اقتصادی

تعاونی‌ها الگوی موثر در مردمی‌سازی اقتصادند

تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستیار ویژه رئیس جمهور در امور مردمی سازی دولت به منظور استفاده از ظرفیت های تعاونی ها در احیای تعاونی ها امضا شد. روستاها

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های سه جانبه مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت به منظور استفاده از ظرفیت های تعاونی ها در احیای جوامع روستایی روز شنبه 1 مرداد ماه برگزار شد.

این تفاهم نامه در مراسمی با حضور دکتر محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز مطالعات راهبردی، دکتر محمد هادی زاهدیووا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سید احمد عبودیان دستیار ویژه رئیس جمهور در تاریخ 1396/01/13 به امضا رسید. مردمی شدن دولت

این تفاهم نامه سه جانبه در راستای اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، قانون ششم اقتصادی است. برنامه توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور و با هدف رواج اقتصاد و دولت، افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد ملی و گسترش عدالت اجتماعی از طریق توسعه مالکیت در سطح عموم مردم. و محرومیت زدایی با هدف استفاده از ظرفیت های تعاونی ها در احیای جوامع روستایی (1100 روستا).

تعاونی ها الگوی مؤثری برای رواج اقتصادی هستند

تقویت بخش تعاون گامی در راستای گفتمان دولت مردمی و عدالت محور است.

در ابتدای این مراسم دکتر محمدصادق خیاطیان به چگونگی شکل گیری گفتمان دولت و ارتباط آن با ویژگی های شخصیتی رئیس جمهور اشاره کرد و در سه محور به تشریح وظایف مرکز پرداخت.

وی اولین مسئولیت مرکز مطالعات راهبردی در گفتمان حکومتی را توجه به تولید محتوا، ادبیات آفرینی، تبیین و جریان سازی آن گفتمان عنوان کرد و گفت: زمانی که صحبت از مردم و عدالت در موارد مختلف می شود. باید بتوانیم به طور صریح و ضمنی معنای این اصطلاحات را با زبان مشترک با جامعه به اشتراک بگذاریم و به ادبیات مشترکی با مردم این حوزه برسیم.

خیاطیان تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف دولت مرکزی در حوزه گفتمان حکومت، نظارت بر گسترش اجتماعی خود در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد، بهداشت، آموزش و پرورش و … است تا مردم و نخبگان معنا و مفهوم مردمی بودن و مردمی بودن را درک کنند. عدالت محور در تمامی عرصه های اجتماعی

رئیس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری، سومین وظیفه این مرکز در رابطه با گفتمان دولت را رصد، رصد و پایش فعالیت هایی که در حال انجام است و اینکه بداند این گفتمان تا چه حد در حوزه های مختلف اجرا می شود، عنوان کرد. .

خیاطیان در ادامه امضای تفاهم نامه سه جانبه در زمینه همکاری را گامی در راستای تداوم گسترش اجتماعی گفتمان دولت دانست که پس از برگزاری جلسات مختلف با حضور کارشناسان و دستگاه های اجرایی به پایان رسید.

وی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به جایگاه و اهمیت تعاونی ها در کشور، تعاونی ها را مظهر حضور مردم در اقتصاد ارزیابی کرد و گفت: مردمی سازی اقتصاد اراده جدی دولت و تعاونی ها است. یکی از مهمترین بسترهای تحقق این اراده است. از آنجایی که رونق اقتصاد روستایی یکی از شعارهای مهم جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم است، توجه به اقتصاد روستایی و توانمندسازی تعاونی های روستایی امضای این تفاهم نامه را ضروری کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری در پایان سخنان خود مفاد این تفاهم نامه را مورد تاکید قرار داد و گفت: با امضای این تفاهم نامه با هدف استفاده از ظرفیت های تعاونی ها در احیای جوامع روستایی، فقر از بین می رود. . در 1100 روستا محور مطالعات راهبردی ریاست جمهوری باید پشتوانه علمی این تفاهم نامه باشد. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمینه حضور تعاونی ها و دستیاران رئیس جمهور را در امر مردمی سازی دولت فراهم می کند تا زمینه حضور گروه های مردمی و جهادی فراهم شود تا ما می تواند در روز سیزدهم شاهد تحقق یکی از وعده های مهم دولت باشد.

تعاونی ها الگوی مؤثری برای رواج اقتصادی هستند

بخش تعاون نزدیک ترین و کاربردی ترین ساختار برای رواج اقتصاد است

در ادامه این جلسه دکتر محمدهادی زاهدیووا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد این همکاری برکات فراوانی را برای بخش تعاون و روستاهای محروم به همراه داشته باشد.

زاهدی وفا با اشاره به اهداف تعیین شده در برنامه های توسعه کشور و مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به بخش تعاون و رونق تعاونی ها گفت: متاسفانه هنوز به یک سوم اهداف خود در این بخش نرسیده ایم. که ضرورت توجه بیشتر بخش تعاونی را نشان می دهد.» به ویژه نشان می دهد که تعاونی شاید نزدیک ترین و کاربردی ترین ساختار برای عمومی کردن اقتصاد باشد.

سرپرست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: باید با جدیت برای بهره مندی از تعاونی ها چه به لحاظ کمی و چه از نظر تنوع فعالیت ها در سطح بنگاه های کوچک و متوسط ​​تلاش کنیم.

تعاونی ها الگوی مؤثری برای رواج اقتصادی هستند

لازمه تحقق حکومت اسلامی، ایجاد حکومت مردمی است

در ادامه این مراسم سید احمد عبودیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت در سخنانی رسالت دولت سیزدهم را فراتر از حل مشکلات و رفع موانع ارزیابی کرد و بازگشت دولت به اهداف انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین رسالت های دولت سیزدهم.

وی با بیان اینکه تحقق حکومت اسلامی مستلزم مردمی شدن دین و در واقع ایجاد حکومت مردمی است، افزود: اساس بحث تعاون مشارکت مردم در سرنوشت خود است که موضوع و گفتمان اصلی است. 13. تلاش ما بر این است که مردم بتوانند در سه حوزه تصمیم گیری، مشارکت و نظارت بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری و معارف اسلامی مشارکت داشته باشند.

عبودیان در ادامه به موانع مردمی شدن دولت اشاره کرد و گفت: تحقق این امر با موانع متعددی مواجه است که از جمله آن می توان به ایجاد این آمادگی در بین مردم اشاره کرد تا بتوانند به میدان بروند. بعد از آن، نحوه ورود افراد به حوزه های مختلف مهم است و در این زمینه ما به پیوندی که مقام معظم رهبری با عبارت «Interlinks» اشاره کردند، نیاز داریم که بتواند آن بستر را فراهم کند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت تصریح کرد: مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری نیز با برگزاری جلسات متعدد به خوبی به موضوع رسیدگی کرده است. نکته آخر، پذیرش خود مدیران و مسئولان دولتی است که با امضای چنین تفاهم نامه هایی زمینه تسهیل این امر فراهم می شود.

فعالیت بیش از 99 هزار تعاونی در کشور

در ادامه این جلسه دکتر مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام شده در حوزه تعاون ارائه کرد و گفت: پس از انتشار سیاست های کلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. در اصل 44 مقام معظم رهبری تغییرات جدی در سیاست های اقتصادی ایجاد شده است. نتیجه آن کار امروز این است که شاهد ایجاد بیش از 99 هزار تعاونی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موفق شد اکثریت تعاونی های روستایی کشور را دارای اوراق ثبتی و شرکت های تعاونی موفق شناسایی کند، گفت: تاکنون کار بر روی احیای یک واحد تعاونی انجام شده است. هزار تعاونی روستایی با بنیاد علوی و هزار تعاونی روستایی دیگر با گروه های جهادی پیگیری کردیم و با امضای تفاهم نامه امروز احیای 1100 تعاونی روستایی دیگر در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس تاکنون در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمینه احیای بیش از 3000 تعاونی روستایی را فراهم کرده ایم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه سه جانبه مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت به منظور استفاده از ظرفیت های تعاونی ها به تصویب رسید. ارایه شده. در احیای جوامع روستایی به امضای دکتر خیاطیان، دکتر زاهدی وفا و سید احمد عبودیان رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا