علمی و پزشکی

نامه وکیل ایلان ماسک به زاکربرگ: متا به سوءاستفاده سیستماتیک از اسرار تجاری توییتر پایان دهد!

‏توییتر در نامه‌ای که روز گذشته توسط «الکس اسپیرو» وکیل ایلان ماسک به زاکربرگ ارسال شد، شرکت متا، سازنده اپلیکیشن «تردز» را به سوء استفاده سیستماتیک، عمدی و غیرقانونی از اسرار تجاری توییتر متهم کرده است.

ایلان ماسک در پاسخ به این خبر، به نوعی این اتفاقات و ارسال نامه به زاکربرگ را تایید کرده و نوشته با رقابت مشکلی ندارد؛ مشکلش با «تقلب کردن» است.

متا به سوءاستفاده سیستماتیک از اسرار تجاری توییتر متهم شده است

وکیل ماسک در این نامه نوشته که متا در یک سال اخیر تعداد بالایی از پرسنل توییتر را استخدام کرده، با علم به اینکه این افراد هنوز به اسرار تجاری توییتر و اطلاعات بسیار سری دسترسی داشته‌اند.

در ادامه نامه توضیح داده شده که متا با علم به این موضوع پرسنل سابق توییتر را مامور کرده تا یک کپی (Copycat) از توییتر بسازند و متا به این شکل از دارایی اصلی (IP) توییتر سوء استفاده کرده است.

وکیل ایلان ماسک در نامه خود توقف هرگونه سوء استفاده از اسرار تجاری و دارایی‌های فکری توییتر را مطالبه کرده است. همچنین این نامه به گونه‌ای متا را از هرنوع داده‌کاوی در پلتفرم توییتر منع کرده که به نظر می‌رسد محدودیت‌های هفته اخیر توییتر وضع شده بودند تا متا نتواند داده‌ها را کنکاش یا اسکرپ کند.

متا در پستی در تردز به نامه توییتر پاسخ داده و «اندی استون»، مدیر ارتباطات این شرکت، گقته است که هیچ‌کدام از افراد تیم مهندسی تردز کارمند سابق توییتر نیستند: «هیچ فردی در تیم مهندسی تردز، کارمند سابق توییتر نیست و چنین موضوعی درست نیست.»

متا ظاهراً چندان نگرانی اقدام قانونی احتمالی توییتر نیست؛ چرا که توییتر شرکت‌های دیگر را هم تهدید به اقدام قانونی کرده است. برای مثال در ماه مه، توییتر شرکت مایکروسافت را به سوءاستفاده از API خود از طریق ادغام آن در برخی محصولاتش متهم کرد.

227227

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.
دکمه بازگشت به بالا