونه های ویروس کار کنند.

به گزارش یورونیوز ، این اولین بار نیست که ویروس کرونا از زمان شروع اپیدمی جهش پیدا می کند. تاکنون حداقل هفت سویه ویروس جهش یافته در جهان شناسایی شده است ، اما آنچه که نژاد جدید را مهم می کند میزان انتقال بالا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا