اقتصادی

۱۳۸۸ نفر از بانوان عضو تعاونی‌های فعال بندر انزلی هستند

مجله تفریحی زیباروز/گیلان رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی بندر انزلی گفت: در این شهرستان ۲۱۳ تعاونی فعال با ۵۵۶۶ عضو فعالیت دارد که سهم بانوان در این تعداد تعاونی ۱۳۸۸ عضو است.

معصومه رمضان‌زاده در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز با بیان اینکه در شهرستان بندر انزلی ۲۱۳ تعاونی فعال با ۵۵۶۶ عضو شامل ۱۳۸۸ عضو زن و ۳۷۹۲ عضو مرد و سرمایه ثبتی ۸۰ میلیارد ریال فعالیت دارند، اظهار کرد: سال گذشته ۶ تعاونی ثبت و ۲۶۰۰ نفر- ساعت برای اعضای تعاونی‌ها کلاس آموزشی برگزار شد.

وی با اشاره به حمایت از مشاغل خانگی سال ۱۴۰۱ شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: تعداد طرح‌های پرداختی تسهیلات توسط بانک‌های عامل ۶۰ طرح با کل مبلغ ۵۸۶۰۰ میلیون ریال بود که در این خصوص تعداد اشتغال ایجاد شده به طور مستقیم ۱۴۴ شغل و برای ۱۵۳ نفر به صورت‌ تحت پوشش بود.

رمضان‌زاده با اشاره به مشاغل خانگی در سال گذشته به تفکیک ادارات، گفت: این ادارات شامل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با ۱۸ طرح و پرداخت تسهیلاتی معادل ۲۴۹۳۵ میلیون ریال، اداره جهاد کشاورزی با ۱۵ طرح و پرداخت تسهیلاتی معادل ۱۱۵۵۰ میلیون ریال، اداره صنعت، معدن و تجارت با ۲۱ طرح و پرداخت تسهیلاتی معادل ۱۳۲۳۰ میلیون ریال و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۱ طرح و پرداخت تسهیلاتی معادل ۵۹۵۰ میلیون ریال بود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندر انزلی در خصوص رصد اشتغال تصریح کرد: برای مجموع ۲۱ دستگاه اجرایی شهرستان میزان اشتغال تعهد شده ۱۷۸۷ شغل بود که از این میزان تا پایان مرداد ماه سال جاری ۵۰۷ شغل ایجاد شده است و جهاد کشاورزی، بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بسیج سازندگی به صورت ۱۰۰ درصدی به تعهدات خود عمل کردند.

رمضان‌زاده همچنین از اختصاص بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان تسهیلات از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به متقاضیان خبر داد و گفت: ثبت نام برای دریافت این تسهیلات از آبان ماه سال ۱۴۰۱ از طریق سامانه تبصره ۱۶ استانداری شروع و ۲۱ تیرماه سال جاری به پایان رسید.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: این میزان اعتبار به ۱۵ طرح اعم از پوشاک، مشاوره شغلی، مهمان پذیر، دهکده بازی، هتل داری، پرورش دام، تعمیرات خودرو، پخت انواع نان و شیرینی، تجهیز رستوران، معرق و صنایع چوب به صورت مستقل و کارفرمایی پرداخت شده است.

 وی با اشاره به اینکه ایجاد شغل برای هر نفر به ازای پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان از الزامات پرداخت این تسهیلات است، در خصوص نظارت‌ها بر نحوه پرداخت‌ها تصریح کرد: برخی قبل از پرداخت بعضی از نظارت‌ها هم برای بررسی اجرای تعهدات از جمله اشتغال بعد از پرداخت تسهیلات توسط دستگاه متولی انجام می‌شود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا