عمومیکسب و کار ایرانی

تثبیت کننده ولتاژ دیزل ژنراتور

مدار و نقشه ساخت،تست و نصب رگولاتور ولتاژ ژنراتور

رگولاتور ولتاژ یا avr دیزل ژنراتور چیست؟(جهت آموزش دیزل ژنراتور با شرکت آسان ژنراتور تماس حاصل نمایید.) جهت مشاوره و خرید رگولاتور sx460 ، خرید و مشاهده انواع رگولاتورهای ولتاژ ژنراتور محصولات تولیدی و وارداتی کلیک کنید. سازنده انواع رگولاتور ولتاژ ژنراتور نیروگاه از 1 تا 2500 آمپر و از 10 تا 350 ولت و حتی بیشتر.

وظیفه یا نقش و نحوه تست مدار AVR ژنراتور

همه چیز در مورد رگولاتور ولتاژ یا avr دیزل ژنراتور: رگولاتور ولتاژ یا ای وی آر (avr) دیزل ژنراتور وسیله ایست که سطح ولتاژ خروجی ژنراتور را کنترل میکند. عملکرد رگولاتور ولتاژ (avr ) دیزل ژنراتور به این صورت می باشد که با تغییر جریان و ولتاژ تحریک میزان ولتاژ خروجی ژنراتور را تغییر می دهد. رگولاتور ولتاژ ژنراتور وظیفه تولید برق dc مورد نیاز برای اکسایتر یا سیم پیچ تحریک ژنراتور را بعهده دارد. رگولاتور ولتاژ  از برق خروجی ژنراتور تغذیه میشود .

در ابتدا به نظر میرسد ولتاژ خروجی ژنراتور صفر است پس چگونه avr ژنراتور تغذیه می شود؟! ژنراتور بخاطر وجود پسماند مغناطیسی سیم پیچ ها در حد چند ولت ولتاژ در خروجی دارد. لذا رگولاتور ولتاژ ژنراتور از همین ولتاژ بوسیله یک حلقه فیدبک مثبت ولتاژ ژنراتور را بالا می آورد سپس حلقه فیدبک رگولاتور ولتاژ یا ای وی آر (avr) منفی می شود و ولتاژ خروجی را بر روی 400 ولت یا مقدار تنظیم شده فیکس میکند. ولتاژ خروجی ای وی آر حدود 12 ولت dc می باشد.لذا میتوان بوسیله باتری نیز این ولتاژ را تنظیم کرد.

ولی نکته قابل تامل این است که رگولاتور ولتاژ ژنراتور  وظیفه رگوله کردن ولتاژ خروجی را بعهده دارد تا در بارهای خروجی متغیر و دور ها یا فرکانس های مختلف دیزل ژنراتور موتورسازان ولتاژ خروجی ژنراتور تغیر نکند. AVR ژنراتور برای هر نوع ژنراتوربخاطر جریان های تحریک متفاوت مورد نیاز ژنراتور متفاوت می باشد. همچنین مدل رگولاتور ولتاژ یا ای وی آر (avr) برای کاربردهای مختلف ، متفاوت می باشد.

اخطار: نصب و عیب یابی رگولاتور ولتاژ ژنراتور کاری تخصصی است لذا اگر تجربه کافی ندارید اقدام به این کار نکنید وگرنه با صرف نکردن هزینه ای اندک ، متحمل خسارتی بزرگ خواهید شد.

نحوه تست AVR+ژنراتور

طریقه نصب رگولاتور ولتاژ یا avr دیزل ژنراتور: جهت نصب رگولاتور ولتاژ ژنراتور  به کاتالوگ درون جعبه آن مراجعه نمایید. سیم کشی آن طبق سیم کشی کاتالوگ باید انجام گیرد. موقع نصب رگولاتور ولتاژ یا ای وی آر (avr) در ژنراتور دقت کنید که جای آن محکم و قابل اعتماد باشد. و اتصالات و فیشهای برق ورودی و خروجی محکم باشند. بوسیله بست کمربندی ، avr و سیم ها و اتصالات مربوطه را به هم و به بدنه ژنراتور محکم ببندید. وگرنه در اثر لرزش ژنراتورهر اتفاقی امکان دارد رخ دهد.

سیم های برق ورودی و خروجی رگولاتور ولتاژ ژنراتور را بوسیله فیوزهای حرارتی مخصوص وایرینگ ، حفاظت کنید تا در صورت اتصالی کردن فیوز بسوزد.

تعمیر رگولاتور دیزل ژنراتور

علت برق ندادن ژنراتور: علت برق ندادن ژنراتور اغلب بخاطر مشکلات رگولاتور ولتاژ می باشد. اگر یکدفه بدون هیچ علتی برق خروجی ژنراتور صفر ولت شد ، avr ژنراتور سوخته است. محل قرارگیری رگولاتور ژنراتور داخل باکس بالای ژنراتور یا پشت ژنراتور است. عکس یا مشخصات آن بهمراه عکس پلاک ژنراتور را جهت استعلام قیمت برای ما ارسال نمایید تا بتوانیم بهترین پیشنهاد را جهت جایگزینی رگولاتور ارائه دهیم. رگولاتور sx460 را همیشه نبندید. رگولاتور sx460 را نصاب های ژنراتور روی اکثر ژنراتور ها میبندند با این خیال که روی همه ژنراتورها جواب میدهد.

ولی غافل از اینکه این avr فقط روی 30 درصد ژنراتورها جواب میدهد نه همه آنها. قبل از اقدام به نصب رگولاتور به این سوال ساده جواب دهید: avr ژنراتور چیست ؟ ساختار ، عملکرد و ساختمان داخلی رگولاتورها با هم متفاوت است ، به این خاطر است که رگولاتورهای مختلفی ساخته شده است. هیچ وقت فراموش نکنید که رگولاتور تنظیم کننده ولتاژ است. اگر قرار باشد ژنراتور زیر بار و یا در لحظه روشن شدن به مشکل تنظیم ولتاژ ، بر بخورد (حتی در حد چند ولت) دیگر نام آن تنظیم کننده ولتاژ نیست.

به همین صورت برای ژنراتورهای ذغالی نیز باید بگوییم که بهترین نوع رگولاتور جهت کاهش نوسانات ، avr فابریکی خود ژنراتور است. به این خاطر ما پیشنهاد میکنیم تا حتی المقدور رگولاتور فابریک ژنراتور خود را برای ما بفرستید تا تعمیر کنیم یا طبق نقشه و مدار آن ، یک نمونه از روی آن بسازیم. در غیر این صورت باید چند پارامتر را به ما بگویید. تا بتوانیم رگولاتوری مناسب آن ژنراتور طراحی کنیم و مدار رگولاتور ولتاژ ژنراتور را شبیه سازی کنیم.

قرار دادن یک AVR  در دیزل ژنراتور:

به طور تنظیم کننده های ولتاژ اتوماتیک (AVR) را میتوان در یکی از محل های ذکر شده ی زیر یافت:

  1. در جعبه ی کنترل اصلی ژنراتور
  2. در جعبه ترمینال دینام
  3. زیر پوشش عقبی دینام ژنراتورهای کوچک و قابل حمل

انواع مختلف ولتاژ رگولاتور AVR :

AVR های الکترومکانیکی: اینها قدیمی ترین نوع AVR ها هستند و برای تنظیم ولتاژ به اجزای مکانیکی مانند روتورها و استاتورها متکی هستند و طراحی نسبتا ساده ای دارند و می توانند در سطوح مختلفی توان و ولتاژ را میدیریت کنند.

AVR های ثابت: این مدلها نسبت به AVR های الکترومکانیکی از اجزای جامد ثابت مانند ترانزیستورها و تریستورها برای کنترل ولتاژ خروجی یک ژنراتور استفاده میکنند.AVR های ثابت قابل اعتمادتر و کارآمدتر هستند،اما ممکن است در شرایط سخت مقاومت کمتری داشته باشند.AVRهای مبتنی بر ریزپردازنده ها پیشرفته ترین نوع ولتاژ رگولاتور دیزل ژنراتور هستند و از ریز پردازنده ها برای تنظیم ولتاژ خروجی استفاده میکنند.این قطعات بالاترین سطح دقت را نشان میدهند و میتوانند برای انطباق با شرایط عملیاتی مختلف برنامه ریزی شوند.

AVR های دیجیتال: همانند AVR های مبتنی بر ریزپردازنده ها هستند،اما به جای استفاده از یک ریزپردازنده به عنوان کنترل کننده ی دیجیتال،از یک پردازشگر سیگنال تخصصی که برای پردازش عملیات ریاضی با سرعت بالا میباشد استفاده میکند.

AVR های سرووموتور (SERVO MOTOR AVR) : این نوع از AVR ها از یک سروو موتوری که تحریک ژنراتور را در پاسخ به بار الکتریکی و تغییرات ولتاژ تنظیم میکند استفاده میکنند.در این مدل ها برای عملکرد بهتر و دقیق تر از یک حلقه ی کنترل استفاده میکنند.

ولتاژ رگولاتور دیزل ژنراتور کنترلی توسط کامپیوتر: .همانطور که در pinterest.com  مشاهده کردیدکامپیوتر موتور تضمین می کند که میدان مغناطیسی به موقع و براساس مقدار مشخص شده روشن و خاموش میشود و به سیستم الکتریکی اجازه میدهد بصورت عادی کارکند.

از آنجایی که AVR یک قطعه ی حیاتی برای دیزل ژنراتور است،اکیدا توصیه میشود که آن را از یک فروشگاه معتبر قطعات دیزل ژنراتور تهیه کنید.اینگونه شما اطلاعات کاملی از قطعه ی  خریداری شده خواهید داشت و همچنین مطمئن خواهید شد که قطعه را برای مدت زمان طولانی تری سالم در اختیار خواهید داشت.در ویدئوی زیر ما به شما تعدادی از روش های تشخیص AVR استمفورد اصلی از تقلبی یا چینی را آموزش میدهیم :

وظایف ولتاژ رگولاتور دیزل ژنراتور چیست؟

  • ولتاژ ژنراتور را تنظیم و تثبیت میکند.
  • به عنوان یک ماشین برای حفظ پایداری ولتاژ در حالت ثابت کار میکند.
  • ولتاژهای بالا را با توزیع بار واکنشی روی دینام های موازی کاهش دهد.
  • اضافه ولتاژ ناشی از کاهش ناگهانی بار را تنظیم میکند.
  • تحریک سیستم شما را در شرایط ایجاد خطا افزایش میدهد.
  • تنظیم میکند که حالت سینکرون پس از رفع شرایط خطا هم باقی بماند.
  • AVR بار سیستم محرک را برای ثابت نگه داشتن ولتاژ هنگامی که بار تغییر میکند،تنظیم میکند.
  • علاوه بر این جریان میدان و ولتاژ خروجی محرک را تغییر میدهد.
  • درهنگام نوسانات شدید ولتاژ را ثابت و پیوسته نگه میدارد.

AVR دیزل ژنراتور چگونه کار میکند؟

همانطور که در بالا گفته شده یک AVR در درجه ی اول وظیفه ی کنترل ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور را برعهده دارد.اینکار را در ابتدا با سنجش ولتاژ از پایانه های ژنراتور انجام میدهد و سپس آن را با مقدار مرجع از پیش تعیین شده مقایسه میکند تا سیگنال خطا را در صورت وجود بررسی کند.در صورت عدم تطابق بین این دو،AVR جریان میدان را با افزایش یا کاهش شار یک جریان به یک استاتور محرک تنظیم میکند.این به نوبه ی خود ولتاژ بالاتر یا پایین تر را به ترتیب در پایانه های استاتور اصلی تضمین میکند.

این قطعه به نوعی تضمین میکند که ولتاژ خروجی ژنراتور هیچگاه بقدری کاهش نمی یابد که موجب اختلال در عملکرد تجهیزات الکتریکی یا دستگاه های الکتریکی متصل شده شود.همچنین به نجات ژنراتور از شارژ ناکافی باتری کمک میکند.تنظیم خروجی ژنراتور زمانی ضروری میشود که سرعت ژنراتور تغییر میکند و این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که سرعت موتور ژنراتور دچار تغییر میشود درنتیجه نسبت انتقال بین این دو ثابت میشود.یک ولتاژ پایدار در این زمان عملکرد ایمن هردو را تضمین میکند.این شامل تجهیزات برقی ای که از ژنراتور تغذیه میشوند و باتری خود دیزل ژنراتور میشود.

 

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا