عمومیکسب و کار ایرانی

امکانات سامانه جامع ثبت شرکتها irsherkat.ssaa.ir

در گذشته، متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده که این امر علاوه بر اینکه عملی وقت گیر و هزینه بر بود، موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود.

کاربران برای ورود به سامانه  ثبت شرکت باید به سایت مراجعه کنند. و از مشاوره ثبت شرکت کمک بگیرند.

تا پیش از راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها، افرادی که قصد تاسیس شرکتی از شرکت های قانون تجارت یا یک موسسه غیر تجاری را داشتند، باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده، درخواست ثبت شرکت خود را ثبت نموده و کلیه مراحل آن از تقدیم اظهارنامه ثبت تا ارائه مدارک لازم و در نهایت، انتشار آگهی تاسیس در روزنامه رسمی را به شکل حضوری پیگیری می کردند.

، شرکتی بوده که صرفا بر روی کاغذ و اسناد و مدارک، باقی مانده و فعالیتی در رابطه با موضوع ثبت شده آن انجام نشده و یا اینکه اگرچه موضوع شرکت انجام گرفته، اما این امر، سرپوشی بر فعالیت های مجرمانه موسسین شرکت یا وسیله ای برای پنهان کردن هویت واقعی آنها است و به این ترتیب، آنچه بر روی کاغذ و اسناد، ثبت شده، کاملا متفاوت از واقعیت می باشد.

این امر در مورد سایر فرآیندهای مرتبط با اشخاص حقوقی از جمله ثبت صورت جلسه تغییرات مهم شرکت مانند تغییر هیات مدیره یا بازرسان شرکت، پلمپ ، ارائه اظهارنامه  و پیگیری هر یک از این درخواست ها نیز صادق بود و انجام این امور بدون مراجعه به اداره ثبت شرکت ها امکان پذیر نبود.

مراجعه حضوری متقاضیان ثبت شرکت و موسسه و ثبت تغییرات مربوط به آنها ، علاوه بر اینکه برای این متقاضیان وقت گیر و هزینه بر بود، با تجمع این افراد در ادارات ثبت شرکت ها و درخواست های متعدد آن ها موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. به همین دلیل، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که اداره ثبت شرکت ها از زیر مجموعه های آن می باشد، اقدام به راه اندازی سامانه ای نمود که امروزه تحت عنوان سامانه جامع ثبت شرکتها شناخته می شود.

پورتال الکترونیکی عدالت اروپا چه سامانه ای است؟

 تاسیس شخصیت حقوقی

شرکت تجاری در قانون تجارت به هفت نوع تقسیم شده است که عبارتند از: شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی. علاوه بر این شرکت ها، شخص حقوقی می تواند شامل موسسه های غیر تجاری نیز باشد و به علاوه ثبت شرکت های دولتی نیز به موجب قانون الزامی بوده و هم چنین در سال های اخیر، امکان ثبت شرکت های خارجی در کشور ما فراهم شده است

صورت جلسه تغییرات

به موجب قوانین ایران من جمله قانون تجارت، برخی از تغییرات انجام گرفته در همچون تغییر اعضای هیات مدیره، تغییر بازرسان و تغییر اساس نامه یا سرمایه شرکت باید در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و در روزنامه رسمی آگهی شود. علت این مساله آن است که این تغییرات در حقوق اشخاص ثالث موثر بوده و این حق قانونی اشخاص ثالث است تا با نشر آگهی از این تغییرات مطلع شوند.

به منظور  و مواردی از این قبیل، بخشی تحت عنوان (ثبت صورت جلسه تغییرات) در سامانه جامع ثبت شرکتها پیش بینی گردیده تا مسئول مربوطه شرکت یا موسسه با مراجعه به آن بخش بتواند برای ثبت صورت جلسه تغییرات انجام گرفته، ثبت درخواست نموده و درخواست خود را پیگیری نماید.

پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی

مطابق قانون تجارت ، کلیه تجار به استثنا کسبه جز باید چهار دفتر را تهیه نموده و مراودات تجاری خود را در آن ثبت نمایند. این چهار دفتر عبارتند از: دفتر وزنامه، دفتر کل، دفتر دارایی و دفتر کپیه. در میان این چهار دفتر صرفا دفتر روزنامه و دفتر کل مشمول مقرات پلمپ دفاتر قانونی می باشد؛ با این توضیح که باید پیش از آنکه مطلبی در آن دفاتر درج گردد، توسط مامور اداره ثبت شرکت ها برگ شماری شده و پلمپ گردد

اطلاعات عمومی شخصی حقوقی

اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری |استعلام شرکت ها

اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی

به موجب قانون تجارت در نقاطی که از سوی وزارت دادگستری تعیین می شود، کلیه تجار باید اسم خود را در دفتر مخصوص به نام دفتر ثبت تجارتی به ثبت برسانند. در واقع دفتر ثبت تجارتی ، دفتری است که از طریق آن می توان برای شناسایی تجار مقیم یک محدوده خاص جغرافیایی استفاده نمود

در گذشته ، ثبت اسم تاجر در دفتر ثبت تجارتی تنها با مراجعه حضوری به مرجع ثبت شرکت ها امکان پذیر بود، اما امروزه کلیه تجار و شرکت های تجاری می توانند با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکتها و با ورود به بخش اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی، برای ثبت نام خود در دفتر ثبت تجارتی اقدام نمایند.

درخواست کد فراگیر

پیگیری و انصراف درخواست

دو بخش پیگیری درخواست و انصراف درخواست همانطور که از عنوان آن مشخص است این امکان را برای کاربران سامانه جامع ثبت شرکتها فراهم کرده که درخواست ثبت شده خود را در این سامانه پیگیری نموده و در صورت تمایل از آن انصراف دهند.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا