اقتصادی

بهسازی محورهای منتهی به چذابه و شلمچه چقدر اعتبار می‌خواهد؟

مجله تفریحی زیباروز/خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با تاکید بر اهمیت آماده سازی محورهای اربعین (طریق الحسین)، گفت: برای تکمیل طرح‌های راهسازی و پل‌سازی دو محور منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه نیاز به حداقل ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار داریم.

محمدحسین پناهی‌فر در نشست ستاد استانی اربعین حسینی که امروز، ۲۹ فروردین ماه به ریاست استاندار خوزستان برگزار شد، با اشاره به روند پیشرفت طرح‌های عمرانی راهسازی در مسیرهای منتهی به ۲ مرز چذابه و شلمچه به منظور تسهیل تردد زائران و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت تسریع و تکمیل این پروژه‌ها اظهار کرد: تعداد پروژه‌های فعال راهسازی در مسیرهای منتهی به مرز چذابه ۹ پروژه است.

وی افزود: این ۹ طرح شامل جاده کوت سیدنعیم، پل سوسنگرد، پل سابله، بهسازی مسیر سوسنگرد به پل سابله، تعریض و بهسازی کمربندی بستان در محدوده پل تا پل، احداث جاده جدید بستان ـ چذابه، جاده بازگشت مسیر چذابه، جاده بین پارکینگ‌های چذابه و جاده پشت موکب‌های چپ و راست است.

به گزاراش مجله تفریحی زیباروز، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تکمیل طرح‌های فعال در محور اهواز ـ چذابه نیازمند چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی بیان کرد: در محور اهواز – خرمشهر نیز یک طرح فعال در حال انجام است که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مبلغ قرارداد این طرح ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال است.

پناهی‌فر همچنین از دریافت ماده ۲۳ ملی برای اجرای پروژه در محور عبدالخان – بستان و برونسپاری این پروژه پس از ابلاغ اعتبار خبر داد و گفت: ترمیم آسفالت و اصلاح نقاط حادثه‌خیز این محور نیز تا پیش از اربعین توسط اداره کل راهداری انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل طرح‌های راهسازی و پل‌سازی دو محور منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه نیازمند حداقل ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه تلاش می‌شود برای تسهیل در رفت و آمد زائران این طرح‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل کندی برخی طرح‌ها عدم تامین منابع مالی است که امیدواریم با تامین این منابع شاهد بهره‌برداری به موقع آن‌ها باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا