علمی و پزشکی

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

زمانی که صحبت از جراحی پلک می‌شود، طبیعتاً منظور افتادگی پلک می‌تواند باشد. افتادگی پلک به خاطر پوست اضافه‌ای است که وجود دارد و روی جوان بودن چشم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. در ادامه شما را بیشتر با جراحی پلک آشنا خواهیم کرد.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یک عمل درمانی است که امروزه به‌شدت مورد استقبال قرارگرفته است. زمانی که در بالا و پایین پلک با چربی اضافه‌ای روبرو می‌شوید، ازنظر ظاهری شاید کمی آزرده‌خاطر شوید یا اینکه در میدان دید خود با مشکل مواجه شده و این عمل برای رفع این مشکلات صورت می‌گیرد.

زمانی که پلک‌ها با پوست اضافه روبرو شوند، طبیعتاً این پوست اضافه شاید پف کند یا اینکه دچار چین‌وچروک شود و همین امر به پیر دیده شدن چشم‌ها ختم می‌شود. به همین دلیل، یکی از راهکار‌های جوانسازی چشم و به طبع آن چهره، امروزه انجام جراحی پلک است.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

هزینه عمل بلفاروپلاستی را برای چه خدماتی پرداخت می‌کنید؟

در مورد هزینه همه عمل‌های زیبایی و بطور خاص بلفاروپلاستی در ابتدا لازم به یادآوری واقعیتی است که بدانیم این هزینه را بابت دریافت بسته‌ای از خدمات تخصصی و فوق تخصصی (نانوشته) پرداخت میکنید که عبارتند از:

مرحله اول خدمات که شاید اصلا به چشم نیاید شامل:

۱- شنیدن دقیق شکایات زیبا جو توسط جراح

۲- تطبیق شکایات زیبا جو با واقعیات موجود در معاینه ۳- ارائه راهکار‌های درست و دقیق در حل مشکل زیبا جو

۴- توضیح همه عوارض احتمالی در هرکدام از روش‌ها

۵- کمک و مشاوره به زیبا جو در انتخاب بهترین روش علمی و صحیح

 لذا تا اینجا آنچه اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند «دانش، سواد زیبایی‌شناختی و وسعت دید جراح» به مشکل شما و وقتی است که برای شما می‌گذارد که بسیار تعیین‌کننده است؛ و درواقع بخش مهمی از هزینه‌ها مربوط به این قسمت است و هرچه دانش و تبحر و سلیقه جراح بالاتر باشد قطعا هزینه بیشتری را می‌بایست پرداخت کنید.

مرحله بعدی خدمات که بیشتر مردم این قسمت را می‌بینند شامل:

۶- اجرای دقیق جراحی توافق شده

۷- جراحی با کمترین احتمال عوارض موجود

۸- مدیریت فوق تخصصی عوارض احتمالی ایجادشده

بند‌های ۷ و ۸ که گا‌ها در ترکیب با بند ۶ در نظر گرفته می‌شود لکن کاملا دو قسمت مهم و جداست و درواقع آنچه بسیاری از افرادی که محافظه‌کار و محتاط نسبت به‌سلامتی خود هستند را وادار می‌کند هزینه بیشتر را پرداخت کنند تمایل به جراحی با «حداقل عوارض» و همچنین «توانایی مدیریت دقیق سریع و به‌موقع عوارض احتمالی ایجادشده» است.

یا آور می‌شویم که هیچ جراحی نمی‌تواند ادعا کند که عمل بی عارضه‌ای خواهید داشت، لکن امکان کاهش این احتمالات به «حداقل احتمالات» که امکان ایجاد پیدا نکند وجود دارد و هر چه تخصص و توانایی و تجربه جراح بالاتر باشد قطعا عوارض احتمالی دیده نخواهند شد یا به‌درستی مدیریت خواهند شد.

 مرحله آخر خدمات شامل مراحل زیر است:

۹- پشتیبانی و حمایت از زیبا جویان بعد از عمل

۱۰- گارانتی عمل انجام‌شده

هرچند همانطور که در بالاتر گفته شد هیچ عملی را نمی‌توان صد درصد گارانتی کرد و عوارض خواسته یا ناخواسته همیشه در کمین هستند، آنچه باعث آرامش خاطر زیبا جو می‌شود، توانایی مدیریت عوارض بعد از عمل توسط، کاهش هزینه‌های زیبا جو در مدیریت این عوارض است. اینکه آیا جراح شما توانایی مدیریت کامل عوارض را دارد یا در صورت بروز عوارض با یک نامه شمارا به همکار فوق تخصصی ارجاع دهد تفاوتی است که قطعا در تعیین میزان هزینه تاثیر گذار است.

جراحی که بتواند هر ۱۰ مرحله از خدمات فوق را به شما ارائه دهد و شما هم بتوانید هزینه آن را پرداخت کنید قطعا از پرداخت هزینه انجام‌شده توسط خودتان راضی خواهید بود.

ازآنجاکه سطح خدمات دریافتی خود را در یک عمل خودتان با آگاهی و بررسی کامل انتخاب می‌کنید، به همان میزان هم انتظار نتیجه و خدمات را داشته باشید. البته پرداخت هزینه هنگفت و خارج از منطق نیز صرفا بدلیل اینکه جراح خاصی جراحی شمارا انجام دهد نیز توصیه نمی‌شود.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی چیست؟

آیا هزینه عمل بلفاروپلاستی میزان مشخصی است؟

در خصوص جزئیات و عوامل موثر در هزینه یک عمل بلفاروپلاستی توضیحات نسبتا کاملی داده شد، لکن این‌که می‌توان هزینه یک عمل بلفاروپلاستی را بدون معاینه اعلام کرد نیز نکات زیر بایستی یادآور شد.

برخلاف موارد جراحی‌های درمانی، همان‌طور که در قسمت‌های بالا توضیح داده شد، هزینه قطعی عمل بلفاروپلاستی بعد از معاینه جراح شما اعلام خواهد شد، چراکه میزان کار و نوع جراحی که قرار است برای شما انجام شود تا معاینه از نزدیک صورت نگیرد و ایرادات و اقدامات اصلاحی و چهارچوب آن توسط پزشک و بیمار مشخص نشود ارائه هزینه دقیق نخواهد بود، چه بسیار که زیبا جو با شکایت پف پلک بالا مراجعه نموده درحالی‌که مشکل ایشان افتادگی ابروست، یا بلفاروپلاستی و اپی کانتوپلاستی باهم را نیاز دارند؛ و یا از طرفی دیگر در مواردی با تزریق ژل یا فیلر می‌توان بخشی از مشکلات زیبا جو را برطرف کرد و نیاز به هزینه کردن اضافی نباشد.

 هزینه‌های جانبی عمل بلفاروپلاستی

همان‌طور که گفته شد، هزینه عمل بلفاروپلاستی به عوامل خاصی بستگی دارد که در بالا به دلایل متفاوت بودن هزینه عمل پزشکان توضیح داده شد. هزینه‌های جانبی دیگری نیز هستند که به هزینه اصلی عمل شما اضافه می‌شود و هزینه نهایی شمارا تعیین می‌کند و بهتر است کمی در این مورد با شما صحبت کنیم. آزمایش‌هایی برای ارزیابی سلامت عمومی شما وجود دارد که انجام این آزمایش‌ها قطعاً بدون هزینه نخواهد بود. اینکه چشم‌ها سلامت کافی رادارند را هم نباید نادیده گرفت. معمولاً جراح باید بررسی کند که میزان تولید اشک به چه صورت است یا اینکه عملکرد تیروئید متقاضی را ارزیابی کند. در این میان، خشکی چشم و بسیاری از آلرژی و حساسیت‌های بدنی هم موردتوجه قرار می‌گیرند که بررسی همه این عوامل که مقداری از آن‌هم گفته نشد، قطعاً بدون هزینه نخواهند بود و این‌چنین هزینه‌های جانبی را تشکیل می‌دهند. بسیاری از مراجعین ما در تهران جهت دریافت خدمات جراحی فوق تخصصی از شهرستان‌ها مراجعه می‌فرمایند که هزینه رفت‌وآمد را هم باید در نظر بگیرند. هرچند سیاست کلی ما کاهش حداکثری هزینه‌ها و کاهش رفت آمد‌هایی است که امکان حذف آن وجود دارد.

تکنیک‌های عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی با تکنیک‌های گوناگونی ممکن است انجام شود؛ و در پلک بالا و پایین متفاوت است. در پلک بالا موثر‌ترین روش برشی است که در چین پلک فوقانی زده می‌شود و از این طریق پوست و چربی اضافه برداشته می‌شود و بعد بخیه زده می‌شود. در پلک پایین، اما دو روش مورداستفاده می‌گیرد، روش اول با برش پوست زیر پلک انجام می‌شود که از این طریق چربی‌های ها تخلیه می‌شوند، روش جدید و پیشرفته انجام عمل بلفاروپلاستی بدون برش پوستی و از داخل پلک است. روش قدیمی بلفاروپلاستی پلک تحتانی با برش پوست زیر پلک به دلیل نیاز به دوره یادگیری کوتاه، بطور گسترده استفاده می‌شود لکن بدلیل عوارض زیاد بلفاروپلاستی پلک پایین به روش برش پوست در پلک تحتانی از قبیل برگشت پلک به بیرون، پایین کشیده شدن پلک تحتانی و… این روش به لحاظ علمی منسوخ‌شده و روش پیشرفته بدون برش پوستی جایگزین شده است.

چرا پلک‌ها دچار افتادگی می‌شوند؟‌

می‌توان گفت که بالا رفتن سن یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد افتادگی پلک به شمار می‌آید. وراثت هم ازجمله عوامل دیگر به شمار می‌آید. اگر دقت کنید برخی از افراد از همان بدو تولد با افتادگی پلک روبرو هستند. کسانی که با تیروئید دست‌وپنجه نرم می‌کنند هم ممکن است با این مشکل مواجه شوند، ولی داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چراکه اگر در طولانی‌مدت و به‌صورت مداوم در برابر نور خورشید بدون عینک ظاهر شوید، ممکن است پلک‌های شما دچار افتادگی شوند.

مراجعه به پزشک

در مورد علل افتادگی پلک برای انجام عمل بلفاروپلاستی با شما صحبت کردیم. دراین‌بین، یکی از مسائل چالش‌برانگیز، بحث هزینه است. هر عملی هزینه‌های مختص به خود را دارد که در مورد هزینه این عمل، نمی‌توان به قیمت خاصی اشاره کرد؛ چراکه عوامل تعیین‌کننده در این میان را نباید نادیده گرفت؛ اما توصیه ما این است که به قبل از هزینه به تبحر و دانش بالای جراح توجه کنید. دکتر احسان عباس نیا جراح و متخصص چشم ازجمله متخصصین در این حوزه است که عمل‌های زیادی را خود به ثبت رسانده است. برای انجام بلفاروپلاستی می‌توانید به مطب وی مراجعه کرده و پس از معاینات کامل، نزد دکتر عباس نیا عمل جراحی پلک را انجام دهید.

تماس با مطب دکتر: https://dr-abbasnia.ir

تیم خبری علمی پزشکی

برای من، نوشتن 60 توضیح پروفایل یعنی برقراری ارتباط با 60 جامعه متفاوت است. من به هر یک از شما متعهدم تا بهترین محتواهای پزشکی را ارائه دهم و همراه شما در مسیر بهبود سلامتی قرار بگیرم.
دکمه بازگشت به بالا