اقتصادی

بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ به نفس نفس افتاده است!

اگرچه وعده ها و وعیدها حکایت از صعود بورس به کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی داشت، اما به مدت تقریبی دو هفته کل شاخص بورس حتی از کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی هم عبور نکرد و روح بازار در این کانال گنجانده شده است. !!

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، کمتر از یک ماه پیش یکی از مقامات دولتی سیگنال یک میلیون و 700 هزار دستگاه را ارسال کرد. در فروشگاه. مشخص نیست این رقم بر چه اساسی منتشر شده است و تحقق آن دور از انتظار بوده است. این سوالی است که روند معاملات در بازار سرمایه طی یک ماه قبل آن را تایید کرد و روزهای بورس یا کاهشی یا در بهترین حالت نوسانی بود!

این هفته نیز از این قاعده مستثنی نبود و شاخص کل بورس همچنان در کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی قرار داشت. یعنی بازار سهام در طول هفته شروع به نوسان کرد و شاخص کل بورس در روز شنبه هفته جاری تا میانگین ساعات معاملاتی تا یک میلیون و 367 هزار واحد افزایش یافت، اما روند این شاخص در ساعات اخیر کاهشی بوده است. و در نهایت با افت 751 واحدی به یک میلیون و 362 هزار واحد کاهش یافت. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 28 واحد کاهش به رقم 18 هزار و 374 واحد رسید.

دومین روز هفته در حالی سپری شد که شاخص کل بورس با افت 25 هزار و 680 واحدی به رقم یک میلیون و 336 هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز در روز یکشنبه روندی نزولی داشت که شاخص کل این بازار با افت 256 واحدی به رقم 18 هزار و 117 واحد رسید.

روز دوشنبه شاخص بورس صعودی صعودی داشت اما این تلاش بی نتیجه ماند و با وجود اینکه شاخص در ساعات اولیه معاملات یک میلیون و 336 هزار واحد بود، اما در ساعات میانی افت و 4 هزار و 180 واحد در میلیون کاهش یافت و 330 هزار واحد افت کرد. . شاخص کل فرابورس نیز تا امروز با کاهش 99 واحدی به عدد 18 هزار و 18 واحد رسیده است.

بازار سرمایه در روز سه شنبه سرنوشتی مشابه روز دوشنبه داشت و شاخص کل بورس روز بی ثباتی را پشت سر گذاشت و در حالی که در ساعات میانی معاملات می توانست تا رقم یک میلیون و 338 هزار واحد افزایش یابد، در ساعات پایانی با رشد مواجه شد. روند نزولی با افزایش 1928 واحدی به یک میلیون و 334 هزار واحد رسید. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 47 واحد رشد به رقم 18 هزار و 65 واحد رسید.

بازار سهام برای یک هفته با نوسان به پایان رسید. بنابراین روز چهارشنبه شاخص کل بورس که در ساعات میانی معاملات می‌توانست به یک میلیون و 335 هزار واحد صعود کند، در ساعات پایانی روند نزولی داشت و نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و با کاهش 420 واحدی به رقم 1334 واحد رسید. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 36 واحد رشد به رقم 18 هزار و 101 واحد رسید.

رئیس جمهور در هفته جاری در شرایطی که بازار سرمایه دچار نوسان و رکود است، موافقت کرد بندهایی در لایحه حمایت از بورس در لایحه بودجه اعلام شود. تصمیم گرفته می شود اما این بازار همچنان با ابهاماتی مانند نتیجه مذاکرات و نرخ دلار دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا