اقتصادی

تجارت کربن ۱۰ برابر بزرگتر از بازار جهانی نفت می‌شود

یکی از بزرگترین شرکتهای تجارت کالا در جهان پیش بینی کرده است که بازار رو به رشد کربن ممکن است بزرگتر از بازار جهانی نفت خام باشد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، هانا هومن ، مدیر جهانی تجارت کربن در شرکت بازرگانی کالاهای ترافیگورا ، گفت: “بازار کربن می تواند ده برابر بزرگتر از بازار جهانی نفت خام باشد.”

بزرگترین تاجران کالا در برنامه های انتقال انرژی به دنبال فرصت های بیشتر در تجارت کربن و تجارت فلزات با تقاضای بالا هستند.

رویترز در اوایل ماه جاری به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در میان افزایش تقاضا برای فلزات در انتقال انرژی ، معامله گران کالا و برخی صندوق های سرمایه گذاری معامله گران فلز را برای استفاده از تقاضای مواد معدنی اصلی استخدام کرده اند. باغها به عنوان مثال ، Trafigura اولین شرکت تجارت کالا در سال گذشته بود که تجارت آلومینیوم با کربن کم ایجاد کرد و یک واحد توسعه فلزات غیر آهنی راه اندازی کرد. اداره معادن و فلزات غیر آهنی Trafigorin موفق ترین عملکرد خود را طی سال 2020 به دست آورد.

موریل شواب ، مدیر مالی گنور ، به اجلاس جهانی کالاهای مالی گفت: “شرکت بازرگانی به تجارت کالا روی آورده است.”

علاوه بر کالاهای مهم برای انتقال انرژی ، این شرکت بزرگ همچنین می خواهد از افزایش قیمت کربن در بازار در حال رشد کربن بهره ببرد زیرا دولت های بیشتری متعهد می شوند انتشار کربن را به صفر برسانند.

با توجه به قیمت نفت ، بزرگترین بازار کربن جهان بازار کربن اتحادیه اروپا است که در اوایل ماه مه به 60.50 دلار (50 یورو) در هر تن رسید و بیش از 50 درصد از ابتدای سال 2021 است. تحلیلگران بر این باورند که با معرفی قوانین سختگیرانه و مطالعه قیمت کربن برای حمل و نقل جاده ای و سوخت هواپیمایی ، قیمت ها بیشتر افزایش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا