بین الملل

بیانیه اروپا در واکنش به توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران

در این بیانیه که نسخه ای از آن در وب سایت وزارت امور خارجه منتشر شده است ، آمده است: “ما وزیران امور خارجه فرانسه ، آلمان و انگلیس از اینكه ایران اجرای پروتكل الحاقی و اقدامات شفافیت را تحت شورای امنیت

در بیانیه اضافه شده است ، بدون شرح جزئیات نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد ، “اقدامات ایران بیشتر تعهدات خود در قبال کمیته آژانس انرژی هسته ای را نقض می کند و نظارت بر آژانس بین المللی انرژی اتمی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد”.

سه عضو اروپایی کمیته آژانس انرژی هسته ای ماهیت تصمیم ایران را “خطرناک” توصیف کردند و گفتند که این امر دسترسی آژانس انرژی هسته ای به سایت های هسته ای و اطلاعات مربوط به پادمان های ایران را به طور قابل توجهی محدود کرده است. همچنین توانایی آژانس در نظارت و تأیید برنامه هسته ای ایران و فعالیتهای هسته ای مرتبط را محدود می کند.

جمله زیر: ما قدردانی و پشتیبانی کامل می کنیم.

ترویکا اروپا از ایران خواست همه اقدامات کاهش دهنده شفافیت را معکوس کرده و به طور کامل و به موقع با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند. آنها تأكید كردند: “هدف ما ادامه حفظ نظم و پشتیبانی از تلاشهای مداوم دیپلماتیک برای دستیابی به یك راه حل مذاكره است كه به ایران و آمریكا اجازه می دهد تعهدات خود را به طور كامل انجام دهند.

از امروز ، جمهوری اسلامی ایران اقدامات داوطلبانه در شورای امنیت سازمان ملل را تحت قانون اقدام استراتژیک برای لغو تحریم ها به حالت تعلیق درآورده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا