اقتصادی

عدم اعتماد متقابل آفت پیشرفت تعاونی‌ها

مجله تفریحی زیباروز / کردستان یک استاد مدیریت بازرگانی در دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه روحیه کار فردی در بین ایرانیان حاکم است ، گفت: عدم اعتماد متقابل ، روح کم انتقاد و محرومیت از نتایج کار از موانع کار تیمی در تعاونی ها است.

رضا شافعی ، استاد دانشگاه کردستان ، ظهر امروز (19 نوامبر) در یک وبینار در مورد کرسی همکاری و کارآفرینی که با مشارکت جهاد دانشگاهی در استان کردستان و اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ، با اشاره به تعریف همکاری و فرهنگ کار در کشور این امر واضح است ، اما این تعریف در بخشها مشخص نیست.

وی با اشاره به فرهنگ مثبت کار در ادارات ، افزود: تمایل به انجام کار مفید ، دقت در کار تجهیزات کار و آرامش در انجام کار از جمله ویژگی های فرهنگ کار است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: یکی از ویژگی های فرهنگ کار منفی بی احتیاطی نسبت به انجام کار ، بی احتیاطی نسبت به حفظ تجهیزات و کم تحرکی در انجام کار است.

وی اظهار داشت که افرادی که با هم کار می کنند بعد دیگری از زندگی دارند که تا حدی جدا از زندگی شخصی است.

شافعی با اشاره به آثار یک فرانسوی که در سال 1855 به مدت سه سال در ایران سفر و کاوش کرد ، ادامه داد: این محقق می گوید جمع گرایی در جامعه ایران چیز عجیبی است و ایرانیان در تجارت تجارت روحیه فردگرایی دارند.

وی خاطرنشان می کند که اگر این توصیفات را تاریخ کار ایرانیان در دوران باستان بدانیم ، این نشان دهنده رفتار فردگرایانه در تجارت است.

این استاد دانشگاه در مورد تصمیمات کلان کشور گفت: در موضوعات کلان ملی ، مردم سعی می کنند از جهت گیری فردی به گروه دیگر برسند.

وی اظهار داشت عدم تمایل ما به کار گروهی و نبود این فرهنگ در جامعه ای مشابه سایر کشورهای جهان مشکلاتی را برای ما بوجود آورده است.

شافعی در مورد نتایج مطالعه ای که در سال 1996 در استان همدان انجام شد ، افزود: عدم اعتماد متقابل ، سطح پایین انتقاد ، مشکلات در پاسخگویی ، روحیه برتری ، مهارت های ارتباطی بین فردی پایین ، محرومیت از نتایج کار از موانع کار است. این یک گروه در تعاونی ها است.

وی اظهار داشت كه اگر كارآفرینی را در سازمان لحاظ نكنیم فعالیت سازمان بی فایده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه همیشه نیاز به تحرک و تغییر در کار وجود دارد ، افزود: انجام مشاغل عادی مردم را آزار می دهد و به نوعی باعث ایجاد زخم در بستر سازمانی می شود که فقط منجر به رکود سازمان می شود.

وی با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ کارآفرینی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته فرهنگ کارآفرینی تا 20 سالگی به کودکان آموزش داده می شود و پارک علم و فناوری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی می توانند در این زمینه فعالیت کنند.

شافعی با بیان اینکه آموزش کارآفرینی باید منجر به شناخت میل و تجارت شود ، خاطرنشان کرد: اکنون دوره انتخابی کارآفرینی به دوره های دانشگاهی دانشجویان دانشگاه کردستان اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها و آموزش و پرورش متأسفانه به جنبه های نظری کار توجه بیشتری دارند ، گفت: آموزش در جهاددانشگاهی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی زمانی موفق خواهند بود که به جنبه های عملی توجه نکنند.

این استاد دانشگاه با بیان بیان جدیدی از روحیه تجارت اظهار داشت: طی تحقیقی که من و تعدادی از دانشجویان دانشگاه کردستان در مورد شرکت هایی انجام دادند که پس از مدت کوتاهی ورشکسته شدند ، متوجه شدیم که این افراد روحیه تجارت دارند. آنها شغل خود را نمی فهمیدند.

در آخر ، وی یادآوری کرد که افرادی که در ادامه تجارت خود موفق نیستند پاسخی برای سوال شما در مورد آنچه شما انجام می دهید یا پاسخ می دهند به عنوان اگر بازار خوب است ، من نمی دانم که آنها می توانند با پول چه کاری انجام دهند.

اما اصغر عباسی ، معاون تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه این وبینار با اشاره به اینکه سالانه حدود 770 هزار دانشجو از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند ، افزود: با توجه به عوامل اولیه ، مسئولان کشور باید سالانه حدود 1.5 میلیون شغل ایجاد کنند. ایجاد یک تجارت

وی گفت: گسترش کرونا باعث تغییر فضای کسب و کار در سراسر جهان و به تبع آن ایران شده است و آینده بیشتر مشاغل در زمینه فضای مجازی است.

وی با داشتن مهارت های تخصصی مورد نیاز برای ورود به بازار کار ، ادامه داد. داشتن مهارت های اجتماعی و مهارت چندگانه برای ایجاد مشاغل آینده بسیار مهم است.

وی با اشاره به مزایای ایجاد تعاونی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های تعاونی ها حمایت از حقوق مالکیت است و طبق قانون سرمایه های محافظت شده در تعاونی ها سرمایه گذاری می شود.

عباسی گفت: در شرکت های تعاونی افراد از فرصت برابر برای مشارکت در کار برخوردارند و در صورت داشتن سواد و صلاحیت کافی می توانند به عضویت هیئت مدیره یا مدیر تعاونی درآیند.

وی اظهار داشت: ایجاد ظرفیت های تولیدی و خدماتی در استان کردستان از اهداف تعاونی کار و دفتر رفاه اجتماعی است که با مشارکت حداقل 7 نفر می توانند درخواست تأسیس تعاونی را برای ما ارسال کنند.

در پایان یادآوری شد که در مورد تسهیلات ، اداره کار و رفاه اجتماعی می تواند افراد را به صندوق ها و بانک ها برای دریافت مزایا معرفی کند.

رضا باقری ، مدیر جذب و بازرگانی جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این وبینار با اشاره به راه اندازی چهار شرکت تهیه ماسک های بهداشتی در استان کردستان گفت: این چهار شرکت با تولید روزانه 30 هزار ماسک اکنون در فروش خود مشکل دارند. تولید – محصول.

وی گفت: “متأسفانه تعاونی ها و شرکت های نوپا توجهی به تجاری سازی و برداشت از بازار ندارند و این بازگشت سرمایه برای چهار شرکت نقابدار را بسیار دشوار کرده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا