بین الملل

ایلان ماسک در آستانه بزرگترین خرید تاریخ

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینماسک که ماه ها تلاش کرد تا از قرارداد 44 میلیارد دلاری خود عقب نشینی کند، ظاهراً دوباره نظر خود را تغییر داده است و اکنون حاضر است به پیشنهاد اصلی احترام بگذارد و توییتر را به قیمت 54.20 دلار برای هر سهم بخرد.

بیشتر بخوانید:

فاش شدن راز دنیای BBC از خرید گران قیمت ایلان ماسک: ساخت اپلیکیشن مرموز!

تصاویر چهره ای متفاوت و ساده از غول های تکنولوژی در ابتدا

هنگامی که SEC در 4 آوریل فاش کرد که ماسک به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شده است، به سختی کسی می توانست پیش بینی کند که او کل شرکت را خواهد خرید. در آن زمان، فرض بر این بود که او احتمالاً به هیئت مدیره توییتر می‌پیوندد و در نتیجه تلاش می‌کند صدایش را به گوش مردم برساند. با این حال، با از بین رفتن این گزینه، باور عمومی بر این است که ماسک به سمت مراتع سبزتر حرکت خواهد کرد، در حالی که احتمالاً از فروش سهام توییتر خود سود زیادی خواهد برد. در عوض، ماسک ماموریت خود را بهبود بخشیدن به آنچه او می‌گوید «میدان شهر دیجیتالی که در آن مسائل حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد» قرار داده است.

همانطور که نمودار زیر نشان می دهد، خرید برنامه ریزی شده ماسک از توییتر، در صورت انجام، یکی از بزرگترین خریدها در تاریخ خواهد بود. طبق اعلام توییتر در ماه آوریل، ماسک برای تامین مالی این معامله وام 25.5 میلیارد دلاری دریافت کرد که بخشی از آن توسط دارایی های خود و بخشی توسط دارایی های توییتر پشتیبانی می شد. همچنین حدود 21 میلیارد دلار پول نقد ارائه خواهد کرد.

یکی از بزرگترین خریدهای تاریخ در حال انجام است ماسک با چه قیمتی توییتر را می خواهد؟

منبع: آمارشناس

227227

دکمه بازگشت به بالا