عمومیکسب و کار ایرانی

بهترین سرویس های پذیرایی برای تازه عروس ها

آیا میدانید برای خرید ظروف پذیرایی جهیزیه عروس، چه ملاک هایی را باید در نظر بگیرید؟ آیا میدانید با توجه به بودجه خود، چه جنسی از ظروف پذیرایی را میتوانید تهیه کنید؟ جنس های مختلف ظروف، چه مزایا و معایبی دارند؟ برای تهیه جهیزیه عروس، چه ظروفی مناسب تر هستند؟ در هر مدل از ظروف پذیرایی، چه برند هایی شناخته شده تر و بهتر هستند؟ شما در این مقاله، پاسخ این سوالات را خواهید فهمید. همچنین اگر میخواهید بدانید ظروف پذیرایی جهیزیه عروس شامل چه ظروفی میشود ، پیشنهاد میکنیم به مراجعه کنید . خرید ظروف پذیرایی یکی از مهم ترین مراحل تهیه جهیزیه عروس میباشد.

سرویس پذیرایی عروس مناسب برای جهیزیه

برای دیدن لیست کاملی از ظروف پذیرایی مهمان ، میتوانید به مراجعه کنید. شما میتوانید متناسب با سایر لوازم منزل، اقدام به خرید این ظروف کنید اما بهتر است ابتدا با انواع آنها بیشتر آشنا شوید. انواع مهمان عبارتند از؛ کریستال، بلور، سرامیک، برنجی و مسی، پیوتر، چینی، اوپال (آرکوپال)، سیلور و چوبی. در ادامه به بررسی دقیق تر هر کدام میپردازیم. انواع ظروف پذیرایی کریستال برای جهیزیه عروس ظروف کریستالی به دلیل ظاهری زیبا و تجملاتی، در جهاز عروس، هم برای دکور و هم برای پذیرایی از مهمان استفاده میشوند.

کریستال بدلیل تنوع بالا در طرح و مدل، با همه رنگ ها هماهنگ میشود و قابلیت ست شدن با انواع جهیزیه را دارد. ظرف های کریستالی بدلیل ظرافت و درخشندگی بالا، جزو گران قیمت ترین ظروف پذیرایی بشمار میروند و هنگام خرید این ظروف لازم است بودجه ای جداگانه برای آن در نظر بگیرید. راه های تشخیص کریستال اصل اگر قصد خرید ظروف کریستال را دارید، لازم است راه تشخیص کریستال مرغوب را بدانید.

هنگام خرید ظروف پذیرایی کریستال با کیفیت برای جهاز، حتماً به نکات زیر توجه کنید: 1- صدای زنگ دار در اثر ضربه. 2- بازتاب زیبای نور به حالت رنگین کمان در ظروف کریستال. 3- عدم وجود حباب در کریستال باکیفیت. 4- وزن نسبتاً زیاد ظروف پذیرایی کریستال. لیست برند های معروف کریستال خرید از برند های معروف، یکی از مطمئن ترین روش های تهیه جهیزیه عروس میباشد.

لیست بهترین مارک های سرویس پذیرایی کریستال در جهان عبارتند از: * کریستال چک * کریستال خورشیدی بوهمیا آلمان * کریستال والتر آلمان * کریستال ناخمن آلمان * کریستال آرکروک فرانسه * کریستال جی سی سی * کریستال سوگای ژاپن * کریستال آرسی آر ایتالیا * کریستال تویوی ژاپن جمع بندی: ظروف کریستال گران قیمت هستند.

همچنین بسیار شیک و زیبا میباشند. با انواع وسایل جهیزیه ست میشود. بعلاوه کریستال هیچ وقت قدیمی نمیشود و همیشه جلوه خودش را حفظ میکند. پس اگر محدودیتی در بودجه ندارید، سرویس کریستال جزو بهترین گزینه ها برای شماست. لیست سرویس پذیرایی بلورین برای جهیزیه ظروف بلورین شباهت بسیار زیادی با سرویس های کریستالی دارند. این ظروف، بدلیل ارزان تر بودن نسبت به کریستال، جزو پر طرفدارترین جنس ها، برای خرید سرویس ظروف پذیرایی محسوب میشوند. بلور همانند کریستال، قابلیت ست شدن با انواع وسایل جهاز را دارد. بلور نسبت به کریستال، درخشندگی و ظرافت کمتری دارد و به همین دلیل ارزان تر می باشد.

سرویس های بلورین، بیشتر برای پذیرایی از مهمان استفاده میشوند اما جنبه تزیینی هم دارند. روش های شناسایی بلور با کیفیت برای تشخیص ظروف بلوری با کیفیت، کافیست به نکات زیر توجه کنید. 1- بلور اصل نیز مانند کریستال فاقد هرگونه حباب میباشد. 2- اکثر ظروف بلورین، برش های تیز دارند و در آن ها ظاهری گرد و صیقلی کمتر دیده میشود. 3- سرویس های بلوری، معمولاً لبه ضخیمی دارند، زیرا برای دوام بیشتر لازم است ضخیم‌ باشند.

اقلام سرویس های پذیرایی

همان طور که قبلا ذکر شد سرویس های پذیرایی به دلیل این که برای پذیرایی از مهمانان به کار می آیند و به اصطلاح در چشم هستند در ردیف مهم ترین اقلام جهیزیه به شمار می آیند. به همین دلیل عروس و داماد برای خرید آن بسیار وقت می گذارند. تنوع طرح و رنگ و مدل این سرویس ها باعث شده تا خریدار قبل از انتخاب نیاز به آشنایی نسبی با آن ها داشته باشد تا بتواند خرید بهتری انجام دهد.

تعداد تکه ها و اقلام موجود در سرویس پذیرایی جهیزیه عروس متفاوت است اما می توان گفت که ست سینی پذیرایی، پیش دستی، شکلات خوری، میوه خوری، اردو خوری، کیک خوری، آجیل خوری، ست پارچ و لیوان، نعلبکی و فنجان، لیوان شربت خوری، بستنی خوری، قندان و شیرینی خوری جزء اقلامی هستند که در لیست خرید جهیزیه همه نوعروسان یافت می شوند

انواع سرویس های پذیرایی

امروزه سرویس های پذیرایی در مدل ها و نمونه های مختلف تولید می گردد و همین امر سبب تنوع طرح و رنگ آن ها شده است به گونه ای که خریدار می تواند به راحتی متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل خود، خرید خود را انجام دهد. انواع سرویس های پذیرایی به شرح زیر است:

سرویس پذیرایی بلور

سرویس های بلور از جمله محبوب ترین سرویس ها در خرید جهیزیه هستند که با استقبال بسیار زیادی از جانب زوجین نیز مواجه شده اند. شباهت بسیار زیاد آن ها به سرویس های کریستال و در عین حال تنوع طرح های آن ها و همچنین قیمت مناسب تر بلور در مقایسه با کریستال باعث استقبال بیشتر از آن ها شده است.

بهترین نمونه های بلور از کشور های فرانسه و ژاپن و ترکیه است که در مقایسه با برند های سایر کشور ها دارای کیفیت بالاتری هستند. البته در سالیان اخیر کشور ما نیز در زمینه بلور پیشرفت های چشمگیری داشته و اجناس با کیفیتی را روانه بازار کرده که دارای قیمت های بسیار مناسبتری نسبت به تولیدات سایر کشورها هستند. سرویس های بلور در مقایسه با کریستال دارای درخشندگی و ظرافت کم تری هستند.

ویژگی های مثبت ظروف برنجی 1- ظرف های برنجی مقاومت و ماندگاری بالایی دارند و اگر شرایط نگه داری آنها را رعایت کنید، تا نسل آینده نیز مورد استفاده قرار میگیرید و قدیمی هم نمیشوند. 2- برای جهیزیه هایی با تِم کلاسیک بسیار مناسب هستند. همچنین اگر تِم جهیزیه و دکوراسیون منزل شما شاد و رنگارنگ میباشد، کاملاً مناسب هستند و شما در انتخاب رنگ ظروف، آزادی عمل زیادی دارید. 3- به طور کلی ظروف برنجی ظاهری تجملاتی دارند و نسبت به ظروف مسی، جلوه شیک تری دارند.

استفاده از این ظروف، علاوه بر ایجاد حس نوستالژی، جلوه خاصی به پذیرایی می بخشد. 4- ظروف برنجی بدلیل وجود مس و روی، خاصیت درمانی نیز دارند و به سلامت شما کمک خواهند کرد. استفاده از این ظروف، مانع از کمبود مس و روی بدن میشوند. همچنین باعث درمان بیماری های گوارشی و پوستی هم میشوند. 5- ظروف برنجی میتوانند تمام نیاز های شما را تامین کنند، از ظروف کوچک مثل کاسه و لیوان گرفته تا ظروف بزرگ مثل شیرینی خوری و گلدان و …. البته ظروف برنجی بیشتر به عنوان سینی های قلمکاری شده،  اردو خوری، ، ، فنجان و نعلبکی برای پذیرایی از مهمان کاریرد دارند.

سرویس پذیرایی برنجی ظروفی است که برای سرو غذا و نوشیدنی استفاده می شود. معمولاً از برنج ساخته می شود و می تواند شامل موارد مختلفی از جمله بشقاب، کاسه، لیوان، قاشق چنگال و ظروف سرو باشد. سرویس پذیرایی برنجی می تواند برای موقعیت های مختلف از جمله وعده های غذایی روزمره، مهمانی ها و رویدادهای خاص استفاده شود. این یک راه زیبا و کاربردی برای سرو غذا به مهمانان شماست.

دکمه بازگشت به بالا