اقتصادی

جزئیات سه اقدام مهم برای بهبود محیط کسب‌وکار

وزیر اقتصاد و دارایی در نامه ای خطاب به رهبر ، اقداماتی را که این وزارت در جهت بهبود فضای کسب و کار برداشته است ، توصیف کرد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، در متن این نامه آمده است: “قبل از هر سخنرانی ، من صمیمانه از توجه ویژه شما به گزارش های مربوط به بهبود فضای کسب و کار این وزارتخانه متشکرم و به شما یادآوری می کنم: پس از سفارشات گرانبهای خود در تاریخ در تاریخ 17 مه سال جاری ، اقدامات مناسب برای بهبود نتایج و رتبه جمهوری اسلامی ایران در شاخص سهولت تجارت جهانی بانک جهانی برای پاسخگویی به منویات خردمندانه حضرتعالی ، اقدامات اجرایی زیر انجام شده است.

1-10 ژوئن سال جاری ، پنجره واحد فیزیکی برای شروع کار در اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی تهران و با همکاری اتاق ، سازمان ثبت اسناد و املاک ، سازمان تأمین اجتماعی ، روزنامه رسمی ، وزارت فرهنگ و راه اندازی شده است. گرایش اسلامی ، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و سازمان مالیاتی کشور. در این پنجره واحد فعالیت های ثبت شرکت ، ثبت در سیستم مالیاتی و عملیات مالیاتی ، اختصاص کد کارگاه تأمین اجتماعی ، ثبت آگهی تأسیس در روزنامه رسمی و گسترده و تحویل دفاتر مالیاتی بسته انجام می شود. در ابتدا ، این خدمات محدود به تأسیس شرکتهای با مسئولیت محدود بود ، اما با تصویب کمیته مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای تجاری ، این خدمات به شرکتهای سهامی خاص نیز تعمیم یافت. تصمیم گرفته شده است که به یاری خداوند ، این خدمات تا پایان سال جاری به طور گسترده در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار گیرد.

طبق آخرین گزارش بانک جهانی ، روند شروع کار در تهران 72.5 روز به طول می انجامد و باعث افتخار است که اعلام کنم از 9.10.1399 در این پنجره بی نظیر است. 765 شرکت ثبت شده اند و میانگین زمان آن همه این اقدامات برای هر شرکت به کمتر از 3 روز کاهش یافته است. البته ، با برنامه ریزی برای اقدامات اضافی و اساسی ، سعی می کنیم این زمان را به 1 روز کاهش دهیم. با توجه به تجربه موفقیت آمیز در تهران ، در 5 آوریل 2012 ، در 4 شهر مشهد ، تبریز ، اصفهان و شیراز ، این پنجره های فیزیکی منفرد راه اندازی شد که در مجموع تاکنون در این شهرها ، تقریباً 240 شرکت با متوسط ​​زمان ثبت شده اند. 3 روز. اقداماتی که منجر به این کاهش در زمان ارائه خدمات شده است می تواند شامل برقراری ارتباط الکترونیکی و تعامل بین سازمانی ، حذف کد اقتصادی و جایگزینی آن با شناسه ملی و کد ملی افراد ، تسهیل روند ثبت نام سیستم مالیاتی و روش کامل الکترونیکی باشد. زمان ارائه خدمات مالیاتی به مدت 55 روز) و همچنین ارائه خدمات مدیریتی تخصصی و رایگان به مشتری.

2- با توجه به تخصصی بودن دعاوی تجاری و تأثیر آن بر شاخص عملکرد شاخص سهولت تجارت جهانی بانک جهانی ، مجتمع دادرسی تخصصی دادگاه ها با همکاری مشترک قوه قضائیه و این وزارتخانه در تاریخ 17 نوامبر 2016 در تهران تأسیس شد. است. طبق آخرین گزارش بانک جهانی ، یک دادخواست تجاری در تهران 505 روز به طول می انجامد و کیفیت رسیدگی قضایی 5 مورد از 18 پرونده است. فعالان بخش خصوصی ، نتایج مطالعاتی که منجر به کار این گروههای کاری تخصصی شده است انتظار می رود. در مرحله اول ، زمان رسیدگی به دعاوی تجاری 180 روز است و کیفیت رسیدگی به 7 از 18 درجه بندی می شود.

3- علاوه بر دو مورد فوق ، تهیه قانون حمایت از سهامداران خرد در این وزارتخانه و ارسال آن برای تصویب به كمیته محترم دولت به مجلس شورای اسلامی و همچنین انجام اقدامات مقدماتی برای تهیه قانون اسناد بانكی از جمله این اقدامات است. انجام شده و همچنان در حال اجراست. باید در نظر داشت که طبق روش ارزیابی بانک جهانی ، حداقل دو سال از اجرای و اجرای اقدامات اصلاحی که در ارزیابی فضای کسب و کار یک کشور لحاظ می شود ، باید بگذرد ، بنابراین تأثیرات این اقدامات بر گزارش و رتبه بندی 2 ساله بانک جهانی است. دیدن.

گفتنی است ، سال گذشته علاوه بر این اقدامات ، 8 اقدام اصلاحی عمده دیگر نیز انجام شد که به طور رسمی توسط اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ، اتاق تعاون ایران و اتاق اصناف ایران تصویب شد. جهانی ، آن بانک قبول نکرد. “اما آنچه در اینجا مهم است ، افزایش آگاهی در مورد بهبود فضای کسب و کار در بین مردم و فعالان بخش خصوصی است. خوشبختانه ، بررسی های میدانی نشان می دهد که این اتفاق شاد با اقدامات توصیف شده برای شما اتفاق افتاده است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا