علمی و پزشکی

“دلمیکرون” سویه نیست

به گزارش شفاف، نشریه اینترنتی هندی «فرست پست» در این باره نوشت: عنوان دلمیکرون از ترکیب نام های دلتا و سویه های اومیکرون ویروس کرونا گرفته شده است.

یکی از مقامات بهداشتی هند اخیراً Delmicron را ترکیبی از پیک همزمان سویه های دلتا و آمیکرون نامیده است که اروپا و ایالات متحده را در بر گرفته است.

کدام سازمان بهداشت درباره دلمیکرون نظر داده است؟

نه تنها سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بلکه مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده نیز هنوز در مورد ادعاهایی مبنی بر ظهور گونه جدیدی از ویروس کرونا به نام دلمیکرون اظهار نظر نکرده اند.

کارگروه ملی Covid-19 در هند و شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) هنوز از واژه delmicron استفاده نکرده اند.

کلمه delmicron از کجا آمده است؟

تمام گزارش‌های اخیر با استفاده از کلمه delmicron بر اساس نقل قولی از دکتر شاشانک جوشی، یکی از اعضای کارگروه Quid 19 در ماهاراشترا، هند است.

بر اساس گزارش ها، دکتر جوشی در بیانیه اخیر خود گفت: «دلمیکرون» ترکیبی از سویه های آمیکرون و دلتای کروناویروس است که شیوع کووید 19 را در اروپا و آمریکا افزایش داده است.

در حال حاضر، در حالی که برخی گزارش‌ها از سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام delmicron صحبت می‌کنند، این چیزی نیست که دکتر جوشی در مورد آن صحبت می‌کند. به نظر می رسد که دکتر جوشی در واقع Fr. مشروط گفته می شود که اوج دلتا و آمیکرون هر دو باعث افزایش بروز کووید 19 در یک منطقه خاص می شود.

بنابراین، دلمیکرون سویه جدیدی از کروناویروس نیست و اساساً شرایطی است که در آن هر دو سویه دلتا و آمیکرون (1) یا به طور همزمان در بیماران مبتلا به کوید 19 و (2) شناسایی می شوند یا به سرعت در یک منطقه پخش می شوند.

آیا ترکیب دلتا و آمیکرون (دلمیکرون) علائم خاصی دارد؟

تاکنون علائم دیگری به دلیل قرار گرفتن در دل میکرون گزارش نشده است.

دلمیکرون علائمی مشابه علائم سویه های آمیکرون و دلتا دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

* دمای بدن بالا

سرفه های مداوم

* از دست دادن یا تغییر در حس بویایی یا چشایی

* سردرد

* آبریزش بینی

* گلو درد

مطالعات اخیر نشان داده است که هر دو سویه دلتا و آمیکرون ویروس کرونا به سرعت منتقل می شوند. با این حال، محققان بریتانیایی در دو مطالعه اخیر دریافتند که احتمال ابتلای افراد مبتلا به ویروس کرونای حساس نسبت به افراد مبتلا به ویروس سویه دلتا بیشتر است. آنها کمتر به شکل شدید بیماری مبتلا می شوند.

دکمه بازگشت به بالا