علمی و پزشکی

برنامه هلال احمر برای واردات ۶۰ میلیون دُز واکسن کرونا طی یک ماه / آغاز برنامه از ۱۰ آنلاین

به گزارش شفاف ، دکتر. کریم همتی در جلسه شورای پارلمانی هلال احمر گفت: از 10 اکتبر سال جاری تا دهم آبانا ، هفته ای 15 میلیون دوز واکسن به کشور وارد می شود که در مجموع 60 میلیون دوز واکسن کرونا وارد می شود. امیدواریم این تلاش ها و تزریق واکسن ها گامی بزرگ در جهت ایمن سازی کشور در برابر این بیماری باشد.

او اضافه کرد: یکی از دلایل تسریع در واردات واکسن ، کمک معاون اول رئیس جمهور است که با جلسات منظم و حضور همه طرف ها به سرعت مجوز صادر می کند. هلال احمر به لطف همکاری های داخلی و روابط بین المللی ، تاکنون به وعده های خود عمل کرده و همچنان تلاش می کند واکسن ها را به موقع به کشور برساند.

رهبر جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به ورود زیاد واکسن ها به کشور ، لازم است همه ارگان ها و نهادهایی که دارای واحدی به نام بهداشت و درمان هستند ، درگیر شوند و در این حوزه نیروهای مسلح و هلال احمر اعلام آمادگی کرده اند و قطعاً می توانند بار وزارت بهداشت را برداشته و واکسیناسیون جهانی را تسریع کنند.

همتی با اشاره به مراسم اربعین در عتبات عالیات ادامه داد: هلال احمر مانند سالهای گذشته در نجف و کربلا به زائران خدمات ارائه می دهد. در این راستا ، ما حداکثر استفاده را از ظرفیت بیمارستان تازه تاسیس نجف برای ارائه خدمات درمانی و درمانی به زائران خواهیم کرد.

بر اساس پایگاه داده جمعیت هلال احمر ، رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه مشکلات موجود در زمینه منابع مالی را تصریح کرد: بخشی از هزینه ثبت نام خودروها در دفاتر متعلق به هلال احمر است زیرا یکی از منابع تامین مالی دفاتر موسسه است. با توجه به اینکه مقامات اعلام کرده اند که نیازی به ثبت مالکیت خودرو در دفتر نیست ، بنابراین بخشی از بودجه هلال احمر کاهش می یابد ، بنابراین در این زمینه از مجلس می خواهیم که بودجه پایداری برای جمعیت هلال احمر تعریف کند. با شرایط اضطراری روبرو نشوید از سوی دیگر به دلیل واکنش جدی هلال احمر به شیوع تاج در کشور ، هزینه های زیادی در این زمینه هزینه شد که نیاز هلال احمر به منابع مالی را افزایش می دهد.

دکمه بازگشت به بالا