بین الملل

واکنش تهران به اظهارات تهدیدآمیز اخیر مقامات آمریکا علیه ایران

به گزارش مجله تفریحی زیباروز و به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ناصر کنعانی در این ارتباط تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کرارا بر ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرده و گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مؤید آن است و اینکه دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

او افزود: در عین حال جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته‌ای را متوقف نکرده و به هر میزان که نیاز توسعه‌ای کشور باشد، مبتنی بر حقوق لاینفک خود به عنوان دولت عضو معاهده عدم اشاعه دنبال خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تصریح کرد: دولت آمریکا به‌خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را برنمی‌تابد و به متجاوزین به شکل قاطع و پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهد.

کنعانی در خصوص ادعای مضحک حمایت آمریکا از مردم ایران نیز اظهار کرد: ریاکاری‌ها را متوقف کنید و هوش سیاسی ملت ایران را دست کم نگیرید.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در اغتشاشات اخیر، مردم ایران یک بار دیگر مشاهده کردند که دولت آمریکا و برخی دیگر از متحدین اروپایی آن، در ابعاد مختلف و تا آنجا که در توان داشتند، سعی کردند تا با تحریک و توسعه اغتشاشات در ایران، امنیت ملت ایران را فدای امیال و اهداف پلید ضد ایرانی خود نمایند اما همانند گذشته تیر آنها به سنگ خورد و مردم فهیم ایران دست رد بر سینه آنها زدند.

ناصر کنعانی در پایان تأکید کرد: دولت آمریکا و چند شریک اروپایی آن، از تداوم دروغگویی در خصوص مسائل داخلی ایران نتیجه‌ای نخواهند گرفت اما ایران اقدامات ضد ایرانی آنها را مورد محاسبه و پیگیری قرار خواهد داد.

310310

دکمه بازگشت به بالا