بین الملل

السودانی: عراق به نیروهای ائتلاف نیاز ندارد/برای برگزاری هر انتخاباتی آماده هستیم

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق در گفت وگو با روزنامه «نشنال» تاکید کرد که گروه تروریستی داعش امروز دیگر تهدیدی برای این کشور نیست و به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که برای مقابله با آن تشکیل شده است، نیازی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این ماه کمیته مشترک برای تعیین چگونگی روند همکاری با ائتلاف بین المللی در آینده با طرف آمریکایی دیدار می‌کند، بر روابط دوجانبه با این کشور برای همکاری‌های امنیتی و در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

انتخابات زودهنگام

السودانی در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه احزاب سیاسی تشکیل‌دهنده دولت به مسیر و اجرای برنامه آن اعتماد دارند، گفت: انتخابات زودهنگام پس از انحلال مجلس نمایندگان انجام می‌شود و دولت برای برگزاری هر انتخاباتی آماده خواهد بود، اما از نظر ما نیروهای سیاسی به دولت اعتماد دارند.

وی گفت: امروز همه احزاب سیاسی از صحبت درباره فرقه گرایی، تعصب و قومیت عبور کرده اند و از ارائه خدمات و توسعه اقتصاد سخن می گویند.

نخست وزیر عراق ادامه داد: بیش از ۳۰۰ حزب برای برگزاری انتخابات محلی ثبت نام کرده اند و این یک شاخص سالم برای ثبات سیاسی است.

فقر

السودانی درباره شرایط معیشتی مردم عراق اظهار داشت: قانون تامین اجتماعی در چند بعد به برطرف شدن فقر رسیدگی می کند و در سال ۲۰۲۳، چهار میلیارد دلار برای رفع فقر اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه کارت سهمیه به صورت مشخص بین همه شهروندان و کارت ویژه ای نیز بین مشمولان تامین اجتماعی توزیع می شود، افزود: یارانه نقدی برای دانش آموزان مدارس و دانشگاه ها و فرزندان خانواده های فقیر در نظر گرفته شده تا از فقر جلوگیری شود.

مبارزه با فساد

نخست وزیر عراق با تاکید بر مبارزه با فساد، ادامه داد: بازگرداندن اموال به سرقت رفته و افراد تحت تعقیب را در یک سیاست سیستماتیک برای مبارزه با فساد و اصلاحات در مالیات، گمرک و پرداخت های الکترونیکی گنجانده ایم و همه اینها فضایی را ایجاد می کند تا بخش خصوصی جذب و کار آسان شود.

سوریه

السودانی همچنین گفت: وجود سوریه با نظام سیاسی و مردمش بهتر از یک جایگزین ناشناخته است که ممکن است منطقه را وارد جنگ دوم با داعش کند.

وی افزود: هرگونه سردرگمی امنیتی در سوریه، تروریست ها را برای وحشی گری آزاد می گذارد و تهدیدی برای امنیت در عراق و منطقه است.

310310

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا