علمی و پزشکی

اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد

موسسه تحقیقاتی Trendforce که بازار موبایل را رصد می کند، در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که حجم تولید گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری کاهش یافته است. در ژوئیه تا سپتامبر 2022 (اواسط ژوئیه تا اواسط اکتبر 1401)، 289 میلیون گوشی هوشمند تولید شد که نشان دهنده کاهش فصلی 0.9٪ و کاهش سالانه 11٪ است.

TrendForce ادعا می کند که تقاضا برای گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری “بسیار ضعیف” بوده است. در فصل سوم، بسیاری از شرکت ها به جای عرضه یک گوشی جدید، افزایش موجودی دستگاه را در اولویت قرار دادند. مشکلات اقتصادی روزافزون در سراسر جهان باعث شده افراد زیادی علاقه ای به خرید گوشی نداشته باشند.

برندهای برتر بازار موبایل از دیدگاه Trendforce

اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد

بر اساس گزارش GSMArena، سامسونگ با تولید 64.2 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022 توانست جایگاه اول خود را حفظ کند و 22.2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. تعداد گوشی های تولید شده توسط سامسونگ 3.9 درصد بیشتر از سه ماهه دوم بود. طبق گزارش ها، سامسونگ قصد دارد در سه ماهه چهارم حجم تولید خود را کاهش دهد تا گوشی های فعلی خود را به فروش برساند.

اپل با تولید 50.8 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022 موفق شد 17.6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و در جایگاه دوم قرار گیرد. طبق گفته Trendforce، این اولین بار است که اپل در یک فصل این همه گوشی تولید می کند.

Trendforce پیش بینی می کند که اپل در سه ماهه چهارم 24.6 درصد از سهم بازار را در اختیار خواهد گرفت و پس از مدت ها جایگاه سامسونگ را در صدر جدول خواهد گرفت. سامسونگ احتمالاً در این دوره 20.2 درصد از سهم بازار را در اختیار خواهد داشت. طبق پیش بینی Trendforce، در سه ماهه چهارم سال جاری از هر چهار گوشی تولید شده، یک گوشی متعلق به اپل خواهد بود.

در سه ماهه سوم سال جاری، شیائومی، اوپو و ویوو رتبه های سوم تا پنجم را در بین بهترین برندهای بازار موبایل به دست آوردند. TrendForce می گوید، شرکت های چینی در تلاش هستند تا محصولات بعدی خود را با فناوری کمتر آمریکایی تولید کنند. به عنوان مثال، ویوو اکنون یک پردازنده سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی دارد، شیائومی از یک تراشه شارژ اختصاصی استفاده می کند و اوپو گوشی های خود را به یک تراشه عصبی اختصاصی مجهز کرده است.

اپل در حال افزایش تولید آیفون برای پاسخگویی به تقاضای بالا در فصل تعطیلات است. TrendForce می گوید که مجموع تولید گوشی های هوشمند احتمالا در سه ماهه چهارم با رشد فصلی 9.3 درصد به 316 میلیون دستگاه خواهد رسید. البته با وجود تولید 316 میلیون دستگاه، تعداد گوشی های تولید شده در سه ماهه چهارم سال 2022 همچنان کمتر از مدت مشابه سال 2021 خواهد بود.

5858

دکمه بازگشت به بالا