اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی

تبلیغات چه کاری برای کسب و کار انجام می‌ دهد؟

اهمیت تبلیغات درست و صحیح برای افزایش فروش

فرض کنید صاحب برند کفش مردانه، چند میلیون تومان برای تبلیغ در برنامهٔ تلویزیونی مرتبط با سلامت زنان صرف کند. چقدر برای او سود خواهد داشت؟

تلویزیون شهری: چه چیزی باعث می‌شود نرخ هزینهٔ تبلیغات آن‌ها منفی شود؟ خیلی ساده است! جایی تبلیغ کرده است که به محصول او نیاز نداشته‌اند. می‌توان حدس زد که هیچ استراتژی مشخصی برای تبلیغ هم نداشته است.

تبلیغات کورکورانه و فله‌ای راه خوبی برای افزایش فروش نیست! از طرفی هم برنامه‌ای که مخاطب زنانه دارد، زمان و مکان مناسبی برای نمایش تبلیغ کفش مردانه نیست.

ضرب‌المثل «هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد» را که شنیده‌اید؟

حالا این ضرب‌المثل را برای کسب‌وکارها در نظر بگیرید. اگر با تبلیغات انبوه در زمان و مکان نامناسب سراغ افراد بروید، به بیراهه می‌روید! با این کار نه‌تنها باعث آزار مشتری می‌شود، بلکه به شخصیت برندتان هم آسیب می‌زنید.

آموزشگاه کنکوری که می‌رفتم، تخفیف کلاس‌ها و مشاوره‌های خود را تا سه سال بعد، از طریق ایمیل و اس‌ام‌اس همچنان ارسال می‌کرد! آن‌قدر آزاردهنده بود که نه‌تنها شمارهٔ آن‌ها را به فهرست سیاه منتقل کردم، بلکه حتی به دیگران هم آن‌ها را معرفی نکردم.

انواع تبلیغات در کسب و کار |بهترین روش تبلیغات در ایران

این مثال‌ها را زدیم که به این موضوع برسیم:

هر تبلیغی را برای رسیدن به هدف مشخصی ساختهاند!

اگر قرار است تبلیغ کنید تا بفروشید، باید از مسیر درست بروید. مگر می‌شود با جادهٔ شمال به بندرعباس رسید؟

حالا که اهمیت انتخاب صحیح روش و مسیر  را درک کردید، بیایید روش‌های تبلیغات موثر برای فروش بیشتر را با هم بخوانیم.

ما موثر  را به ۲ شکل دسته‌بندی می‌کنیم تا کار شما راحت‌تر شود:

مخاطب خود را بشناسید، بودجه را مشخص کنید و در نهایت یک یا چند روش را بر اساس این ۲ موضوع انتخاب کنید.

فروش بیشتر با ۶ نوع تبلیغ موثر آنلاین

شاید مهم‌ترین مزیت (آنلاین)، این مسئله باشد که می‌توانید همه‌چیز را اندازه‌گیری کنید؛ بنابراین هر لحظه که احساس کردید کانال درستی را انتخاب نکرده‌اید یا متن تبلیغاتی مشکل دارد، کمپین را اصلاح می‌کنید.

از طرفی، وقتی تبلیغ خودتان  را روی بیلبورد نصب می‌کنید، کار تمام است! هزینهٔ تغییر آن به‌حدی زیاد است که دیگر چاره‌ای به‌غیر از قبول شکست ندارید.

ولی در روش‌های آنلاین، شما می‌توانید کمپین‌های خودتان را در لحظه تغییر دهید. حتی این امکان وجود دارد که کمپین را متوقف کنید تا جلوی ضرر را بگیرید.

در بین تمام روش‌ها هم ۶ روش تبلیغات موثر برای فروش را برای شما جدا کرده‌ایم:

۱. با تبلیغات کلیکی یکتانت، فروش بیشتر رو تجربه کنید

چرا کلیکی؟ چون شما فقط به‌ازای هر کلیک کاربر هزینه می‌کنید؛ پس اگر تبلیغ شما را ببیند و روی آن کلیک نکند، چیزی از حساب شما کسر نمی‌شود.

ما در یکتانت، به شما کمک می‌کنیم انواع تبلیغات کلیکی زیر را به‌راحتی اجرا کنید:

  • بنری؛
  • همسان؛
  • پوش نوتیفیکیشن؛
  • محصول.

اما آیا هرکدام در هر حالتی به فروش بیشتر منجر می‌شوند؟ خیر!

بیایید به شما بگوییم چطور با کمک یکتانت، فروش خود را افزایش دهید.

ناگفته نماند که می‌توانید چند کمپین مختلف را در یکتانت هم‌زمان اجرا کنید تا بیشتر از قبل بفروشید.

تبلیغات همسان و بنری هدفمند

تبلیغات همسان و همچنین تبلیغات بنری فقط در صورتی به درد فروش می‌خورند که به‌صورت هدفمند اجرا شوند.
هدفمند به چه معناست؟ یعنی شما مخاطب را بر اساس چیز مشخصی هدف بگیرید تا تبلیغی به او نشان دهید که به آن نیاز دارد:

تبلیغی مرتبط با موضوع کلی صفحه به کاربر نمایش داده می‌شود. میزان ارتباط تبلیغ با صفحه‌ای که کاربر باز کرده است، شانس شما را برای تبدیل او به مشتری افزایش می‌دهد.

تبلیغ سر از صفحه‌های مختلف درنمی‌آورد! یک سری کلیدواژه انتخاب می‌کنید (مثلا رمزارز، بیت‌کوین و ارز دیجیتال) و سپس تبلیغ شما در صفحه‌هایی نمایش داده می‌شود که از این کلیدواژه‌ها در عنوان و متا دیسکریپشن آن استفاده شده باشد.

رفتار کاربران در این روش زیرنظر گرفته می‌شود. از چه وب‌سایت‌هایی دیدن کرده‌اند؟ آیا به حوزهٔ فعالیت شما علاقه دارند؟ سابقهٔ کاربر نشان می‌دهد که آیا او می‌تواند مخاطبِ هدف شما باشد یا خیر! از طرفی، جنسیت مخاطب چیست؟ در کجا زندگی می‌کند؟

پیشنهاد می‌کنیم همسان را امتحان کنید؛ چون ظاهر آن‌ها تا حد زیادی با ظاهر وب‌سایت هم‌خوانی دارد. همین موضوع هم باعث می‌شود کاربر حس بدی را که به تبلیغ کسب‌وکارها دارد، از یاد ببرد.

تبلیغات محصول

فرض کنید یکی وارد مغازه شود، چند شلوار را امتحان کند و بدون اینکه چیزی بخرد، با شما خداحافظی کند. بعد از آن هم شما به این فکر کنید که ای کاش، به او تخفیف می‌دادم!

تبلیغات محصول برای همین کار ساخته شده است! با کمک آن، می‌توانید محصول را به مشتریانی نشان دهید که به هر دلیلی آن را بررسی کرده‌اند، اما نخریده‌اند.

به ۲ شکل می‌توانید این کار را انجام دهید:

در تبلیغات ریتارگتینگ، مخاطب تبلیغ همان محصول را با کد تخفیفی یا پیشنهاد خوبی پس از چند روز در سایر وب‌سایت‌ها می‌بیند. یک بار این مسیر را طی کرده است و یک تلنگر باعث می‌‌شود به وب‌سایت شما برگردد و محصول را بخرد.

به جرئت می‌توان گفت که ریتارگتینگ محصول یکی از روش‌های تبلیغات موثر است که نرخ کلیک و نرخ تبدیل بیشتری دارد. دلیل آن هم مشخص است! به شما اجازه می‌دهد محصول را به کسی نشان دهید که علاقه یا نیاز خود به آن را یک بار نشان داده است.

از طرفی هم ما به‌تازگی، سرویسی جدید را به‌نام «تبلیغات محتوامحور» به پنل خود اضافه کردیم. در این روش، تبلیغ محصول شما در محتوایی نمایش داده می‌شود که ارتباط معنایی زیادی با آن دارد.

مثلاً فرض کنید تبلیغ «اسپرسوساز صنعتی» در مقالهٔ «مراحل راه‌اندازی کافه» نمایش داده شود. چقدر تاثیر دارد؟ کسی آن مقاله را باز کرده است که به این محصول نیاز دارد؛ بنابراین می‌‌توان انتظار داشت از پیشنهاد شما استقبال کند.

طی تحقیقات و بررسی‌هایی که انجام دادیم، این روش نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد. از طرفی، به کوکی کاربر و ذخیرهٔ اطلاعات و سابقهٔ او هم نیاز ندارد؛ چون بر اساس محتوای صفحه، تبلیغی مرتبط به‌صورت هوشمند و خودکار نمایش داده می‌شود.

بیایید یک نمونه را با هم ببینیم:

تبلیغات پوش رفتارمحور

تا حالا وقتی وارد وب‌سایت‌های ایرانی و خارجی شده‌اید، با این پیام روبه‌رو نشده‌اید:

در گذشته، شما برای دریافت آخرین اخبار و پیشنهادها، باید ایمیل یا شماره‌تلفن خود را ثبت می‌کردید؛ ولی حالا، فقط کافی است اجازهٔ ارسال نوتیفیکیشن را به آن‌ها دهید.

حالا شما هم به‌عنوان صاحب کسب‌وکار می‌توانید از همین پوش نوتیفیکیشن برای فروش بیشتر بهره ببرید. چگونه؟ کافی است از تبلیغات پوش رفتار محور ارسالی یکتانت استفاده کنید.

منبع :  https://www.onedisplaygroup.com/product/outdoor-led-stadium-screen/

دکمه بازگشت به بالا