ورزشی

انگلیس – ایتالیا؛ سه شیر هنوز داغ یورو را فراموش نکرده است

انگلیس با پیروزی برابر ایتالیا جواز حضور در یورو ۲۰۲۴ را به دست خواهد آورد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، در ادامه دیدارهای انتخابی یورو ۲۰۲۴، ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها در دیداری حساس باید در ومبلی لندن به دیدار انگلیس برود. کلمان تورپن، داور فرانسوی قرار است این دیدار را قضاوت کند. 

این دو تیم بیش از دو سال پیش در فینال یورو ۲۰۲۰ به مصاف هم رفتند که ایتالیا در ضربات پنالتی توانست در ومبلی برنده شود رویای سه شیرها را برای بازگرداندن جام به خانه به باد بدهند. «سه شیر» (لقب انگلیس) در دقیقه دوم فینال پیش افتادند اما شاگردان روبرتو مانچینی در نیمه دوم بازی را به تساوی کشاندند و سپس میزبان در ضربات پنالتی ناکام ماند و ایتالیا فاتح یورو شد.

البته این دو تیم در لیگ ملت ها نیز به مصاف هم رفتند ولی انگلیس این مسابقات را جدی نگرفت. انگلیس از ۶ بازی تنها ۳ امتیاز کسب کرد و در رده آخر گروه قرار گرفت و به دسته دوم سقوط کرد. 

انگلیس در راهیابی به یورو تحت هدایت ساوت‌گیت عملکرد بسیار خوبی داشته است. انگلیسی‌ها دور مقدماتی را با برتری دو بر یک مقابل ایتالیا آغاز کردند و در پنج دیدار ۱۳ امتیاز کسب کردند و تنها در دیدار با اوکراین موفق به برد نشدند. حالا اگر انگلیس پیروز شود، دو دور مانده به پایان، ورود زودهنگام به یورو ۲۰۲۴  را برای خود تضمین خواهد کرد.

ایتالیا با یک بازی کمتر و با ۱۰ امتیاز با اوکراین برابر است. ایتالیا برای کسب مقام دوم با اوکراینی‌ها رقابت خواهد کرد. دو تیم برتر هر گروه به صورت مستقیم راهی یورو ۲۰۲۴ می‌شوند و ایتالیا امیدوار است بتواند شروع ضعیفش را به دست فراموشی بسپارد. شروع ضعیفی که باعث برکناری مانچینی شد و لوچانو اسپالتی با قراردادی تا سال ۲۰۲۶ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی ایتالیا منصوب شد.

پس از از دست دادن جام جهانی سال گذشته، ایتالیا، قهرمان اروپا شروع ضعیفی در رقابت‌های مقدماتی یورو تحت هدایت روبرتو مانچینی داشت و در  خانه به انگلیس باخت.

ایتالیا از رسیدن به جام جهانی بازماند

ایتالیا قبل از این دیدار با چهار گل در خانه برابر مالت به برتری رسید. بوناونتورا، دومنیکو براردی (دو بار) و فراتسی برای ایتالیا در این دیدار گلزنی کردند. به این ترتیب ایتالیا توانست با برد قاطع در این دیدار به خوبی به استقبال دیدار حساس با انگلیس برود.

یکی از اتفاقات برای این دیدار غیبت دو ستاره لاجوردی‌پوشان است. نیکولو زانیولو و تونالی با ادامه تحقیقات پلیس از اردوی تیم ملی ایتالیا خارج شدند و در دیدار مقابل انگلیس در روز چهارشنبه شرکت نخواهند کرد.

انتهای پیام

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.
دکمه بازگشت به بالا