اقتصادی

توسعه ICT در کردستان زمینه توسعه اقتصادی را فراهم می کند

مجله تفریحی زیباروز/کردستان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می‌تواند باعث نجات استان از عقب‌ماندگی شود.

میثم عابدی امروز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان در شهر سنندج، اظهار کرد: استان کردستان جایگاه و امکان خوبی برای توسعه آی سی تی دارد و توسعه این رشته می تواند به رشد اقتصادی کردستان کمک کند.

وی با بیاناین که کردستان، استانی دانشگاهی است و در رشته آی تی توانمندی‌های خاصی دارد،  ایجاد تغییر در این حوزه را بر دوش آی سی تی ذکر کرد و افزود: وزارت ارتباطات باید مبتنی بر ظرفیت های موجود در استان اقدام کرده و با برنامه‌ریزی های مناسب در این حوزه اقدام کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تاکید بر اینکه استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می‌تواند باعث نجات استان از عقب ماندگی شود بیان کرد: مزیت دیگر استان کردستان نیروی انسانی توانمند است و فعالیت در حوزه ICT می‌تواند به توسعه اقتصادی کردستان کمک کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق نیز مزیت دیگر استان کردستان است که می‌تواند منجر به ارزآوری و توسعه اقتصاد دیجیتال در این استان شود.

عابدی تاکید کرد: بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال می‌تواند وضعیت بیکاری استان کردستان را کاهش دهد و شاخص‌های اقتصادی این استان را بهبود ببخشد.

وی تصریح کرد: طرح ایران دیجیتال سال گذشته به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور اجرایی شد که این طرح امسال در استان کردستان نیز اجرایی می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در شش ماهه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی شرکت‌های ما بود که این رقم را تا پایان سال به ۲,۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عابدی با اشاره به تجربه راه‌اندازی نمونه‌های موفق پلتفرم‌های کسب‌وکار در کشورمان، گفت: این پلتفرم‌ها بعضاً از استان‌های کوچکی همچون قم تولید شده‌اند که سایر استان‌ها نیز می‌توانند از این تجارب استفاده کرده و حتی استان‌های مرزی همچون کردستان نیز به خارج از کشور صادر کنند.

 انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا