بین الملل

روسیه: امنیت ترکیه در شمال سوریه تنها با استقرار سربازان سوری تضمین می‌شود

وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه نسبت به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و ابراز امیدواری کرد که آنکارا از انجام اقداماتی که می تواند اوضاع در سوریه را بدتر کند، خودداری کند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌هایی مبنی بر هشدارهایی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه دریافت کرده‌ایم و امیدواریم آنکارا اقداماتی را انجام دهد که می‌تواند اوضاع را به دلیل شرایط دشوار در سوریه وخیم‌تر کند. در آن کشور باشید، امتناع کنید.

این بیانیه می افزاید: در عین حال روسیه نگرانی های ترکیه در مورد تهدیدات امنیت ملی این کشور در مرز سوریه را درک می کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این راستا، ما معتقدیم که امنیت امن در مرز سوریه و ترکیه تنها با استقرار نیروهای ارتش سوریه از نیروهای امنیتی سوریه در مناطق اطراف تضمین می‌شود.

منابع میدانی سوریه چند روز پیش به المیادین گفتند روسیه می خواهد پیام های هشدار دهنده ای به ترکیه ارسال کند که نشان دهنده آمادگی این کشور برای جلوگیری از هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال و همچنین اثبات ادامه حضور نظامی خود در منطقه است.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، با ایجاد «منطقه امن» ترکیه در سوریه مخالفت کرد و آن را نوعی تجاوز خواند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ترکیه با آغاز عملیات نظامی جدید، مناطق تل رفعت و منبج در شمال سوریه را از وجود تروریست ها پاکسازی می کند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در پیامی درباره حمله نظامی ترکیه به سوریه هشدار داد و خاطرنشان کرد که چنین اقداماتی منطقه را در معرض خطر و عدم اطمینان بیشتری قرار می دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا