اقتصادی

تخصیص اینترنت رایگان به هیأت‌های عزاداری

وزارت ارتباطات در سال 1892 اینترنت مجانی را برای هیئت های عزادار در سراسر كشور فراهم كرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، به دلیل شیوع بیماری عروق بیماری کرونا قلب و جلوگیری از تجمع هیئت های مذهبی ، عزاداری امام حسین (ع) امسال به روشی جدید برگزار می شود. در همین راستا ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی ، عزاداری اینترنتی رایگان را برای نمایندگان فراهم می کند تا مراسم باشکوه محرم را در زمان شیوع ویروس کورنا برگزار کند.

براساس گزارش های هیأت های اندوهگین از سراسر کشور که در وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شده اند ، آنها می توانند به مدت یک ماه از اینترنت رایگان استفاده کنند. تاکنون اطلاعات مربوط به 1،892 نمایندگی بررسی شده است و تا پایان 20 آگوست 708 هیئت عزاداری مودم ارائه می شود و هزار و 184 هیئت عزاداری تا 31 مرداد از این طرح بهره مند می شوند.

کشف سکوی تلفن همراه “Hiat Online”

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سکوی موبایل “Hiyatonline” ارائه شد. این نرم افزار بستر پخش مستقیم برنامه های مذهبی را برای مخاطب فراهم می کند و با توجه به شیوع بیماری قلبی عروق بیماری کرونا ، مراسم عزاداری را می توان به طور عملی در آن سکو برگزار کرد.

همچنین ، نرم افزار “Board Online” دیروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از اعضای کمیته راهبری هیئت مدیره شبکه و حجت الاسلام و المسلمین جلالی ، معاونان رهبر سازمان تبلیغات اسلامی ارائه شد.

محمد جواد آذری جهرمی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در این مراسم گفت: محرم یک موفقیت بزرگ برای ما است: از خدا می خواهم که به ما موفقیت عطا کند تا بتوانیم از نعمت های اندوه امام حسین (ع) بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه امسال محرم مصادف است با شیوع بیماری عروق بیماری کرونا: تصریح کرد: بیماری قلبی عروق بیماری کرونا باعث از بین رفتن برخی از هموطنانمان شده است ، بنابراین از نظر قانونی امکان جمع آوری عزاداری وجود ندارد اما از طرف دیگر عزاداری امام حسین (ع) بسته نیست.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: وقتی امکان جسمانی برای عزاداری وجود ندارد ، باید از فضاهای دیگر استفاده کنیم و امروز فضای مجازی فرصتی بی نظیر است که به گفته رهبر معظم انقلاب ، می توان برای انتقال کلام حقیقت به جهان استفاده کرد.
محرم امسال بلندتر است. حماسه امام حسین (ع) یکی از حقایق آشکار جهانی است که مقاومت در برابر ظلم را نشان می دهد. امسال صدای محرم را بلندتر از سالهای گذشته خواهیم کرد.

فضای مجازی چادر بزرگی برای اندوه است

وی با اشاره به توصیه‌های بزرگان ، تقلیدگران و مقام معظم رهبری در استفاده از فضای مجازی ، اظهار داشت: طبق تصمیم نظام اسلامی ، از فضای مجازی برای حفظ برنامه محرم امسال استفاده خواهد شد و این وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی و ما است. ما سعی داریم فضای سایبر را چادر بزرگی برای عزاداری امام حسین (ع) کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: “Hayatonline” هیئت های مختلفی را برای حفظ عزاداری مجازی آموزش داده و بخش نرم افزار و سخت افزار را به عهده گرفته است ، که این یک کار بزرگ است. در همین راستا هزاران نمایندگی از سراسر کشور در این نرم افزار ثبت شده اند.

آذری جهرمی اظهار داشت: امسال از ظرفیت رادیو و فضای مجازی برای مراسم عزاداری استفاده می شود اما سایر برنامه ها باید حضور داشته باشند تا از هر فضایی برای ترویج گفتگوها و برنامه های مذهبی استفاده شود.

وی تأکید کرد: عزاداری محرم باید در تمام سکوهای پیام رسان مورد استفاده همه مردم جهان انجام شود ، برنامه های داخلی نیز باید به عنوان پایه و اساس سیستم حضور داشته باشند. هر جا که مردم حضور داشته باشند ، مانند: توییتر ، اینستاگرام و غیره ، عزاداری باید توسط امام حسین (ع) حفظ شود.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: “من از فعالان فضای مجازی که برای عشق به امام حسین (ع) جمع شده اند و داوطلبانه این پروژه را تبلیغ کردند تشکر می کنم ، زیرا اگر این پروژه در قالب پروژه های سازمانی باشد ، هزینه های بسیار بالایی را تحمیل می کرد.” البته سیستم های دیگری نیز در این زمینه تهیه شده اند که به تدریج اطلاع رسانی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هر آنچه در توان داریم در خدمت برگزاری مراسم محرم ارائه می دهیم و هر کاری که لازم است با گروه های عزاداری انجام می دهیم.

براساس این گزارش ، پلت فرم “Hayatonline” جریان مستقیم برنامه های مذهبی را فراهم می کند تا مردم برای تماشای برنامه های مورد علاقه خود ، نباید بستر خارجی نصب کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا