علمی و پزشکی

تغییر “دلتا” به “دلتا پلاس” / نحوه درمان و زمان مراجعه به پزشک

متخصص ریه و مراقبت های ویژه علائم مختلف ویروس دلتا ، علائم خطر بیماری ، نحوه درمان و مراقبت از بیماران در خانه و زمان مراجعه بیماران به پزشک را توضیح داد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، دکتر مجید مختاری در مورد علائم دلتا بیماری کرونا گفت: “ویروس کرونا ، که باعث بیماری Covid-19 می شود ، رفتاری غیرمعمول داشته و در بسیاری از جهش هایی که داشته ایم ، انتظار داشتیم که خطا کند و بتواند تا حدی از قدرت تهاجمی آن بکاهد ، اما متأسفانه ، نیست ، و همه این جهش ها و جهش های ویروسی برای ویروس مفید است ، نه برای ما.

وی گفت: “مطالعات متعدد نشان داده است كه ویروس هنگام ورود به بدن ما از نظر مولكولی با ویروسی كه از بدن ما خارج می شود و جهش می یابد متفاوت است.” این بدان معنی است که بدن ما بهترین محیط برای جهش های ویروسی است. یکی از این جهش ها ، دلتایی بود که هند به جهان هدیه داد. دلتا یک نوع خاص است که با تغییرات خفیف ژنتیکی حتی به ویروس متفاوتی تبدیل می شود که در تظاهرات مختلف ظاهر می شود.

90 کشور شامل Delta Corona

مختاری گفت: لازم به ذکر است که 95 درصد گونه های شناسایی شده در انگلیس امروز از نوع دلتا هستند ، افزود: 90 کشور در این دلتا گنجانده شده اند. خبر بد این است که دلتا به دلتا پلاس تغییر کرده و همان دلتا در حال تغییر به دلتا دیگری است.

میزان مرگ و میر دلتا در کشورهای با نرخ واکسیناسیون بالا پایین است

طبق یک کانال تلگرامی از وزارت بهداشت ، وی با بیان اینکه طبق نظریه فعلی ، توزیع و توزیع این دلتا ها سریعتر است ، افزود: در عین حال هنوز نمی دانیم دلتا ها مرگ بیشتری دارند یا خیر. “کشورهایی که میزان واکسیناسیون پایین دارند ، میزان مرگ و میر دلتا متفاوت است. به عنوان مثال ، اگر چند روز پیش در انگلیس 28000 مورد مثبت داشتیم ، چهار تا شش مورد مرگ داشتیم ، اگرچه می دانیم که 95٪ موارد مثبت در این کشور گونه های دلتا است. انتظار می رود در کشوری که میزان واکسیناسیون پایین تری دارد ، میزان مرگ و میر بالاتری داشته باشد. البته ما منتظر مطالعات بزرگتر هستیم.

علائم دلتا کرونا

مختاری در مورد تفاوت در تظاهرات و علائم دلتا ویروس کرونا اظهار داشت: به نظر می رسد ویروس دلتا کرونا بیشتر در معرض دستگاه تنفسی فوقانی است و علائمی مانند آبریزش بینی ، عطسه ، سردرد ، بی حسی و حساسیت های ساده دارد. علائم اولیه دلتا بیماری کرونا به دلیل سرفه خشک ، گلودرد ، تب و بدن درد بیشتر در دستگاه تنفسی فوقانی دیده می شود که حتی ممکن است شبیه یک آلرژی یا سینوزیت ساده باشد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

وی در مورد اینکه افراد در صورت ابتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب به مراکز درمانی مراجعه می کنند ، گفت: “بار سنگینی بر دوش سیستم بهداشت دولت است.” بنابراین هرچه بهتر بتوانیم بیماری را درک و آموزش دهیم ، مفیدتر است. اگر بیمار دارای تب خفیف ، گلودرد ، سرفه خفیف و علائم دیگری از قبیل تنگی نفس شدید ، دشواری تنفس بالای 22 بار در دقیقه ، سطح اکسیژن پایین زیر 93٪ سیری و ناراحتی تنفسی و اسهال و استفراغ شدید باشد تب بعدی 37.5 درجه است و سطح هوشیاری را کاهش نمی دهد ، قابل درمان و مدیریت در خانه است.

به گزارش کانال وبدا تلگرام ، وی گفت: اگر بیمار دارای مشکلات قلبی ، ریوی و غیره نباشد ، استفاده از یک ORS ساده که در دسترس باشد می تواند موثر باشد. همچنین ، مصرف میوه ، رژیم غذایی مناسب ، مصرف ویتامین ، به ویژه نقش ویتامین D ، که می تواند در جلوگیری از پیشرفت بیماری م effectiveثر باشد ، و در صورت عدم وجود مشکلات معده و غیره ، مصرف روی و استفاده از خطوط التهابی را می توان در خانه انجام داد. همه اینها را می توان در خانه حل کرد. با این حال ، اگر علائم خطر مانند تب مداوم بالاتر از 37.5 درجه ، میزان تنفس بالاتر از 22 ، اکسیژن خون زیر 93 درصد ، اسهال و استفراغ شدید ، افت فشار خون ، کاهش هوشیاری و کاهش تولید ادرار وجود دارد ، که علائم بسیار مهمی هستند ، انجام نمی شود ظاهر نمی شود نباید تعلل کنید و باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا