اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

بهترین اساتید فارکس جهان

چه تعداد از معامله گران فارکس موفق هستند؟

آموزش سرمایه‌گذاری: به نظر شما معامله گران بزرگ دنیا چه چیزی دارند که آنها را از دیگر تریدرها، متمایز می‌کند؟ یک آمار بسیار معتبر نشان می‌دهد که حدود 90 درصد از تریدرهای جهان، موفق نمی‌شوند! حتی برخی رسانه‌ها این آمار را 95 درصد اعلام می‌کنند.

شاید با خواندن این آمار شوکه شده باشید! یا شاید هم با خودتان می‌گویید که احتمالا این شغل مناسب شما نیست! صبر کنید. دلیل این آمار به نحوه نگرش آنها، عملکرد ضعیف، آموزش ندیدن، تمرین نکردن در فضای دمو، نداشتن انضباط و استراتژی شخصی و بسیاری چیزهای دیگر برمی‌گردد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود:

پس چه چیزی آن 5 تا 10 درصد دیگر را از دیگر معامله گران جدا می‌کند؟

آموزش بیت کوین: احتمالا با خودتان فکر می‌کنید که اگر تنها 5 تا 10 درصد تریدرهای فارکس موفق هستند حتما این معامله گران باید نوابغ بی‌نظیری باشند و یا خداوند به آنها ویژگی‌های بی‌نظیری را عطا کرده باشد. عجله نکنید! در ادامه این مقاله به نکاتی طلایی درباره دلیل موفقیت این گروه اقلیت در فارکس، خواهیم پرداخت.

مهارتهای معامله گری

قبل از اینکه کمی جلوتر برویم می‌خواهم تا شما هم با تعریف موفقیت در بازارهای مالی و فارکس آشنا شوید. به محض اینکه صحبت از موفقیت می شود احتمالا ذهن شما نیز معطوف تریدرهایی می‌شود که فقط قادرند خوب پول دربیاورند!

ولی باید به شما بگوییم که منظور ما از موفقیت اصلا پول نیست. چیزهای خیلی زیادی وجود دارد که یک تریدر را موفق می‌کند.

بهترین معامله گران کسانی هستند که عاشق کارشان هستند و با شور و شوق زیادی روزشان را آغاز می‌کنند. در حقیقت آنها عاداتی را درون خودشان پرورش داده‌اند که باعث موفقیت و وجه تمایزشان با دیگر معامله گران می‌شود.

در ادامه به برخی مهارت‌های معامله گران موفق را به شما یاد خواهیم داد.

بهترین تریدرهای جهان همیشه استراتژی خاص شخصی خودشان را دارند و به آن استراتژی پایبند هستند. از آنجایی که فارکس یک شغل بدون مدیر است امکان اینکه شما خیلی از اصول بازار را زیر پا بگذارید بسیار زیاد است.

یکی از مهارت‌های بزرگ معامله گری صبر کردن است. چه بسیارند معامله گرانی که به شدت عجول هستند و هنوز معامله‌شان به ثمر نرسیده از پوزیشنی که در سود است خارج می‌شوند. این گروه از معامله گران که بسیار هم زیاد هستند همان افرادی هستند که اگر گیاهی بکارند هر روز خاک اطراف آن گیاه را زیر و رو می‌کنند و با تعجب از عدم رشد گیاه در آخر از انجام آن کار منصرف می‌شوند.

یکی دیگر از مهارت‌های بزرگ معامله گران موفق احساساتی عمل نکردن است. بازارهای مالی به خصوص مارکت فارکس جای تریدرهای احساساتی نیست. اگر شما به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای استراتژی خودتان را داشته باشید هرگز با نوسانات بازار به هم نمی‌ریزید.

معامله گران بزرگ همیشه حد ضرر می‌گذارند و قبل از ورود به هر معامله‌ای ریسکشان را مدیریت می‌کنند. آنها نحوه استفاده از اهرم یا لورج‌ها را خوب می‌دانند و هرگز تمام سرمایه‌شان را به خطر نمی‌اندازند.

مطالعه مقاله پیشنهاد میشود.

فراموش نکنید که بازار فارکس جای قمار کردن نیست!

یکی از بزرگترین مهارت‌هایی که تریدرهای موفق یاد گرفته‌اند این است که آنها به خوبی می‌دانند ضرر کردن بخش بزرگی از مارکت است. ولی تفاوت آنها با آماتورها در این است که حرفه‌ای‌ها یاد گرفته‌اند چطور ضررهایشان را کم و سودهایشان را زیاد کنند.

معامله گران موفق هرگز به صرف اینکه فقط معامله‌ای کرده باشند، وارد بازار نمی‌شوند. اگر فرصت معاملاتی مطابق با استراتژی‌شان پیدا کنند ترید می‌کنند در غیر این صورت هرگز وارد مارکت نمی‌شوند.

یکی از بزرگترین تفاوت‌های معامله گران موفق و ماهر بالا بردن دانش و آگاهی از طریق یادگیری تحلیل ، و است.

یادتان باشد این افراد از شکم مادرشان موفق زاییده نمی‌شوند بلکه آنها شروع به آموزش مهارت‌هایی می‌کنند که دیگران حاضر نیستند بهای یادگیری آنها را بپردازند.

بازار فارکس هم مثل دیگر بازارهای جهان از عده‌ای افراد حرفه‌ای و به نام تشکیل شده است. به عنوان نمونه هر وقت سخن از بهترین سرمایه گذاری اکنون جهان می‌شود همه به یاد فرانکلین گراهام و وارن بافت می‌افتند.

هر زمان کسی درباره شطرنج سخنی به میان می آورد کسی نیست که به یاد گری کاسپاروف روسی نیفتد. این مساله در بازار فارکس نیز صادق است. در این قسمت مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از نوابغ سرمایه گذاری و معامله گری آشنا کنیم.

بزرگان فارکس ایران |بهترین استاد فارکس در ایران نی نی سایت

1- جورج سوروس (George Soros)

بهترین معامله‌گر بازار ارزهای بین المللی فارکس جورج سوروس است. وی متولد 1931 و اهل مجارستان است. هیچ تریدر حرفه‌ای نیست که درباره ترید جادویی سوروس در سال 1992 زمانی که از فروش پوند انگلستان میلیاردها دلار به جیب زد نداند. از جورج سوروس به عنوان کسی که بانک مرکزی انگلستان را ورشکست کرد یاد می‌کنند.

2- جیمز سایمونز (James Simmons)

میلیارد دلار بعدی جیمز سیمونز (James Simmons) است. وی یکی از بهترین های روسای موسسات مالی و سرمایه گذاران حال حاضر جهان است. در واقع ایشان را به عنوان موفق ترین مدیر موسسات سرمایه گذاری می‌شناسند.

در زمان رکود و بحران مالی سال 2008 که تقریبا همه معامله گران می‌نالیدند و در ضرر بودند جیمز موفق شد بخش اعظمی از سرمایه خود را بازگرداند. تخمین زده میشود 80 درصد از سرمایه خود را بازگرداند.

3- استانلی دراکن میلر (Stanley Druckenmiller)

سومین تریدری که در لیست ما قرار دارد استانلی دراکن میلر (Stanley Druckenmiller) امریکایی است. وی مدیریت یکی از شرکت‌های میلیارد دلار ی در فارکس را بر عهده دارد و در حال حاضر یکی از بهترین تریدرهای جهان است. پیش از اینکه وی مستقلا شرکت سرمایه گذاری خود را راه اندازی کند بهترین معامله‌گر جورج سوروس بوده است.

استانلی نیز در معامله بسیار بزرگ سال 1992 و فروش پوند انگلستان سهیم بود. ایشان یکی از بزرگترین سخنرانان در رویدادهای بزرگ بین‌المللی مثل نشست‌های جهانی اقتصاد و کنفرانس‌های بزرگ است. وقتی دراکن میلر صحبت می‌کند تمام سرمایه گذاران سرا پا و با جان دل به سخنان وی گوش می‌سپارند.

4- بیل لیپشوتس (Bill Lipschutz)

تریدر حرفه‌ای بعدی لیست ما بیل لیپشوتس (Bill Lipschutz) است. بیل به این مشهور است که موفق می‌شود 12.000 دلار امریکا را به 250.000 دلار تبدیل کند و سپس تمام سرمایه خود را از دست می‌دهد. جالب است بدانید که وی تمام پولش را تنها در یک ترید از دست داد.

بیل بعد از این شکست تلخ درس بسیار گران‌بهایی درباره مدیریت ریسک می‌آموزد و سپس به دانشگاه می‌رود تا در دوره MBA تحصیل کند. پس از گذراندن این دوره، به برادران سلیمان می‌پیوندد و شرکتی در راستای معاملات ارزی تاسیس می‌کند. بعد از آن بیل به تنهایی و برای خودش شرکت مدیریت سرمایه گذاری Hathersage را راه اندازی کرد.

تخمین زده میشود که درآمد او تا به امروز 300 میلیون دلار در سال باشد

دکمه بازگشت به بالا