علمی و پزشکی

استارلینک به قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شود!

اسپیس‌ایکس درحال تبلیغ طرح جدیدی برای استارلینک است که سرعت گیگابیتی را در دسترس مشترکان سرویس اینترنت ماهواره‌ای آن قرار می‌دهد. البته مشتریان این سرویس که شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت هستند، برای دریافت آن باید هزینه پایه 1.25 میلیون دلار و همچنین ماهانه 75 هزار دلار به‌ازای هر گیگابیت بر ثانیه پرداخت کنند.

وب‌سایت استارلینک از سرویس جدیدی تحت عنوان «Community Gateways» رونمایی کرده است. این سرویس ظاهراً برای مصرف‌کنندگان عادی طراحی نشده، بلکه یک برنامه تجاری است که برای ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی عرضه می‌شود تا بتوان در مناطق دورافتاده نیز پهنای باند بالا ارائه کرد.

در توضیحات وب‌سایت این شرکت آمده است: «با Community Gateways، ماهواره‌های استارلینک می‌توانند سرعت‌های فیبرمانند را به سرویس‌دهندگان محلی ارائه کنند که باعث اتصال خانه‌ها، کسب‌وکارها و مراکز دولتی به اینترنت پرسرعت می‌شود.»

راه‌اندازی اولین سرویس Community Gateways استارلینک

استارلینک به قابلیت‌های جدیدی مجهز می‌شود!

در ماه سپتامبر، اسپیس‌ایکس اعلام کرده بود که اولین سرویس Community Gateway را برای ساکنان Unalaska (شهری جزیره‌ای نزدیک به آلاسکا) فراهم کرده است. ISP محلی OptimERA اکنون از اتصال ماهواره‌ای سرویس استارلینک برای تقویت پهنای باند اکثر مشتریان خود استفاده می‌کند.

براساس تصاویری که از Community Gateway وجود دارد، می‌توان گفت که تجهیزات مربوط به این سرویس بسیار شبیه به تأسیسات ایستگاه‌های زمینی موجود استارلینک است که به شبکه‌های فیبر متصل هستند و اینترنت را به ماهواره‌های مداری این شرکت در فضا ارسال می‌کنند.

بااین‌حال، قیمت و هزینه سرویس Community Gateway استارلینک چندان ارزان نخواهد بود. علاوه بر هزینه اولیه 1.25 میلیون دلاری، این شرکت همچنین ماهانه 75 هزار دلار به‌ازای هر گیگابیت بر ثانیه از مشتریان تجاری خود هزینه دریافت می‌کند. ISP‌ها همچنین برای بهره‌برداری از این سرویس باید زمین، نیرو و «تجهیزات بالابر» موردنیاز خود را فراهم کنند.

227227

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.
دکمه بازگشت به بالا