علمی و پزشکیکسب و کار ایرانی

تزریق چربی به کدام نواحی صورت امکان پذیر است؟

تزریق چربی به صورت یکی از روش‌های پر کاربرد برای جوان‌سازی صورت است. در این روش، از بافت‌های چربی دیگر بخش‌های بدن افراد برای فرم دهی به صورت استفاده می‌شود. با بالا رفتن سن، میزان تولید کلاژن و الاستین در بدن کاهش می‌یابد. در نتیجه، حجم چربی موجود در پوست کاهش پیدا کرده و موجب بروز چین و چروک‌ و منافذ پوستی می‌شود.

اگر شما هم از داشتن چین و چروک بر روی صورت، کاهش بافت چربی و پیر شدن پوست صورت خود ناراحت هستید، تزریق چربی به صورت می‌تواند کمک خوبی برای برطرف کردن این موارد به شما بکند.

نحوه انجام تزریق چربی به صورت

هنگامی که پوست به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، ژنتیک، مراقبت نادرست و استفاده از وسایل آرایشی نامرغوب دچار خشکی می شود، پزشک متخصص پوست و مو برای درمان خشکی پوست و رفع چین و چروک صورت، مقداری چربی را از بخش هایی از بدن مانند ران، پهلو و شکم که دارای چربی زیادی هستند برداشت می کند و به صورت فرد تزریق می کند.

پزشک برای تزریق چربی ممکن است، سوزن ها را چندین بار وارد منافذ پوست کند و هر با مقداری چربی به پوست تزریق می کند و سلول های چربی بلافاصله پس از تزریق از طریق خون جذب پوست می شوند.

تزریق چربی همانند سایر روش ها دارای مراحلی است که این مراحل عبارتند از:

مرحله اول:

از ابتدایی ترین مرحله تزریق این روش می توان به خارج کردن چربی مورد نیاز از قسمت بدن فرد مراجعه کننده اشاره کرد که در اغلب موارد پزشک از نواحی نظیر لایه شکم یا کناره ران برای دریافت چربی مورد نیاز خود استفاده می کند.

مرحل دوم:

دومین مرحله از تزریق چربی صورت، آماده سازی چربی کشیده شده از نواحی بدن است که پزشک برای انجام این فرایند از دستگاهی به نام

سانتریفیوژ استفاده می کند. این چربی به دست آمده در سرنگ های مخصوصی از جنس استیل به نواحی مختلف صورت تزریق می شوند.

مرحله سوم:

آخرین مرحله تزریق چربی صورت، تزریق چربی ها به نواحی مد نظر است.

این نکته را در نظر داشته باشید، آن دسته از افرادی که قصد انجام سایر عمل های زیبایی مانند بینی، پلک و .. را دارند این افراد می توانند در اتاق عمل، تزریق چربی را با این عمل های زیبایی به طور همزمان انجام دهند.

از جمله نواحی که به طور معمول مورد انجام تزریق چربی قرار می گیرد می توان به نواحی از قبیل: چشم، گودی زیر چشم، گونه ها، خط خنده اطراف لب، ناحیه چانه اشاره کرد.

تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد |تزریق چربی به صورت نی نی سایت

نواحی تزریق چربی به صورت

تزریق چربی صورت زمانی انجام می شود که میزان چین و چروک صورت به قدری زیاد و عمیق شده باشد که با سایر روش های جوانسازی پوست قابل درمان نباشد. در این هنگام بنابر تشخیص این عمل و نحوه انجام آن تعیین می شود.

کاربرد تزریق چربی در موارد زیر است:

  • از بین بردن چین و چروک اطراف بینی و دهان
  • برجسته کردن لب ها، گونه و چانه
  • پر کردن نواحی فرورفته صورت مانند گودی زیر چشم و شقیقه ها
  • از بین بردن فرورفتگی های صورت
  • از بین بردن شلی و افتادگی پوست
  • جوانسازی پوست
  • تزریق چربی برای از بین بردن نواقص استخوانی مادرزادی

قبل از تزریق چربی به صورت حتما با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشید تا بهترین گزینه برای جوانسازی پوست صورت به شما پیشنهاد دهد. در اکثر مواقع، برای از بین بردن چین و چروک های صورت نیازی به تزریق چربی نیست و می توان از سایر روش های ساده استفاده کرد.

معمولاً اولین قسمت از بدن که نشانه های پیری در آن نمود پیدا می کند، صورت است. چرا که با افزایش سن میزان چربی صورت کاهش پیدا می کند و همین امر باعث افتادگی و شلی پوست صورت، ایجاد چین و چروک صورت، کاهش حجم بخش هایی از صورت مانند زیر چشم، لب، گونه و… بنابراین  تزریق چربی صورت را می توان در نواحی زیر استفاده کرد:

تزریق چربی به زیر چشم

چنانچه به دلایل افزایش سن، تابش اشعه خورشید و سایر عوامل دچار گودی زیر چشم شده اید، تزریق چربی زیر چشم می تواند گزینه مناسبی برای درمان گودی زیر چشم باشد. البته گاهی تشخیص پزشک متخصص بر این است که برای درمان گودی زیر چشم از فیلرها یا ژل ها استفاده کرد که کم هزینه تر هم هستند.

چنانچه به دلیل افزایش سن، مسائل ژنتیک و کاهش وزن بسیار زیاد گونه هایتان تحلیل رفته است، تزریق چربی به گونه می تواند گزینه مناسبی برای حجم دهی به گونه و جذابیت بیشتر چهره شما باشد.

تزریق چربی به لب

برای بزرگ کردن لب ها و افزایش حجم لب، روش های بسیاری وجود دارد مانند ، تزریق چربی به لب و که بنابر صلاحدید پزشک و تصمیم خود فرد می توان از این روش های برای حجیم کردن لب ها استفاده کرد.

سوالات متداول

خلاصه این مطلب را در این پادکست گوش دهید:

کی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار در دنیا استفاده از فیلرهای چربی یا تزریق چربی به نواحی مختلف بدن است. در این عمل زیبایی عموماً از چربی بدن خود فرد استفاده می‌شود. این چربی از بخش دیگری از بدن که چربی اضافه دارد برداشته می‌شود و به بخشی که لازم است تزریق می‌شود.

در واقع فیلر یا پرکننده‌ها که در حال حاضر طرفداران زیادی هم دارد دو نوع اصلی دارند و از هر دو نوع برای جوانسازی پوست و زیبایی و ترمیم نقص‌های صورت و بدن استفاده می‌شود. فیلر ژل مثل ژل لب یکی از انواع فیلرهاست. نوع دوم تزریق چربی یا فیلر چربی است که در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم.

اگر قصد انجام این عمل را دارید با مراجعه به وب‌سایت دکترتو و یا به آدرس آپارات می‌توانید با بهترین متخصصین پوست و مو و زیبایی آشنا شده و با استفاده از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی با پزشک موردنظرتان مشورت کنید. یا اینکه با استفاده از سامانه نوبت‌دهی غیرحضوری نسبت به تعیین وقت ویزیت اقدام کنید.

تزریق چربی برای چه کسانی مناسب است؟

  • اگر بخش‌های آفتاب‌سوخته، آسیب‌دیده در صورت خود دارید.
  • اگر نتیجه ماندگارتری از دیگر فیلرها مانند ژل می‌خواهید.
  • اگر می‌خواهید بدن شما خوش‌فرم‌تر، برجسته‌تر و زیباتر شود.
  • اگر می‌خواهید صورت و یا دست‌های شما جوانسازی شوند و چین و چروک‌های آنها از بین برود.
  • برای بازسازی سینه‌ها در زمانی که سینه‌ها فرم و شکل مناسب ندارند یا شکل و اندازه آنها با یکدیگر متفاوت است.
  • همچنین برای ازبین‌بردن اثرات قابل‌مشاهده کاشت بافت مصنوعی در سینه هم می‌توانید از تزریق چربی استفاده کنید.

در این ویدئو ، متخصص پوست، مو و زیبایی در مورد نکات مهم در مورد فیلرها با شما صحبت می‌کند.

مراقبت‌های بعد از عمل تزریق چربی

با استفاده از یخ می‌توان تورم احتمالی در محل تزریق را از بین برد. تورم ایجاد شده بعد یک تا دو روز اول کاهش می‌یابند. یک تا دو روز بعد از عمل می‌توان بانداژ روی محل تزریق را برداشت. ممکن است برای پیشگیری از عفونت‌های احتمالی پزشک آنتی‌بیوتیک تجویز کند.

  • اگر سیگاری هستید، از دوهفته قبل از عمل تا سه هفته بعد از عمل نباید سیگار بکشید.
  • از ورزش‌کردن و بلندکردن وسایل سنگین حداقل تا سه هفته بعد از عمل خودداری کنید.
  • محل تزریق را حداقل تا ۴ هفته ماساژ ندهید و فشاری به آن وارد نکنید.

پزشک تمامی مراقبت های لازم را به شما گوشزد خواهد کرد. در صورت مواد غیر معمول بعد از عمل بهتر است به متخصص پوست و مو و زیبایی مراجعه کنید.

به دنبال تغییری اساسی در چهره‌ات با تزریق چربی هستی؟

با دکتر سعید ساعدی مشورت کن

تزریق چربی در کدام نقاط بدن انجام می شود؟

از تزریق چربی می‌توان برای ترمیم و جوانسازی نواحی مختلف بدن و صورت استفاده کرد. در ادامه انواع تزریق چربی را به تفکیک بررسی می‌کنیم:

۱. تزریق چربی به ناحیه صورت (لب، گونه، چانه، پیشانی و بینی)

ترمیم چین‌وچروک صورت مانند خط لبخند، خط خنده با چربی گرفته شده از شکم یا ران انجام می‌شود. ترمیم زخم‌های آکنه و جای جوش یا اثرات آفتاب‌سوختگی، پرکردن گونه و لب‌ها و همچنین ازبین‌بردن چین و چروک‌های پیشانی هم از موارد استفاده از چربی به‌عنوان فیلر هستند.

فیلر لب و فیلر بینی از عمل‌های متداولی هستند که برای زیبایی صورت از آنها استفاده می شود. در عمل جراح پلاستیک از تزریق چربی برای فرم دهی و لیفت بینی استفاده کند. در مورد زیبایی لب روش‌های مختلفی برای رسیدن به فرم دل‌خواه لب وجود دارد، مثل انواع ژل لب، پروتز لب و فیلر لب. تزریق چربی به لب نیز برای فرم دهی و زیبایی شکل لب انجام می شود  یک روش زبیعی نسبت به پروتز و تزریق ژل است چون به جای مواد مصنوعی، از چربی بدن فرد استفاده می شود.

همین الان بهترین دکتر برای تزریق فیلر چربی رو پیدا کن!

۲. فیلر چربی و افزایش حجم سینه

تزریق چربی به سینه‌ها ایده جدیدی نیست اما همواره بحث‌برانگیز بوده است. به طور خاص این نگرانی وجود دارد که استفاده از چربی خود فرد منجر به آهکی شدن بافت و تولید کیست‌هایی شود که ممکن است مانع از انجام تست‌های ماموگرافی و تشخیص صحیح سرطان سینه شود. اما تحقیقات انجام شده نشان دادند که این روش عوارض کمی به همراه دارد و به‌عنوان روشی نوین برای جراحی پلاستیک و زیبایی سینه و یا افزایش حجم آن کاربرد دارد. فقط باید توجه داشت که تصویربرداری رادیولوژی قبل و بعد از عمل جزو ضروریات است چرا که به متخصص پوست و مو و زیبایی کمک می‌کند تا احتمال بروز سرطان سینه در اثر این فرایند را به حداقل برسانند. برای فرم دهی سینه علاوه بر تزریق چربی میتوان از تزریق ژل به سینه نیز استفاده کرد.

عمل‌های زیبایی دیگری مانند و پروتز سینه هم برای تصحیح فرم سینه و تغییر اندازه آن وجود دارد. انتخاب بین ایمپلنت سینه و تزریق چربی به سینه ممکن است کمی دشوار باشد. بهتر است خواسته‌های خود را در رابطه با تغییر اندازه یا فرم سینه با پزشک در میان بگذارید و در این زمینه به نظر پزشک تکیه کنید.

۳. تزریق چربی و حجم‌دهی به باسن

تزریق چربی باسن به کسانی پیشنهاد می‌شود که در بخش‌های دیگر بدن خود مانند شکم چربی اضافی داشته باشند، وزن مناسبی داشته باشند، سیگاری نباشند و اخیراً سابقه عفونت‌ها یا عوارض مربوط به جراحی دیگری را نداشته باشند. نیز از روش های فرم دهی باسن است که با روشی مشابه تزریق چربی انجام می شود. نیز با جای گذاری ایمپلنت در باسن انجام میشود.

۴. فیلر چربی برای جوانسازی پوست دست

تزریق چربی به دست باهدف افزایش حجم، افزایش سطح پوست ازبین‌بردن چین‌وچروک و بهبود مشکلات پوست مثل جای زخم و اثرات پیری انجام می‌شود.

۵. تزریق چربی به اندام‌های تناسلی زن و مرد

برای افزایش حجم آلت تناسلی مردان و همچنین برای جوانسازی یا افزایش حجم لب بزرگ واژن در زنان، می‌توان از تزریق چربی بهره برد.

برای بزرگ کردن آلت تناسلی مردان روش‌های مختلفی وجود دارد. اما استفاده از فیلر چربی یک روش غیرتهاجمی و با استفاده از بافت چربی بدن خود فرد است. احتمال نتیجه گرفتن از تزریق چربی برای بزرگ کردن آلت مردانه نسبت به روش‌های دیگر بیشتر است. علاوه بر این نوعی سلول بنیادی در بافت چربی وجود دارد که می‌تواند منجر به افزایش جریان خون و رشد طبیعی آلت مرد هم بشود.

با افزایش سن و کاهش سطح کلاژنی بدن، پوست بدن چروکیده می‌شود، لب‌های واژن هم از این قاعده مستثنا نیستند. برای جوانسازی پوست واژن و همچنین افزایش حجم آن و زیبایی واژن می‌توان از فیلر چربی استفاده کرد.

برای تزریق فیلر به نتیجه رسیدی؟

  • فیلر چربی چقدر ماندگاری دارد؟

بسته به نوع و محل تجویز فیلر چربی ماندگاری آن هم ممکن است متفاوت باشد. اما تزریق چربی معمولاً به‌عنوان یک روش دائمی با اثرات همیشگی و ماندگار شناخته می‌شود. این عمل زیبایی برای کسانی که به دنبال ماندگاری بلندمدت نتایج هستند مناسب است..

دکمه بازگشت به بالا