بین الملل

بمباران کی‌یف و شمال اوکراین به رغم وعده روسیه به کاهش حملات

مقامات اوکراینی اعلام کردند با وجود وعده مسکو برای کاهش حملات خود به حومه کیف و یکی دیگر از شهرهای شمال اوکراین، نیروهای روسیه این منطقه را بمباران کرده اند.

به گزارش رویترز، روسیه قبلاً گفته بود که عملیات خود را در نزدیکی کیف و شهر شمالی چرنیهیو کاهش خواهد داد تا “اعتماد متقابل” را در مذاکرات صلح تقویت کند، ادعایی که اکنون توسط مقامات اوکراینی مورد انتقاد قرار گرفته است.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف در پیامی ویدئویی به مقامات اتحادیه اروپا گفت: این (ادعای روسیه) درست نیست. ما تمام شب آژیر و حملات موشکی را شنیدیم. صدای انفجارهای مهیب در شرق و شمال کیف. نبرد شدیدی در آنجا جریان دارد و تلفات زیادی داشته و دارد.

صدای بمباران شدید روز چهارشنبه در حومه کیف شنیده شد – که نیروهای اوکراینی در روزهای اخیر کنترل آن را دوباره به دست گرفتند.

جنوب شرقی ایرپین (در حومه کیف) شاهد گلوله باران و انفجارهای مکرر در زمین و آسمان هستیم. اوکراینی هایی که منطقه را تخلیه کردند، از گلوله باران شمال ایرپین و خود منطقه خبر دادند.

در همین حال، مقامات اوکراینی و غربی هشدار داده اند که وعده روسیه در مذاکرات روز سه شنبه در استانبول برای کاهش حملات خود در منطقه، پوششی برای سازماندهی مجدد نیروهای روسی است که تاکنون نتوانسته اند کیف را اشغال کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا