اقتصادی

بیشترین سود بازار مرغ به دلالان می‌رسد/تاخیر در پروژه‌های سرمایه‌گذاری عامل بیکاری در خوزستان

مجله تفریحی زیباروز/خوزستان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه در بازار مرغ بیشترین سود به دلالان می‌رسد، گفت: روند تولید و مدیریت تولید مرغ یک روند معیوب است زیرا از مرغدار تا فروشنده کمترین سود را می‌برند و بیشترین سود به دلالان می‌رسد.

محمد راضی جلالی در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان اظهار کرد: تاخیر در راه‌اندازی پروژه‌های سرمایه‌گذاری باعث شده است تا خوزستان یکی از استان‌های با نرخ بالای بیکاری باشد و از این رو باید برای این مساله چاره‌اندیشی و برای حل این مسائل تلاش و برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، وی با اشاره به نقش تاثیرگذار خوزستان در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کشور، افزود: در این راستا باید منابع و اعتبارات استان در حوزه‌های مختلف مورد بازنگری قرار گیرد و متناسب با نقش و جایگاه استان در اقتصاد کشور باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به نقش مهم بانک‌ها در پیشبرد اجرای طرح‌ها در استان گفت: بانک‌ها باید در خوزستان برای پیشبرد اهداف اقتصادی و اجرای پروژه‌های اشتغالزا مشارکت داشته باشند.

راضی جلالی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش تولید باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرند، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از طرح‌های تولیدی استان دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا، با کمبود نقدینگی مواجه هستند که تکمیل این طرح‌ها درگروی تامین منابع از سوی بانک‌ها است و در این راستا بانک‌ها باید همکاری بسیار خوبی داشته باشند.

وی در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار استان گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ماهی، خانوارها از مرغ به عنوان جایگزین گوشت قرمز و ماهی استفاده می‌کنند و همین عامل باعث افزایش قیمت این کالا شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه دلالان بیشترین سود را از بازار مرغ می‌برند، گفت: روند تولید و مدیریت تولید مرغ یک روند معیوب است زیرا مرغدار تا فروشنده کمترین سود را می‌برند و بیشترین سود به دلالان می‌رسد.

راضی جلالی در پایان خاطرنشان کرد: با ورود مرغ منجمد در بازار می‌توان در کوتاه مدت کمبود مرغ مورد نیاز بازار استان را تامین کرد و برای جبران کمبود مرغ در میان مدت نیز باید راه‌اندازی واحدهای مرغداری جدید با پیشرفت فیزیکی بالا در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا