عمومی

تهیه طرح جامع گردشگری غرب مازندران/ چالوس شاهراه گردشگری خارجی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بهاره سعید زاده ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیر دفتر منطقه‌ای سرمایه گذاری غرب مازندران با بین این در حوزه گردشگری نیازمند توجه هستیم، اجرای طرح جامع گردشگری را هدف راه اندازی دفتر منطقه‌ای گردشگری در غرب استان بیان کرد و گفت: اگر قرار است تحولی در منطقه شکل گیرد همه مسئولان و مردم باید برنامه ریزی مناسب داشته باشند.

وی ضرورت تشکیل شورای گردشگری را در منطقه الزامی دانست و گفت: کمیته‌های تخصصی تشکیل و نیازسنجی‌ها انجام شود و آسیب شناسی و احصای فعالیت موجود از جمله نیازها است.

وی گفت: رایزنی با سرمایه گذاران و تهیه بسته‌های پیشنهادی قبل از اجرا و هدایت برای کارهای مشارکتی و تسهیل در امور از دیگر برنامه‌های پیش روی خواهد بود.

سعید زاده تشکل‌ها را به عنوان بازوان اصلی در اجرای برنامه‌ها بیان کرد و گفت: توجه به ارزش‌های اکوتوریسم، احیای زیست بوم و توجه به جاذبه‌های طبیعی حلقه مفقوده توسعه گردشگری در منطقه است.

وی آداب و روسم و فولکلور را بخش مهمی از میراث فرهنگی بیان کرد.

غرب مازندران پایلوت گردشگری خارجی

مهدی متاجی رئیس اداره میراث فرهنگی چالوس نیز با بیان این که غرب مازندران پایلوت گردشگری خارجی است، اظهار امیدواری کرد تا زیرساخت‌های منطقه توسعه یابد.

وی غرب مازندران خدمات ملی می‌دهد اما دارای امکانات محلی و شهرستانی است، تقویت زیرساخت‌ها را ضروری دانست.

چالوس شاهراه گردشگری مازندران است

حسینی معاون فرماندار چالوس نیز در این مراسم با اشاره به جاذبه‌های گردشگری منطقه اظهار داشت: چالوس شاهراه گردشگری مازندران محسوب می‌شود و با همه ظرفیت‌ها در حد یک گذرگاه محلی نیز نیستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه از معنای گردشگری این را فهمیدیم که سرمایه گذاران را در ادارات گردش دهیم و سبب معطلی آنان شده‌ایم.

وی با عنوان اینکه تاکنون هیچ اتفاقی در حوزه گردشگری رخ نداده است، خواستار توجه برای رفع مشکلات فراروی شد.

دکمه بازگشت به بالا